Gå til innhold

Enda en AW101 havnet på siden - nå på dekket på en italiensk fregatt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja vi får se..180 stk levert pr 2014 etter 30 år..

Prøv å se på Sikorsky..flere titusen produsert siden 1939..

I forhold til Sikorsky er AW 101 på barnestadiet..

Det skal bli interessant å følge utviklingen når AW omsider skal overta for bunnsolide Sikorsky Sea King som atter en gang har måttet levetidsforlenges pga at ikke AW 101 klarer å levere..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja vi får se..180 stk levert pr 2014 etter 30 år..

Prøv å se på Sikorsky..flere titusen produsert siden 1939..

I forhold til Sikorsky er AW 101 på barnestadiet..

Det skal bli interessant å følge utviklingen når AW omsider skal overta for bunnsolide Sikorsky Sea King som atter en gang har måttet levetidsforlenges pga at ikke AW 101 klarer å levere..

 

Norge bruker ikke Sikorsky Sea King, men Westland Sea King.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja vi får se..180 stk levert pr 2014 etter 30 år..

Prøv å se på Sikorsky..flere titusen produsert siden 1939..

I forhold til Sikorsky er AW 101 på barnestadiet..

Det skal bli interessant å følge utviklingen når AW omsider skal overta for bunnsolide Sikorsky Sea King som atter en gang har måttet levetidsforlenges pga at ikke AW 101 klarer å levere..

 

330 skvadronen har nu også mistet flere Sea King undervejs !

I Danmark har AW101 overtaget redningstjenesten, selv om det også bød på forsinkelser, men det skyldes også manglende mandskab i det danske luftforsvar.

Det med at ligge sig på siden er vist et generelt helikopter problem, Sea Hawk kan også : https://www.navytimes.com/news/your-navy/2018/10/19/12-sailors-injured-in-carrier-helo-crash/

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja vi får se..180 stk levert pr 2014 etter 30 år..

Prøv å se på Sikorsky..flere titusen produsert siden 1939..

I forhold til Sikorsky er AW 101 på barnestadiet..

Det skal bli interessant å følge utviklingen når AW omsider skal overta for bunnsolide Sikorsky Sea King som atter en gang har måttet levetidsforlenges pga at ikke AW 101 klarer å levere..

 

Hvilket helikopter fra Sikorsky har de produsert titusener av siden 1939? Jeg er rimelig sikker på at helikoptre fra 1939 fremdeles produseres i en slik skala. Grunnen til at Sea King har fått levetidsforlengelse er fordi kjøpsprosessen har tatt lang tid, ikke fordi Leonardo ikke har levert. Kontrakt ble tegnet i 2013, men mye av utstyret som benyttes på den norske versjonen er unik for "vår" modell, så det har vært nødvendig med mye testing for å sikre at alt fungerer. Litt dumt å sammenligne en maskin som kom på markedet på 90-tallet med et selskap fra før krigen.

Lenke til kommentar

 

Ja vi får se..180 stk levert pr 2014 etter 30 år..

Prøv å se på Sikorsky..flere titusen produsert siden 1939..

I forhold til Sikorsky er AW 101 på barnestadiet..

Det skal bli interessant å følge utviklingen når AW omsider skal overta for bunnsolide Sikorsky Sea King som atter en gang har måttet levetidsforlenges pga at ikke AW 101 klarer å levere..

 

Hvilket helikopter fra Sikorsky har de produsert titusener av siden 1939? Jeg er rimelig sikker på at helikoptre fra 1939 fremdeles produseres i en slik skala. Grunnen til at Sea King har fått levetidsforlengelse er fordi kjøpsprosessen har tatt lang tid, ikke fordi Leonardo ikke har levert. Kontrakt ble tegnet i 2013, men mye av utstyret som benyttes på den norske versjonen er unik for "vår" modell, så det har vært nødvendig med mye testing for å sikre at alt fungerer. Litt dumt å sammenligne en maskin som kom på markedet på 90-tallet med et selskap fra før krigen.

Sikorsky har produsert helikoptre i 80 år,AW i 30 år. Jeg tror det bor egenskaper i Sea King som ikke finnes i AW 101.. Det vil vise seg når de virkelige tøffe redningsoppdragene kommer langs vår værharde kyst. Å drive redning med helikopter i lille milde pannekaken Danmark og i arktiske fjellandet norge med enorm kyst,er som å være på 2 forskjellige planeter.

Lenke til kommentar

 

Ja vi får se..180 stk levert pr 2014 etter 30 år..

Prøv å se på Sikorsky..flere titusen produsert siden 1939..

I forhold til Sikorsky er AW 101 på barnestadiet..

Det skal bli interessant å følge utviklingen når AW omsider skal overta for bunnsolide Sikorsky Sea King som atter en gang har måttet levetidsforlenges pga at ikke AW 101 klarer å levere..

 

330 skvadronen har nu også mistet flere Sea King undervejs !

I Danmark har AW101 overtaget redningstjenesten, selv om det også bød på forsinkelser, men det skyldes også manglende mandskab i det danske luftforsvar.

Det med at ligge sig på siden er vist et generelt helikopter problem, Sea Hawk kan også : https://www.navytimes.com/news/your-navy/2018/10/19/12-sailors-injured-in-carrier-helo-crash/

 

Redning i lille milde pannekaken Danmark og arktiske fjellandet norge med verdens lengste kyststrekning kan ikke sammenlignes. Hvor stor prosentandel (%) av Sikorsky har ligget på siden,og hvor mange AW 101 har ligget på siden?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Udugelige ingeniører. Ikke mer, ikke mindre. Et hvert tenkelig styringsproblem på en maskin kan løses med datakraft. Det er 2019?

Har du dekning for denne påstanden?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...