Gå til innhold

Red Dead Redemption 2 sliter på PC


Anbefalte innlegg

Jeg forstår ikke hylekoret som mener det er dårlig optimalisert.

 

Sannheten er vel at flere ikke har god nok hardware til å kjøre alt på max.

 

Når jeg med ett skjermkort kan ligge stabilt på 50-60fps med alt (uten anti-aliasing) på max i uw, da er det ikke en dårlig port.

 

GTA IV i sammenligning får jeg random dips på 20-30 fps, da snakker man dårlig port.

 

True story

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns grafikken ser ræva ut i forhold til ps4pro med 4k også.

Virker som fjell osv har mye dårligere texturer selv om jeg kjører med textur quality på ultra og meste annet på high. Merkelig.

 

Jepp. Tekstur på hest og bakke er rimelig dårlig, og virker upåvirket av innstillingen av tekstur-kvalitet. Kan sette på ultra og det ser samme ut som på low. Bloom er også noe for seg selv, og kan ikke slåes av engang.

 

post-155581-0-02812400-1573514161_thumb.jpg

post-155581-0-56210900-1573514172_thumb.jpg

post-155581-0-19782600-1573514228_thumb.jpg

Lenke til kommentar

SLI funker:

https://forums.evga.com/Red-Dead-Redemption-2-SLI-Support-m3005252.aspx

 

 

Well looks like I was wrong. I actually got it working guys. biggrin.gif
 
Settings used:
8ZCz1FH.png
4frouJ4.png
uRDN404.png
dcFFd2F.png
 
Single 2080 Ti:
wNCJjYJ.png
 
SLI Enabled:
u0PpmtL.png
 
w00t.gif
 
My sli profile...
 
Profile "Red Dead Redemption II"
ShowOn GeForce
ProfileType Application
Executable "red2.exe"
Executable "rdr2.exe"
Setting ID_0x00035aed = 0x00000001
Setting ID_0x00a06946 = 0x080000f5 UserSpecified=true
Setting ID_0x00fc7620 = 0x00000000
Setting ID_0x1033cec2 = 0x00000002 UserSpecified=true
Setting ID_0x1033dcd3 = 0x00000004 UserSpecified=true
Setting ID_0x105e2a1d = 0x00000004
Setting ID_0x106d5cff = 0x00000000
Setting ID_0x10f9dc81 = 0x00000011
Setting ID_0x80857a28 = 0x00000001
EndProfile

Endret av Nizzen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Flott! Håper de hiver inn å bruke munnspray, pusse tennene, bruke tanntråd, knyte skolissene dine, dusje deg, sjekke notificiations på mobilen hele tiden, bruke tid på Lifeinvader bla bla bla ogbligatorisk.

Gjerne med en et dusin mikro-animasjoner for hver ting du gjør så alt går tregt og gjør det hele ennå mere kjedelig.

Enjoy that shit

 

Hallo er du klar over hvor mange ganger jeg har Pat / kjælt med hesten min eller? Det er en utrolig fin måte å bonde på, du kan klappe hesten og si "You're allright boy.." noe hesten alltid setter pris på. Sånne detaljer håper jeg de aldri utelater. Du oppfører deg som en liten drittunge her inne, begynner å lure om du er gammel nok til dette spillet. Red Dead skal ikke være akkurat som GTA, kanskje du ønsker det men flertallet gjør ikke det. Kom deg ut herfra hvis det eneste du gjør er å sutre over spellet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
17 hours ago, Nizzen said:

4k

35 fps i single

60fps med sli

 

Bra skalering :D

Er dette faktisk SLI, eller bare multi-GPU?

 

17 hours ago, Omnia vincit amor said:

 

Bare dumt jeg må bruke 20.000+ kroner hvis jeg ønsker slik ytelse. Not gonna happen bro.

 

Tja, du kan jo vente et par år og så får du samme opplevelse med neste oppgradering for betydelig mindre :) Kan være noe å se frem til ved neste oppgradering av PCen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Akkurat nå, PingEnt skrev:

Tja, du kan jo vente et par år og så får du samme opplevelse med neste oppgradering for betydelig mindre :) Kan være noe å se frem til ved neste oppgradering av PCen.

Absolutt. Men det blir nok om mange år. 980TI og i7 8700k varer for meg nok i 5+ år til. 

Lenke til kommentar
4 hours ago, PingEnt said:

Er dette faktisk SLI, eller bare multi-GPU?

 

 

Tja, du kan jo vente et par år og så får du samme opplevelse med neste oppgradering for betydelig mindre :) Kan være noe å se frem til ved neste oppgradering av PCen.

Jeppsipeppsi :D
Nå er det kommet offisielt også. 
Dårlig hardware ødelegger gode spill ?

