Gå til innhold

FØRSTEINNTRYKK: Red Dead Redemption 2 byr på noen nyheter på PC - men først og fremst er det fryktelig pent


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-QB4VTZbn

Tja, spillet er en ambivalent affære så langt for meg. Har testet Red Dead Online, men ser noen LOD feil, dvs. diverse objekter (især trær, busker, grass/ugrass) som flimrer mellom ulike LOD teksturer (edit: tror dette er knyttet til spillets AA). Dessuten er det en del objekter som tegnes inn kun få meter unna (gjerde, vegetasjon, diverse småting, mer detaljerte teksturer på bygninger osv), selv med innstillinger på "ultra". Dette er så unødvendig, ettersom spillet kun bruker ca. 5-5.5 gb vram i 3440x1440 på ultra/high. Her sitter jeg med mitt 2080ti med 11gb, sukk.

 

Grafikken i Red Dead Online/RDR2 er utrolig detaljert, men alle disse detaljene skaper også mye flimring/shimmering som krever god innebygd AA. SMAA fra Reshade har liten effekt på flimringen, og AA-funksjonene i RDR2 er dårlige. TAA skaper svært utydelig grafikk, og MSAA 4-8x er altfor krevende for GPUen (2x funker dårlig). Hvis du synes Witcher 3 har mye flimring/shimmer, så prøv RDR2/RDO... Lurer på om problemet ligger i grafikkmotoren, fordi ser ikke denne intense flimringen i f.eks. Kingdom Come Deliverance eller Metro Exodus.

Rockstar Games burde virkelig forbedre AA-funksjonene i spillet, de fungerer rett og slett dårlig.

 

Jeg mister også hele tiden kontakten med serverene i RDO (Error: 0x20010006). Det fungerte i går, så muligens er det den siste spill-oppdateringen som har skylden. Rockstar Games har en jobb å gjøre.

Endret av Slettet-QB4VTZbn
Lenke til kommentar

Det her har kun vært en nitrist affære for min del. Ikke hatt noe launch issues, men ytelsen har vært helt horribel. i7 5930K, 16gb DDR4 2666mhz ram, RTX 2080ti skjermkort, lagret på SSD. I snitt ligger jeg på 10-15 FPS på ultra og 25-30 fps på low settings i 2560x1440 oppløsning. Prøvd alt av justeringer, file checks, drivere osv. Ingenting hjelper og spillet er ikke spillbart.

Lenke til kommentar

Det her har kun vært en nitrist affære for min del. Ikke hatt noe launch issues, men ytelsen har vært helt horribel. i7 5930K, 16gb DDR4 2666mhz ram, RTX 2080ti skjermkort, lagret på SSD. I snitt ligger jeg på 10-15 FPS på ultra og 25-30 fps på low settings i 2560x1440 oppløsning. Prøvd alt av justeringer, file checks, drivere osv. Ingenting hjelper og spillet er ikke spillbart.

Shit det er rart, borsett fra en kraftigere CPU har jeg ganske likt system som deg. Og jeg kan kjøre alt på ultra, borsett fra shadows(high) og soft shadows low. Samt TAA og MSAA av. Og jeg får 70-80fps.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Spørsmål: I desember, når RDR blir tilgjengelig på Steam - må en kjøpe spillet på nytt?

Ja, men utifra det jeg har forstått, så kommer du ikke utenom Rockstar launcheren for det om du har kjøpt spillet i Steam.

Så hvor mye man tjener på å vente kan vel diskuteres.

Lenke til kommentar

Ikke en eneste krasj eller et eneste problem så langt. Virker som jeg er en av få.

Ikke noe krasj her heller.

Har fungert supert for min del.

Har kun i5 med 1080-kort, så ikke alt på fullt, men flyter bra og ser veldig fint ut.

 

Men har hatt et annet problem som irriterer:

Hesten går noen ganger til feil side, dvs at den går til venstre selv om jeg trykker på "d".

(Mulig det skal det være sånn, at man noen ganger ikke skal ha kontroll over hesten? Uansett irriterende..)

 

PS:

Med "flyter bra" mener jeg at benchmark har ligget på ca 60fps, noe som er mer enn bra nok til at det blir spillbart.

Endret av KalleKanin
Lenke til kommentar

Det her har kun vært en nitrist affære for min del. Ikke hatt noe launch issues, men ytelsen har vært helt horribel. i7 5930K, 16gb DDR4 2666mhz ram, RTX 2080ti skjermkort, lagret på SSD. I snitt ligger jeg på 10-15 FPS på ultra og 25-30 fps på low settings i 2560x1440 oppløsning. Prøvd alt av justeringer, file checks, drivere osv. Ingenting hjelper og spillet er ikke spillbart.

 

Har du satt MSAA og FSAA til Off. Har gjort det selv.

Kjører Ultra på textures og resten på High. Par andre ting jeg har satt til off også. 3440x1440 oppløsning og ligger greit på 60 fps. Noen veldig få ganger på 48-56 fps. Har låst den på 60 fps da. Får den opp i 75 hvis jeg setter lås på 100 fps.

Installert på SSD

Intel Core i5-9600K (4,2 GHz), 32 GB ram 2666Mhz, ASUS GeForce RTX 2080 SUPER

Lenke til kommentar

Tja, spillet er en ambivalent affære så langt for meg. Har testet Red Dead Online, men ser mange LOD feil, dvs. diverse objekter (især trær, busker, grass/ugrass) som flimrer mellom ulike LOD teksturer. Dessuten er det altfor mange objekter som tegnes inn kun få meter unna (gjerde, vegetasjon, diverse småting, mer detaljerte teksturer på bygninger osv), selv med innstillinger på "ultra". Dette er så unødvendig, ettersom spillet kun bruker ca. 3.5-3.7gb vram i 3440x1440 på ultra/high. Her sitter jeg med mitt 2080ti med 11gb, sukk.

