Gå til innhold

Starte firma som Ingeniør


Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
PetterK445 skrev (På 8.11.2019 den 0.14):

Hei!

 

Dersom en er utdannet maskiningeniør, og har lyst å bli selvstendig næringsdrivende - hvilket type firma starter en typisk da? Hvilke muligheter er det?

 

 

 

Normalt sett starter man nok innenfor noe du selv ØNSKER å drive med. Synes er interessant. Det blir dårlig å starte bedrift hvis du ikke ønsker å drive med det.

De fleste nyutdannede starter nok ikke bedrift med en gang, de fleste har erfaring og deretter "vinkler" seg mot et spesialfelt. Vanskelig å selge seg inn, hvis man ikke vet hva man driver med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

helt enig med comadore , om du ikke vet hva du skal "selge" eller drive med er det lite vist og starte for deg selv, det ingen som kan si at dette burde noe starte et firma med , for om de viste at det var suksess hadde deg gjort det selv. 

 

om jeg hadde en firma ide med et bra produkt hadde jeg jo gjort det selv og ikke fortalt deg om det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
PetterK445 skrev (24 minutter siden):

Takk for svar. Jeg skjønner godt hva dere sier, og er helt enig i det. Jeg tenker mer generelt, hva de "fleste" gjør. Har en tanke om at di fleste kanskje starter med å leie seg ut som konsulenter til større firmaer og lignende. 

Innen IT har jeg inntrykk av at det er slik de fleste starter for seg selv. Men jeg vet ingenting om ditt fag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...