Gå til innhold

Tusenvis av hemmelige Facebook-dokumenter lekket på nettet – dette vil selskapet at du ikke skal vite


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg blir fysisk kvalm hver gang jeg ser det trynet der!

Heldigvis beit jeg ikke på når facebook kom på 2000-tallet. Alle mine kolleger, venner og familie bare måtte ha det!
Jeg prøvde å overbevise dem om to ting: Du har klart deg helt fint uten denne tidstyven inntil nå, så det er fullstendig unødvendig møkk!

 

I tillegg gir du fra deg kontrollen over livet ditt til et amerikansk selskap (med skreddersydd reklame bl.a.), og gjør dine private gjøremål kjent blant folk som ikke burde vite om det. Når du skal på ferie f.eks. (innbruddstyver bl.a.)
 

Har aldri meldt meg inn, kommer aldri til å gjøre det, og synes synd på alle som har gjort det.

Lenke til kommentar

Har aldri meldt meg inn, kommer aldri til å gjøre det, og synes synd på alle som har gjort det.

 

Nå er det mange av oss som ikke egentlig ønsker å være på Facebook, som opplever at det er vanskelig når alle andre velger å bruke den plattformen.

 

Det er spesielt vanskelig i forbindelse med foresattegrupper; enten det er i forbindelse med skole eller helse. Alle har Facebook, så ingen tar seg bryet med å sette opp alternativer.

 

Jeg har selv ønsket at en av de fire statsmaktene kunne laget en åpen plattform som hadde vært bedre egnet for det offentlige ordskiftet, og for foresattegrupper og liknende. Tilpasset formålet og norsk lovgivning, i stedet for å boble opp kontroversielle, polariserende budskap og betalt innhold. Bakdelen er at den hadde vært lettere å overvåke. Men så lenge den ikke er eneste tillatte kommunikasjonsform, så ville det likevel vært bedre enn at alt skal presses inn på Facebook.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vil du ikke være på facebook er det ditt valg, jeg trenger ikke å vite det. 

 

Det er i grunnen et viktig og lite fokusert tema at samfunnet, både stat/kommune og media, ikke tar tak i et problem som kan vise seg å bli veldig vanskelig å komme seg ut av - spesielt for media. Samfunnet har gjort seg avhengig av en tjeneste som ikke har samme mål og interesser som samfunnet, og som er i ferd med å sette endel tradisjonelle og grunnleggende samfunnsmekanismer ut på sidelinjen. 

 

Det er kanskje ikke veldig interessant hvilke enkeltpersoner som ikke er på Facebook, men det er veldig interessant å f.eks. belyse det dersom det går ut over skolegangen og/eller det sosiale nettverket til barn generelt om foreldrene ikke er på Facebook. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vil du ikke være på facebook er det ditt valg, jeg trenger ikke å vite det. Hvorfor skal noen alltid moralisere???

 

Problemet er at utgangspunktet er feil. Folk på FB legger inn bilder og tekst som omhandler oss andre, og dermed blir også vi overvåket. FB har etter sigende "shadow accounts" for folk som ennå ikke har registrert seg, men som de likevel vet om allerede, takket være folk som tror FB er deres eget valg.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Jeg blir fysisk kvalm hver gang jeg ser det trynet der!

 

Heldigvis beit jeg ikke på når facebook kom på 2000-tallet. Alle mine kolleger, venner og familie bare måtte ha det!

Jeg prøvde å overbevise dem om to ting: Du har klart deg helt fint uten denne tidstyven inntil nå, så det er fullstendig unødvendig møkk!

 

I tillegg gir du fra deg kontrollen over livet ditt til et amerikansk selskap (med skreddersydd reklame bl.a.), og gjør dine private gjøremål kjent blant folk som ikke burde vite om det. Når du skal på ferie f.eks. (innbruddstyver bl.a.)

 

Har aldri meldt meg inn, kommer aldri til å gjøre det, og synes synd på alle som har gjort det.

Hvorfor det? Du vet jo ikke hva Facebook er for noe. Dine antakelse er like fjern som månen er av gul ost.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor det? Du vet jo ikke hva Facebook er for noe. Dine antakelse er like fjern som månen er av gul ost.

Facebook er et uetisk og uærlig selskap med kyniske og pengegriske ledere, som igjen og igjen misbruker både personvernet og personopplysningene våre. Jeg forstår godt de som mener at Facebook er en trussel mot dagens samfunn. Det eneste positive med Facebook er at det er enkelt å kommunisere med andre, fordi «alle» bruker det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvorfor det? Du vet jo ikke hva Facebook er for noe. Dine antakelse er like fjern som månen er av gul ost.

 

Jeg er rimelig sikker på at du er mer enn oppegående nok til å forstå at det er fullt mulig å vite mye mer om facebook enn den jevne facebookbruker, selv om man ikke er medlem, basert på oppslag i media, forskningsrapporter, domstolsavgjørelser, og ved å observere bekjentes bruk.

 

Hvis ikke du forstår det, så er kommentaren din forståelig  :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Heldigvis beit jeg ikke på når facebook kom på 2000-tallet. Alle mine kolleger, venner og familie bare måtte ha det!

Jeg prøvde å overbevise dem om to ting: Du har klart deg helt fint uten denne tidstyven inntil nå, så det er fullstendig unødvendig møkk!

 

Jeg hev meg med litt uti og var der i ca 2 år før jeg sletta og la FB på hylla. Brukte det ikke mye, men ett par ting fungerte det greit til.

