Gå til innhold

ANMELDELSE: Death Stranding


Anbefalte innlegg

Nja, det er ikke unaturlig at en redaksjonssjef har meninger. Noe av oppgaven til de ansatte i en redaksjon er nettopp å ha meninger. La oss heller bare ta diskusjonen i stedet for diskusjonen om diskusjonen.

 

Kojima er ingen ufeilbarlig spillskaper. Han har laget noen fantastiske spill - MGS1, 2 og 3 - men fra MGS4 mener jeg han viser svakhetstegn, og MGS5 er et spill med store svakheter (og styrker). Allerede i MGS2 begynte jeg å himle litt med øynene av historien når jeg liksom skull kjøpe at Liquid Snake hadde overlevd gjennom armen sin. Heldigvis tok MGS3 historien med tilbake til jorda.

De i redaksjonen ja. Men redaksjonssjefen burde skygge banen så langt det lar seg gjøre... spesielt her hvor han svarer direkte på en post, så tidlig. Kanskje redaktøren burde lese redaktørplakaten :)

 

https://presse.no/pfu/etiske-regler/redaktorplakaten/

Endret av kUaMooMoo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes dette var en godt skrevet anmeldelse, og jeg tror anmelder har veldig rett i at dette ikke er ett spill for alle.

 

Likevel stusser jeg veldig på oversimplifiseringen som enkelte i tråden her kommer med. Ja, i bunn og grunn går spillet ut på å frakte ting mellom punkter på et kart. Likevel er mitt inntrykk at spillet går ut på mer enn det. Man kan også utforske verden og det som har skjedd, bygge infrastruktur, og ikke minst nyte velregisserte filmsekvenser på klassisk Kojima-vis. Dersom man ikke liker disse elementene, tror jeg nok ikke det grunnleggende gameplayet vil redde opplevelsen. Og det er greit.

 

Likevel skal vi prise oss lykkelig for at det fremdeles kommer AAA-lanseringer som tør å gå egne veier. En fremtid med bare standard FPS-er, MOBA-er og Battle Royale-spill vil være en dyster fremtid for mange av oss.

 

Personlig kommer jeg nok ikke til å kjøpe en PS4 for dette spillet, men jeg kommer nok til å plukke det opp til PC.

Endret av bjokys
  • Liker 7
Lenke til kommentar

 

De er ikke for alle :) Old school point and click adventure med fantastisk humor. (for å holde samtalen enda mer gående) :D

 

Det er P&C som er favorittsjangeren din? :) Jeg spilte et spill i den sjangeren tidligere i år,

ble egentlig ganske imponert. God skrekk, logiske puzzles og 3D animerte cutscenes.

Du kan sjekke det ut her 

 

[/quote

 

Nei point and click var favorittsjangenren min for 30 år siden da x386 kom og windows 3.11 var på mote og jeg begynte å spille på pc :D Men er innom de av og til for å mimre litt. Nå er jeg mer fan av Soulsborne og MMORPG, Destiny, Division osv men liker de fleste typer spill. Skal sjekke det ut :)

Lenke til kommentar

Kojima er ingen ufeilbarlig spillskaper. Han har laget noen fantastiske spill - MGS1, 2 og 3 - men fra MGS4 mener jeg han viser svakhetstegn, og MGS5 er et spill med store svakheter (og styrker). Allerede i MGS2 begynte jeg å himle litt med øynene av historien når jeg liksom skull kjøpe at Liquid Snake hadde overlevd gjennom armen sin. Heldigvis tok MGS3 historien med tilbake til jorda.

 

Han er ekstremt feilbarlig, men ofte er feilene hans minneverdige. Han har på mange måter mye til felles med filmskapere som Terry Gilliam, Guillermo del Toro og David Lynch. Ikke alt de lager er spesielt bra; mye er på kanten til katastrofe, men selv de dårlige filmene er som regel minneverdige. Jeg tror det handler om å gå all in med sin egen greie, uten å tenke for mye på målgrupper og salgstall.

 

Death Stranding er sikkert fullstendig verdiløst for de som mener Assassin's Creed, Call of Duty og FIFA er på toppen av spillmediet, men jeg tipper det vil appellere til fans av Nier, Shadow of the Colossus og Dear Esther.

Endret av Okapi
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg er bare dønn ærlig, i motsetning til mange. Skriver ikke kommentarer her for å få likes, slik som mange andre :)

 

Fint å du er ærlig, men syns ofte du kommer med negative kommentarer til anmeldere og spill. 