 

Grafikken i Red Dead Online/RDR2 er utrolig detaljert, men alle disse detaljene skaper også mye flimring/shimmering. SMAA fra Reshade har liten effekt på flimringen, og AA-funksjonene i spillet er dårlige. TAA skaper veldig utydelig grafikk, og MSAA 4-8x er altfor krevende for GPUen (2x har liten effekt), så sant du ikke vil spille med alle instillingene på medium. Hvis du synes Witcher 3 har mye flimring/shimmer, så prøv RDR2/RDO... Lurer på om problemet ligger i grafikkmotoren, fordi ser ikke denne intense flimringen i f.eks. Kingdom Come Deliverance eller Metro Exodus.

 

Grafikken slår alt annet, men jeg sliter med å finne de riktige innstillingene for dette spillet, som er utrolig krevende.

 

Jeg mister også hele tiden kontakten med serverene i RDO (Error: 0x20010006). Det fungerte i går, så muligens er det den siste spill-oppdateringen som har skylden. Rockstar Games har en jobb å gjøre.

 

Ingen flimmer her men jeg spiller i 3440x1440 da. Pga av all foliage og småe detaljer i spillet så må man benytte TAA, FXAA og MSAA er rett og slett for dårlig. Men må countre blurringen med TAA Sharpening som du har i spillet. Jeg bruker også Clarity via nVIDIA Game Filter for å fjerne resterende blur på karakterer. Online har vært dønn stabilt her.

 

Anbefaler å lese denne hvis du er usikker på innstillinger:

https://www.reddit.com/r/RDR2/comments/dslzoq/i_tested_a_lot_of_graphics_settings_maybe_this/

 

Bare ignorer det han sier om anistrophic filtering her. Ikke gjør det! Slå det av ingame og force via nvidia kontrollpanel. Da får du mye bedre bildekvalitet i alle spill.

Tror dette er mye av problemet, man må være spesielt interessert i grafikk for å hele tatt vite hva hver enkelt innstilling gjør. Det er over 40 forskjellige innstillinger noe som blir helt håpløst for en vanlig bruker. Automatisk holder ikke ihvertfall, optimize fra nvidia gfe gjør jobben litt bedre men fortsatt langt unna optimalt. 

Endret av Avean
Lenke til kommentar

Ved siden av bug fixes og optimalisering.

Håper jeg det kommer en mod som fjerner at siktet blir rødt når man treffer noen og at man får rødt kryss når man dreper noen.

Det var greit på ps4 hvor det var et strev å drepe folk. Men på pc syns jeg bare det drar meg ut av opplevelsen.

 

Enste måten å bli kvitt det nå er å spille fps modus med iron sights.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QB4VTZbn
 

Ingen flimmer her men jeg spiller i 3440x1440 da. Pga av all foliage og småe detaljer i spillet så må man benytte TAA, FXAA og MSAA er rett og slett for dårlig. Men må countre blurringen med TAA Sharpening som du har i spillet. Jeg bruker også Clarity via nVIDIA Game Filter for å fjerne resterende blur på karakterer. Online har vært dønn stabilt her.

 

Anbefaler å lese denne hvis du er usikker på innstillinger:

https://www.reddit.com/r/RDR2/comments/dslzoq/i_tested_a_lot_of_graphics_settings_maybe_this/

 

Bare ignorer det han sier om anistrophic filtering her. Ikke gjør det! Slå det av ingame og force via nvidia kontrollpanel. Da får du mye bedre bildekvalitet i alle spill.

Tror dette er mye av problemet, man må være spesielt interessert i grafikk for å hele tatt vite hva hver enkelt innstilling gjør. Det er over 40 forskjellige innstillinger noe som blir helt håpløst for en vanlig bruker. Automatisk holder ikke ihvertfall, optimize fra nvidia gfe gjør jobben litt bedre men fortsatt langt unna optimalt. 

Gode tips, men tror du mener Sharpen. Clarity er del av Reshade. Brightness/Contrast i Geforce Experience gjør også en jobb med å skape livligere farger/lyssetting på en naturlig måte (minner litt om Clarity i Reshade).

 

Jeg fiklet med dette tidligere i dag, og kom fram til at eneste måten å få et greit resultat, er å bruke TAA (high, max sharpening) i spillet (ikke FXAA), og i tillegg kjøre sharpening filter med ganske aggressive innstillinger, f.eks. Geforce Experience - sharpen (75% sharpening, 30% ignore film grain). Reshade bør ikke brukes her, fordi Red Dead Online kan tolke filene som juksing.

 

Jeg ser også i RDO at jevnlig begynner trær og vegetasjon å rykke/twitch ca. en gang per 1-2. sekund. NPCs blir også usynlige av og til, de forsvinner i løse luften. Noen bugs å fikse her, men nå det er sagt, dette må være den mest avanserte grafikken i et PC spill så langt, men AA-funksjonene i spillet burde forbedres.

Endret av Slettet-QB4VTZbn
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Hei. Eg har dette til ps4. Men Eg lurer på om PCen eg har er god nok til å kjøre dette bra? Eg har en msi med 1050 gtx i5 7 gen. Hq. 8 gb ram. Eller vil det hakke mye? Mvh

Du får neppe en særlig bedre opplevelse enn hva du alt har på PS4. 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...