Gå til innhold

PUBG har mistet over 80 prosent av spillerne sine


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

PUBG var bare stort fordi det var det første store i sjangeren og hadde monopol.

Men så fort spill i sjangeren dukket opp som faktisk fungerte på det tekniske, som hadde en mer interessant gimmick osv.

Var PUBG dømt til å tape.

 

Har kun hørt om Apex og Fortnite, begge ser helt for jævlig ut grafisk. Er det en BR tittel som har samme grafisk stil om PUBG, men som funker?

Lenke til kommentar

 

PUBG var bare stort fordi det var det første store i sjangeren og hadde monopol.

Men så fort spill i sjangeren dukket opp som faktisk fungerte på det tekniske, som hadde en mer interessant gimmick osv.

Var PUBG dømt til å tape.

 

Har kun hørt om Apex og Fortnite, begge ser helt for jævlig ut grafisk. Er det en BR tittel som har samme grafisk stil om PUBG, men som funker?

Må vell bli Blackout det da? Vet ikke om det fortsatt lever.

Det er sterke farger og blinkene lys som tiltrekker seg folk, så det er den grafiske stilen som blir naturlig for utviklerne av de store titlene. (apex og fortnite)

Lenke til kommentar

Jeg vurderer å kjøpe spillet, men leser at det er mye juks der, og derfor også ikke beste tilbakemeldinger på Steam. Samtidg er det for tiden også mye kritikk mot drop og crash i spillet. For øvrig er vel PUBG og eksemepelvis Fortnite to ganske forsjellige spill, selv om begge er i Battle-Royale-sjangeren. Det blir som å sammenligne Civilization og Bloons, som begge også kan kalles strategisjangere.

Lenke til kommentar

PUBG var bare stort fordi det var det første store i sjangeren og hadde monopol.

Men så fort spill i sjangeren dukket opp som faktisk fungerte på det tekniske, som hadde en mer interessant gimmick osv.

Var PUBG dømt til å tape.

Jepp. Hvilken plass er det på Steam Charts nå? 20.? 30.? Åja. Førsteplass ja, etter to år.

 

Jeg er klar over at dette ikke betyr verdens mest populære spill, men å si at PUBG har tapt noe som helst er relativt historieløst, da det har langt flere aktive spillere idag enn veldig mange spill som anses som veldig populære.

 

At et spill taper spillere over tid er ikke veldig rart, at det fortsatt har så mange spillere er imponerende, gitt en helt ekstrem vekst av BR spill.

Lenke til kommentar

Jepp. Hvilken plass er det på Steam Charts nå? 20.? 30.? Åja. Førsteplass ja, etter to år.

Jeg er klar over at dette ikke betyr verdens mest populære spill, men å si at PUBG har tapt noe som helst er relativt historieløst, da det har langt flere aktive spillere idag enn veldig mange spill som anses som veldig populære.

At et spill taper spillere over tid er ikke veldig rart, at det fortsatt har så mange spillere er imponerende, gitt en helt ekstrem vekst av BR spill.

Det har tapt BR krigen, det betyr ikke at de som lager det nå er hjemløse og må selge kroppen sin på gata.

På samme måte som Microsoft ikke har impoldert selv om den tappe denne konsoll generasjonen.

Lenke til kommentar

 

PUBG var bare stort fordi det var det første store i sjangeren og hadde monopol.

Men så fort spill i sjangeren dukket opp som faktisk fungerte på det tekniske, som hadde en mer interessant gimmick osv.

Var PUBG dømt til å tape.

 

Har kun hørt om Apex og Fortnite, begge ser helt for jævlig ut grafisk. Er det en BR tittel som har samme grafisk stil om PUBG, men som funker?

Vet ikke hva slags grafisk mesterverk du er vant med men PUBG er i hvert fall ikke noe mer fantastisk grafisk enn Apex. Prøv det nye kartet de la ut, ser faktisk mye bedre ut nå. Det eneste PUBG gjør bedre enn de andre er de enormt store kartene og friheten. Det er jo da litt ødeleggene at du som regel går rundt i 20 minutter for så og dø av et headshot fra 200 meter avstand...

Lenke til kommentar

 

PUBG var bare stort fordi det var det første store i sjangeren og hadde monopol.

Men så fort spill i sjangeren dukket opp som faktisk fungerte på det tekniske, som hadde en mer interessant gimmick osv.

Var PUBG dømt til å tape.

 

Har kun hørt om Apex og Fortnite, begge ser helt for jævlig ut grafisk. Er det en BR tittel som har samme grafisk stil om PUBG, men som funker?

Hva med Escape from Tarkov? Anbefales

Lenke til kommentar

Folk blir vel lei av hvor lite responsivt og clunky pubg er. Greit nok å kjøre semi-realistisk stil, men det kan gjøres uten at det føles ut som å spille med 500 ms delay. At de etter alle disse årene fremdeles ikke har fresha opp movement og respons er sjokkerende, og spillet fortjener derfor ikke bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det har tapt BR krigen, det betyr ikke at de som lager det nå er hjemløse og må selge kroppen sin på gata.

På samme måte som Microsoft ikke har impoldert selv om den tappe denne konsoll generasjonen.

Har det vært en krig? Du lever i en fantasiverden hvor det kun er plass til x antall BR spill. Gjelder det samme andre sjangre?