 

Er selv ingen Kojima fan, aldri spilt Metal Gear Solid. Mer intressert i hypen rundt Death Stranding. Folk har forskjellige meninger. Så anmeldelsen til Rune fra Level Up, han ga spillet 6/10 og han er fan av Kojima. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Nja, det er ikke unaturlig at en redaksjonssjef har meninger. Noe av oppgaven til de ansatte i en redaksjon er nettopp å ha meninger. La oss heller bare ta diskusjonen i stedet for diskusjonen om diskusjonen.

 

Kojima er ingen ufeilbarlig spillskaper. Han har laget noen fantastiske spill - MGS1, 2 og 3 - men fra MGS4 mener jeg han viser svakhetstegn, og MGS5 er et spill med store svakheter (og styrker). Allerede i MGS2 begynte jeg å himle litt med øynene av historien når jeg liksom skull kjøpe at Liquid Snake hadde overlevd gjennom armen sin. Heldigvis tok MGS3 historien med tilbake til jorda.

De i redaksjonen ja. Men redaksjonssjefen burde skygge banen så langt det lar seg gjøre... spesielt her hvor han svarer direkte på en post, så tidlig. Kanskje redaktøren burde lese redaktørplakaten :)

 

https://presse.no/pfu/etiske-regler/redaktorplakaten/

Hvilket overtramp mener du jeg har begått her? En redaktør er for øvrig ikke det samme som en redaksjonssjef. Jeg er ikke ansvarlig redaktør. 

Endret av Arodem
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvilket overtramp mener du jeg har begått her? En redaktør er for øvrig ikke det samme som en redaksjonssjef. Jeg er ikke ansvarlig redaktør.

At du i din kraft som redaksjonssjef kommer inn og «legger føringer» for diskusjonen her. En ting er om folk blir ufine, men du komme inn og svarer på første kommentar her.

Endret av kUaMooMoo
Lenke til kommentar

At du i din kraft som redaksjonssjef kommer inn og «legger føringer» for diskusjonen her. En ting er om folk blir ufine, men du komme inn og svarer på første kommentar her.

Må da være helt greit å svare på en slik kommentar på måten han gjorde. Akkurat som om noen kommer og kommenterer om korrupsjon eller andre passe alvorlige anklager relatert til artikkelen. Da er det helt innenfor å komme med et motsvar.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Må da være helt greit å svare på en slik kommentar på måten han gjorde. Akkurat som om noen kommer og kommenterer om korrupsjon eller andre passe alvorlige anklager relatert til artikkelen. Da er det helt innenfor å komme med et motsvar.

Tja. Der må jeg si meg uenig, spesielt i dette tilfellet. Jeg mener det ikke ser bra ut når en person med såpass «makt» kommer inn som han gjør. Effektivt så kommer man inn og dikterer diskusjonen. Jeg mener det skurrer en god del.

Endret av kUaMooMoo
Lenke til kommentar

Der må jeg si meg uenig, spesielt i dette tilfellet. Jeg mener det ikke ser bra ut når en person med såpass «makt» kommer inn som han gjør. Effektivt så kommer man inn og dikterer diskusjonen. Jeg mener det skurrer en god del.

 

Ja, det bør jo være forbudt for mennesker å forsvare seg eller andre.

 

Gud forby om noen svarer på en anklage.

/s

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du mener oppriktig på en journalist ikke engang får svare på en direkte anklage, fordi han visstnok har makt over deg?

Hvis du ikke ser noe problematikk rundt det jeg tidligere var nevnt her inne, så er du ved din fulle rett til å mene det. På min side, så føler jeg at dette ikke er særlig fruktbart, så jeg legger diskusjonen død fra min side. Ha en fortsatt god helg med gaming eller hva en du/dere driver med :D

Endret av kUaMooMoo
Lenke til kommentar

Hvis du ikke ser noe problematikk rundt det jeg tidligere var nevnt her inne, så er du ved din fulle rett til å mene det. På min side, så føler jeg at dette ikke er særlig fruktbart, så jeg legger diskusjonen død fra min side. Ha en fortsatt god helg med gaming eller hva en du/dere driver med :D

 

Du kom med helt konkrete påstander, og møtte kritikk på dem. Jeg har aldri påstått at det er uproblematisk at redaksjonen kommenterer, men etterlyser en konkret grense fra deg, og en begrunnelse. Jeg ga deg et konkret spørsmål, og du unnviker med mumle noe om problematikk og døde baller.

 

Selvsagt blir ikke diskusjon fruktbar om du ikke konkretiserer og underbygger, og du må nesten evne å svare på et enkelt ja/nei-spørsmål om man skal komme videre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...