Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

U-lyder ved høy bass-vibrering?


Anbefalte innlegg

Hadde ikke dette problemet før kulden/vinteren begynner og poppe innom men nå har speilet i front-vinduet og noen plast deler til venstre for beltet begynt og lage ulyder når bassen vibrerer noen ganger på fullt. Er det noen som har erfaring på hvordan jeg kan forebygge / fikse så det blir stille? Har ikke noe anlegg eller annen strømforsyning i bilen annet enn det innebygde som funker faktisk veldig bra.. Bare nå som kulden kommer at det begynner og bli noen ulyder fra vibrasjonen. Hjelp? Sikkert ikke noe farlig men bare litt lei av takspeilet som lager på en måte en "rtrtrt" lyd som går i gang med bass/sub vibrasjonene..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Plastikk kan bli stivere/sprøere når det er kaldt, og sånn sett ha en tendens til å "fjære" mer i forhold til varmere temperatur. Det, sammens med at materialer som utvides i varme vil jeg anta er den største bidragsyteren til ulyder/klapring i takt med bassen. Kjenner godt igjen fenomenet fra gamle biler jeg selv har eid.

Lenke til kommentar

Er liksom på en Volvo V70 fra 2016 så er litt redd for og tukle, men dette funker?

Ja, kjøp plastverktøy ifra Biltema eller noe sånt og vær forsiktig. Plastikken i bilene blir sprøere nå i kulda. Legg på stoffteip der det vibrerer eller knirker. Hvis du er veldig redd for å ødelegge noe så kan du alltids levere den til verksted å få de til å se på det.

Endret av Fenrisúlfr
Lenke til kommentar

Ja, kjøp plastverktøy ifra Biltema eller noe sånt og vær forsiktig. Plastikken i bilene blir sprøere nå i kulda. Legg på stoffteip der det vibrerer eller knirker. Hvis du er veldig redd for å ødelegge noe så kan du alltids levere den til verksted å få de til å se på det.

Tror jeg eventuelt spør på Mekonomen eller et bilverksted som er rett borte ved der jeg bor om problemet så jeg ikke ødelegger plastikken / interiøret mitt :) Takker for informasjonen  :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...