 

Du oser ignoranse, og jeg vil tro du hater PUBG mer enn du har kunnskap om det, og suksessen de har og fortsatt kasserer.

 

Jeg tror Microsoft tjener penger på Xbox også, og vil fortsette å selge den. Vil faktisk tro det er en ganske populær konsoll.

Lenke til kommentar

Ingen krise, PUBG var det spillet med størst player count på steam i dag. Spillet har fortsatt det beste gunplayet og mininalt med tekniske problemer om dagen

 

Minimalt med tekniske problemer er det nok ikke. Senest i går fikk jeg bugen hvor man ikke ser alle på laget sitt to ganger og spillet bestemte seg plutselig for at jeg kjørte bil på dypt vann selv om jeg kjørte oppi et fjell på Miramar. Trass i alle bugene og at jeg fortsatt ikke er spesielt god i dette spillet, er det det eneste jeg spiller på nett så noe har det jo.

Endret av oOF
Lenke til kommentar

Har det vært en krig? Du lever i en fantasiverden hvor det kun er plass til x antall BR spill. Gjelder det samme andre sjangre?

Du oser ignoranse, og jeg vil tro du hater PUBG mer enn du har kunnskap om det, og suksessen de har og fortsatt kasserer.

Jeg tror Microsoft tjener penger på Xbox også, og vil fortsette å selge den. Vil faktisk tro det er en ganske populær konsoll.

Hva slags PUBG fanatiker er du som angriper meg, og finner opp tull om meg bare forid jeg stadfestet fakta at PUBG mistet enorme mengder spillere når mer kompetent lagde BR spill kom på markedet.

 

Jeg hater ikke PUBG, jeg ingentinger PUBG, akurrat som jeg ingentinger Fortnite eller noen av de andre BR spillene.

 

 

Jeg spiller ikke BR spill. Men om noen tvang meg til å spille et ville jeg valgt PUBG i mangel på et annet BR med litt rot i virkeligheten. Jeg sier dette som en nøytral observatør.

 

Artikkelen vi diskuterer heter bokstavlig talt PUBG har mistet 80% av spillerne sine.

De har med andre ord tapt, BR krigen, i hvertfall for nå. PUBG levde på 2 ting.

1. Det var det eneste halvfungernde BR spillet på markedet.

2. Store twitch spillere spilte det.

Begge disse er ikke lengre sant.

De fleste store twich spillere har gått over til Fortnite.

Og det er 2 andre store BR spill ute nå, pluss alle de halvhjerta BR modusene i andre skytespill.

 

PUBG har ikke kvaliteten eller originaliteten til å kjempe mot de andre BR spillene.

Men hadde du 200 000 000 spillere er det så klart fremdeles mange som spiller, 20% av 200 mill er mange.

Det er også titalls millioner solgte XBox ones, men de har fremdles tapt consol krigen.

Lenke til kommentar

Hva slags PUBG fanatiker er du som angriper meg, og finner opp tull om meg bare forid jeg stadfestet fakta at PUBG mistet enorme mengder spillere når mer kompetent lagde BR spill kom på markedet.

 

Jeg hater ikke PUBG, jeg ingentinger PUBG, akurrat som jeg ingentinger Fortnite eller noen av de andre BR spillene.

 

 

Jeg spiller ikke BR spill. Men om noen tvang meg til å spille et ville jeg valgt PUBG i mangel på et annet BR med litt rot i virkeligheten. Jeg sier dette som en nøytral observatør.

 

Artikkelen vi diskuterer heter bokstavlig talt PUBG har mistet 80% av spillerne sine.

De har med andre ord tapt, BR krigen, i hvertfall for nå. PUBG levde på 2 ting.

1. Det var det eneste halvfungernde BR spillet på markedet.

2. Store twitch spillere spilte det.

Begge disse er ikke lengre sant.

De fleste store twich spillere har gått over til Fortnite.

Og det er 2 andre store BR spill ute nå, pluss alle de halvhjerta BR modusene i andre skytespill.

 

PUBG har ikke kvaliteten eller originaliteten til å kjempe mot de andre BR spillene.

Men hadde du 200 000 000 spillere er det så klart fremdeles mange som spiller, 20% av 200 mill er mange.

Det er også titalls millioner solgte XBox ones, men de har fremdles tapt consol krigen.

Gamer er ikke noe bedre de, dette er en ikke-sak.

Det er ikke uvanlig at spill mister 80% av spillerne på 2,5 år. Det er helt normalt, suksessen til PUBG gjør at dette blir store tall. Det er svært uvanlig at spill varer i årevis, som PUGB er i ferd med å klare. Det tilhører sjeldenhetene, og titlene som klarer/har klart det er enestående, om man liker de eller ikke.

 

La oss si det sånn, om du skal lage et spill idag, BR eller ikke, og ender opp med suksessen til PUBG har du naila en innertier av dimensjoner.

 

Andre komplette failures med din logikk:

 

Zelda

Horizon Zero Dawn

Uncharted

Battlefield

CoD (alle CoD spill)

+ 70-80% av alle andre spill.

 

Fullstendige katastrofelanseringer. De har mistet 80% av spillerne og tapte krigen imot *insert*.

 

 

Jeg spiller ikke BR, har vel 20-30 timer i spillet antar jeg.

 

Jeg tror selskaper har et litt annet syn på ting, hvor man enten taper eller vinner i denne sjangeren.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...