Gå til innhold

Se TV på nvidia shield, droppe get boks?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Såvidt jeg vet er det bare RiksTV som har app for Shield. CanalDigital/Telenor og Get har ikke enda. Du kan derimot bruke den innebygde Chromecast funksjonen for å se Get via Shield boksen. Det fungerer helt fint, men litt tungvint.

 

Jeg har både Shield og AppleTV. Get appen på AppleTV er veldig bra. RiksTV på Shield har litt dårlig kvalitet.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei,

Jeg undersøkte dette med Get ang app på Android TV da jeg kjøpte en Mi box S eller hva den het.
Kjempefornøyd med hvordan boksen funker, med apper og slikt, så jeg sendte mail til Get for å høre.

Men de hadde ingen planer om å utvikle egen app for Android.. Dette er sånn det var i "gamledager", når alle hadde apper til Apple, men ikke alt var på Android. Dette er jo ikke et problem i dag, men ikke hos Get. Ganske talentløst spør du meg.

RiksTV der i mot, den appen var helt sjef på Android Tv (har sagt opp abo der nå da), der fikk jeg alle kanalene inn i "live tv" på boksen, med EPG og alt.. Funket rett og slett drit bra. Akkurat sånn jeg håpte det skulle fungere. Var selvsagt ting som kunne vært bedre, men det var første steg for min del, til IPtv og streaming av slikt over internett.

Jeg kan få Get tv gjennom fiberleverandøren min, men når de ikke har android app kan det være det samme.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Du kan fint innstalere GET TV app på Nvidia Shield boksen din. ( 9 )

Bare laste ned v2.20 av GET TV APP, som en apk fil.

Dette søker du lett opp på nettet

Innstalere denne på Nvidia Shiled..enten via en minnepinne

Last deretter ned TV app repo. For å lage en snarvei til denne.

Logg inn....enjoy

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Fikk installert 2.20 men mye funksjonalitet mangler som å se programoversikt samt enkelt å bytte til neste kanal. Hovedmenyen vises også kun i portrettmodus, ikke ideelt selvsagt men man kan leve med det. Nyeste versjon krasjer i det man prøver å spille av noe. 

er det noen som har funnet en bedre versjon enn 2.20 som funker bedre på Nvidia Shield ?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...