Gå til innhold

Kina slår ned på nettspilling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

mulig jeg er på jordet, men vil ikke VPN være en enkel løsning?

 

Holder de ikke på å rulle ut en online ID koblet til personnummer som i sør korea? Mener å ha lest noe slikt når jeg leste om social credit systemet der. ? Bryter du reglene kan de i sør korea snippe internett tilgangen din permanent.

Vil tro Kina har noe ala det samme.

Lenke til kommentar

Holder de ikke på å rulle ut en online ID koblet til personnummer som i sør korea? Mener å ha lest noe slikt når jeg leste om social credit systemet der. Bryter du reglene kan de i sør korea snippe internett tilgangen din permanent.

Vil tro Kina har noe ala det samme.

 

Kina har det. Har man lav sosial kreditt, så kan du bli nektet å reise med fly, tog og buss også. Dette systemet kan komme hit også... Kommer an på oss, hvor mye makt vi gir politikere.

Endret av Betroz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kina har det. Har man lav sosial kreditt, så kan du bli nektet å reise med fly, tog og buss også. Dette systemet kan komme hit også... Kommer an på oss, hvor mye makt vi gir politikere.

 

Hva skal man si, da? Jeg pleier å slåss for de svakestes rettigheter. Men hva om man har en knivdesperado som er ute på prøve? Er det ikke greit å nekte sånne å ta offentlig transport?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Korrekt. Men slikt skjer når folket i Kina har latt et kommunistisk diktatur ta over landet. Det kan skje her også, om bare under en annen maske så klart.

Det kineiske folket lot ikke er kineisk diktatur ta over landet, Kina ble invadert av japan og i kampene mot japan var det både kommunister og ikke kommunister, etter japan ble slått, ble det en borgerkrig der ikke kommunistene ble drevet ut av landet og havnet i Taiwan.

Du får det til å høre ut som dagens kinesere bare lot noen kommunister ta over og alt var bedre for 20 år siden.

Nå er ikke kina kommunistisk lengre, de er ultra kapitalistiske. Så er mer som en facist stat enn kommunist stat.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Nå er vel strengt tatt dette foreldre sitt ansvar, og ikke myndighetene.

 

Trist å se slik utvikling i feil retning.

 

Korrekt. Men slikt skjer når folket i Kina har latt et kommunistisk diktatur ta over landet. Det kan skje her også, om bare under en annen maske så klart.

Nope helts siden dengistene tok makten etter Mao Tse Tung døde så har kina vært kapitalistisk med en sterk stat

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Nå er vel strengt tatt dette foreldre sitt ansvar, og ikke myndighetene.

 

Trist å se slik utvikling i feil retning.

 

Ehh, Myndighetene i Norge er jo av samme ullet, bare ikke like drøyt.

Sist jeg sjekket så spiller ungdom mer dataspill gjennom hele The Gathering enn det en kineser får lov til på nærmere 10 helger... Myndighetene i Norge støtter jo gaming og ser nå på det som et godt framskritt. Vet ikke hvor kineserne gjør research, men kriminalitet går ekstremt mye ned når folk spiller dataspill og det er jo fantastisk. Som jeg ser det så skaper kun den kinesiske regjeringen en tap tap situasjon. Myndighetene taper penger fordi de som spiller ikke kjøper skins i spill etc og de med interesse for spill får ikke lov til å spille. Tror vi mest sannsynlig aldri vil se Norge gjøre dette, vil faktisk påstå at vi er lengst unna dette. Det at vi prøver å fjerne lootboxer er vel det eneste myndighetene pusher, noe som definitivt er en bra ting. De som vil gamble får gamble på gamblingsider eller egne gamblingspill, men når du betaler for et produkt så må man rett og slett vite hva man får. Destiny 2 eller GTA 5 vil jeg vel si er relativt gode eksempler på hvordan man skal drive med mikrotransaksjoner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er et bank og forsikringsselskap og ikke mynighetene som får informasjon om kjøringen din gjennom spinn-app. Står jo tydelig at dataene ikke kan brukes i en enkelt forsikringsak heller. Kun data om akselerasjon, nedbremsing, sving/g-krefter og kjørelengde. Er skeptisk til teknologi som kan brukes til overvåkning men nølte ikke lenge mye med å installerte. Am I mssing something? ?

Endret av Peteguy
Lenke til kommentar

Det er et bank og forsikringsselskap og ikke mynighetene som får informasjon om kjøringen din gjennom spinn-app. Står jo tydelig at dataene ikke kan brukes i en enkelt forsikringsak heller. Kun data om akselerasjon, nedbremsing, sving/g-krefter og kjørelengde. Er skeptisk til teknologi som kan brukes til overvåkning men nølte ikke lenge mye med å installerte. Am I mssing something? ?

Ting begynner jo i det små. Også trappes det opp litt etter litt som folk godtar det eller blir vant til det.

 

Jeg personlig er skeptisk til å laste ned Spinn. Forsikringsselskapets hovedprioritet er ikke å bruke penger på kundene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Kina har det. Har man lav sosial kreditt, så kan du bli nektet å reise med fly, tog og buss også. Dette systemet kan komme hit også... Kommer an på oss, hvor mye makt vi gir politikere.

 

Hva skal man si, da? Jeg pleier å slåss for de svakestes rettigheter. Men hva om man har en knivdesperado som er ute på prøve? Er det ikke greit å nekte sånne å ta offentlig transport?

Dette er ikke å begrense kriminelle, det er for å begrense de som er politisk ukorrekte slik regimet ser det.

 

Ja sosial kreditt har en fordel, alle Kinesiske gold farmers vil i stedet farme kreditt.

Dette er positivt for MMO men en veldig dårlig ide.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...