Gå til innhold

Erfaringer med E-wheels E3 elektrisk sparkesykkel?


hyp3z

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, ut fra hva jeg kan se er det et temmelig godt kjøp.

 

Har HX X7 (har laget tråd, søk opp om du vil), med 700w maks motorkraft. Det er akkurat nok til meg. 1100 maks virker veldig kjærkomment.

 

Batteritiden kan lyve litt her. Ett batteri på min X7 har 6.4 amperetimer eller ah, og kjører ca 1 mil for meg (sørg for at hjulene er pumpet til riktig bar! Ca 3. Kjøp pumpe med barmåler eller lær deg ca trykk for hånd). Veier ca 100 kg, ofte med sekk med varer på ca +10 kg. Og da i kupert terreng og gater som gjør at jeg må stoppe og starte.

 

Luftfylte hjul uten slange er en stor fordel. Sparer penger på slanger og lettere å skifte, du slipper å ta av dekket for å skifte slange OG hjul, for hjulene i seg selv kan også punktere.

 

Men pumper du ikke opp hjul, så kjører du merkbart  kortere distanse, saktere hastighet og svinger dårligere. Veldig viktig.

 

Denne har 10.5 ah, som ikke engang er dobbelt av hva ett batteri på min gjør (X7 har utskiftbare batterier, jeg har 3 ekstra). Så jeg tenker nok den kan lyve ganske godt.

 

Men! Veier du ca 70 kg, så tenker jeg du nok kan kjøre opp mot 3 mil, kanskje opp mot 4 hvis du ikke kjører full bajas. Du må tenke gjennom hvor langt du skal bruke den, og lademuligheter enten på veien eller på destinasjonspunktet.

 

Så ja, jeg vil nok si at dette er et mer enn halvveis godt kjøp. Men .. hvis du vil følge min "retning" ^^, for 5500 kr, så kan du få en HX X7 for ca 3500 (kostet ca 5000 originalt), og batteriene har gått ned i pris bare det siste halve året fra 2000 kr per stykk, til 1100 kr per stykk, noe som er latterlig billig. Da får du 2 ekstra batterier til nesten samme pris, dog med litt lavere motorkraft. 19.2 ah mot 10.5 ah. Da må du ha ryggsekk å ha dem i, noe du får på Clas Ohlson til 500 kr (svart 38 liter polstret).

 

Så der har du det ^^

Endret av Taurean
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Hold dere langt unna E-Wheels!!!!

De selger elendig kvalitet og fraskriver seg alt ansvar som dekkes av forbrukerkjøpsloven og reklamasjonsretten.

De prøver seg med at du ikke har vedlikeholdt godt nok og etterstrammet skruer. De prøver å få deg til å reparere selv (for da kan de bruke det mot deg senere)

Sparkesykkelen vår har kjørt 6km etter vi fikk den tilbake fra reparasjon for slark i styret (som de gjorde på reklamajon). Nå mener de det er slitasje som en må forvente og dekkes ikke på reklamasjon. De svarer arrogant og unngår konkrete spørsmål på hvor langt jeg kan forvente å kjøre før jeg må etterstramme skruer. Må tydeligvis kjøre med verktøy i lomma. Problemet er bare at man ikke klarer å stramme tilstrekkelig for å fjerne slarkem. Fordi foldemekanismen er så myk og dårlig at den blir bøyd. 

Med tvistet sak på reklamajon så er de frekke nok til å sende krav via Klarna med trussel om 100kr pr. dag i lagringsgebyr, dersom kravet på kr 1098 for reparasjon ikke betales innen 7 dager. 

Saken er selvsagt oversendt Forbrukertilsynet, og de var godt kjent med E-Wheels og har en klaaaar oppfordring om å ikke betale kravet!!

Styr unna folkens. Dette er elendige produkter. 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...