 

Sletta etter at det har blitt så mye rot med de og når man rapporterer klare brudd på retningslinjene, som mobbing og uthenging så sier de bare at det ikke bryter retningslinjene (de er mer opptatt av å slette bilder der man kan skimte en brystvorte der ett barn ammer.)

Jeg vil rett og slett ikke støtte de ved å være registrert og bruke løsningen.

 

Folk bør tørre å ta sine egne valg og hvis alle gjør det så blir vi ikke tvunnget til å bruke det fordi 'alle' andre gjør det - da må de som kun har FB løsninger på sine sider/aktiviteter endre. Selv sender jeg e-post til sider/plasser som kun har FB kommentarløsning mm og forteller dem fordeler/ulemper med å kun ha denne løsningen. Det virker også som det er færre og færre som bruker FB aktivt og tror det bare vil fortsette i den retningen.

Endret av K.S
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Facebook er et uetisk og uærlig selskap med kyniske og pengegriske ledere, som igjen og igjen misbruker både personvernet og personopplysningene våre. Jeg forstår godt de som mener at Facebook er en trussel mot dagens samfunn. Det eneste positive med Facebook er at det er enkelt å kommunisere med andre, fordi «alle» bruker det.

Det er nå din side av saken om Facebook. Men ingen av de påstandene er korrekte og representerer bare din oppfattelse av Facebook.

Slike udokumenerte påstander kan brukes om alt og alle og benyttes særlig av brønnpissere som ikke har noe bedre å foreta seg seg en å pisse i brønnen til landsbyen. Piss nå litt i brønnen om Facebook, så fortsetter du til neste brønn.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Jeg er rimelig sikker på at du er mer enn oppegående nok til å forstå at det er fullt mulig å vite mye mer om facebook enn den jevne facebookbruker, selv om man ikke er medlem, basert på oppslag i media, forskningsrapporter, domstolsavgjørelser, og ved å observere bekjentes bruk.

 

Hvis ikke du forstår det, så er kommentaren din forståelig  :)

Er rimelig sikker på at flesteparten av brukerne ikke forstår hva Facebook er.

Og med den brønnpissinga du utviser, så utviser ikke du heller noen særlig forståelse, men du liker vel å pisse i brønnen til landsbyen.

Lenke til kommentar

Det er nå din side av saken om Facebook. Men ingen av de påstandene er korrekte og representerer bare din oppfattelse av Facebook.

Slike udokumenerte påstander kan brukes om alt og alle og benyttes særlig av brønnpissere som ikke har noe bedre å foreta seg seg en å pisse i brønnen til landsbyen. Piss nå litt i brønnen om Facebook, så fortsetter du til neste brønn.

Ikke vær redd, jeg har mer enn nok av dokumentasjon. Det ble bare litt upraktisk å skrive et langt innlegg på telefonen, men det kommer. I mellomtiden kan jo du vise din dokumentasjon på at «min oppfattelse» er feil, som du så hardnakket påstår? Eller er du for opptatt med å fylle din egen brønn, for å senke meg ned på ditt nivå?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Ikke vær redd, jeg har mer enn nok av dokumentasjon. Det ble bare litt upraktisk å skrive et langt innlegg på telefonen, men det kommer. I mellomtiden kan jo du vise din dokumentasjon på at «min oppfattelse» er feil, som du så hardnakket påstår? Eller er du for opptatt med å fylle din egen brønn, for å senke meg ned på ditt nivå?

Udokumenterte påstander, kan avvises som sprøyt, med samme dokumentasjon.

Lenke til kommentar

Jeg blir fysisk kvalm hver gang jeg ser det trynet der!

 

Heldigvis beit jeg ikke på når facebook kom på 2000-tallet. Alle mine kolleger, venner og familie bare måtte ha det!

Jeg prøvde å overbevise dem om to ting: Du har klart deg helt fint uten denne tidstyven inntil nå, så det er fullstendig unødvendig møkk!

 

I tillegg gir du fra deg kontrollen over livet ditt til et amerikansk selskap (med skreddersydd reklame bl.a.), og gjør dine private gjøremål kjent blant folk som ikke burde vite om det. Når du skal på ferie f.eks. (innbruddstyver bl.a.)

 

Har aldri meldt meg inn, kommer aldri til å gjøre det, og synes synd på alle som har gjort det.

 

Heh!

Jeg føler med deg!

Jeg klarer heller ikke tryet på det stygge lille svinet der.

 

Og hva faceFUCK angår så kom det i 2004 og jeg merka hvordan det ble systematisk pusha på oss via media:

 

"Er du på facebook?"

 

"Har du facebook?"

 

"Er naboen din på facebook?"

 

"Se hva vennene dine gjør på facebook"

 

"Du facer vel? Det er nye tingen!"

 

"Finn gamle kjente på facebook!"

 

Og det er merkelig at INGEN så ut til å legge merke til dette.

Men Mark Fuckerberg er egentlig ikke trynet bak tryneboka.

Det er en Dr. Anita Jones som faktisk jobber for CIA og som også pushet feminismen på 60-tallet.

SAD, BUT TRUE!

 

Men et forklarer ihvertfall hvorfor media trødde mølet nedi trynet på oss i 2004.

Akkurat som de gjør med SpaceX og IS og piss nå.

 

Merk deg at disse tingene kommer far intet og SCHMOKK så smeller de det mot oss fra alle kanter.

Eller er det bare jeg som merker dette i en verden der folk går med trynet i en skjerm i en kontinuerlig selvopptatt psykose?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...