 

https://www.guru3d.com/news-story/download-geforce-441-20-whql-driver.html

Nou can now download NVIDIA's new GeForce 441.20 WHQL driver. The new Game Ready Driver provides the latest performance optimizations, profiles, and bug fixes for Star Wars Jedi: Fallen Order. In addition, this release also provides optimal support for the new VR title Stormland. Also reportedly, Multi GPU support has been enabled for Red Dead Redemption 2.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
5 timer siden, PingEnt skrev:

Tja, du kan jo vente et par år og så får du samme opplevelse med neste oppgradering for betydelig mindre :) Kan være noe å se frem til ved neste oppgradering av PCen.

Tja, når man har venta et par år, så er det jo bare å vente enda flere år for å få samme opplevelse som man har da, for da er det jo noe nytt som er bedre.
 

Så med den tankegangen kjøper man aldri. 

Dyr hardware holder lengre, og man får mer igjen for det når man skal selge. Så tror det er de som alltid sitter på gjerdet å venter på noe billigere som i det lange løp lurer seg selv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
13 hours ago, Nizzen said:

Jeppsipeppsi :D
Nå er det kommet offisielt også. 
Dårlig hardware ødelegger gode spill ?

 

https://www.guru3d.com/news-story/download-geforce-441-20-whql-driver.html

Nou can now download NVIDIA's new GeForce 441.20 WHQL driver. The new Game Ready Driver provides the latest performance optimizations, profiles, and bug fixes for Star Wars Jedi: Fallen Order. In addition, this release also provides optimal support for the new VR title Stormland. Also reportedly, Multi GPU support has been enabled for Red Dead Redemption 2.

 

Der står det multi-GPU, men ikke SLI. SLI er en form for multi-gpu, men ikke all bruk av to GPUer samtidig er SLI. 

13 hours ago, Emile the rat said:

Tja, når man har venta et par år, så er det jo bare å vente enda flere år for å få samme opplevelse som man har da, for da er det jo noe nytt som er bedre.
 

Så med den tankegangen kjøper man aldri. 

Dyr hardware holder lengre, og man får mer igjen for det når man skal selge. Så tror det er de som alltid sitter på gjerdet å venter på noe billigere som i det lange løp lurer seg selv.

Det er skikkelig kjipt at man aldri kjøper nytt og heller sparer pengene til noe annet :)

Her er det altså snakk om å kjøre multi-GPU for å få brukbar ytelse. Hvis dette skal betale seg, må oppsettet "vare" dobbelt så lenge som en enkelt GPU, og det tror jeg rett og slett ikke det gjør, altså er det ikke noe finansiell grunn til å kjøpe det beste. For all del, noen synes det er morsomt, og det er helt fair det, men at det lønner seg i lengden er løgn.

Endret av Slettet+5132
Fikset multi-GPU til SLI
Lenke til kommentar
PingEnt skrev (På 13.11.2019 den 9.03):

Det er skikkelig kjipt at man aldri kjøper nytt og heller sparer pengene til noe annet :)

Her er det altså snakk om å kjøre multi-GPU for å få brukbar ytelse. Hvis dette skal betale seg, må oppsettet "vare" dobbelt så lenge som en enkelt GPU, og det tror jeg rett og slett ikke det gjør, altså er det ikke noe finansiell grunn til å kjøpe det beste. For all del, noen synes det er morsomt, og det er helt fair det, men at det lønner seg i lengden er løgn.

Ingen finansiell grunn til å kjøpe sportsbil heller. Eller dyre smykker, eller luksusvesker, dyreste iPhone modell, spise på flott restaurant osv. 
 

Det er mye vi mennesker kjøper eller bruker penger på som ikke er noe god økonomisk investering. Å kjøpe dyr PC er som med alt annet, det handler om prioriteringer og interesse. 
 

Blir så feil å klage på at hardware er dyrt eller ikke lønner seg, når det er så mye annet vi mennesker kaster bort penger på som er minst like dårlig investering.

Det er sikkert noe du også bruker penger på som ikke er en noe god finansiell grunn til å kjøpe. Så ingen grunn til å klage over at noen bruker mer penger på PC enn andre. Blir som med alt annet.
 

Og PC er som alt annet, jo høyere kvalitet jo mer må man betale. Man betaler premium pris for det beste, både på hus, bil, båt, mobil, smykker, klær, ja alt. Blir feil å tenke at noe skal vare dobbelt så lenge, eller være dobbelt så bra bare fordi det koster dobbelt så mye. For slik er det ikke med noen ting man kjøper :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
9 hours ago, Emile the rat said:

Ingen finansiell grunn til å kjøpe sportsbil heller. Eller dyre smykker, eller luksusvesker, dyreste iPhone modell, spise på flott restaurant osv. 
 

Det er mye vi mennesker kjøper eller bruker penger på som ikke er noe god økonomisk investering. Å kjøpe dyr PC er som med alt annet, det handler om prioriteringer og interesse. 
 

Blir så feil å klage på at hardware er dyrt eller ikke lønner seg, når det er så mye annet vi mennesker kaster bort penger på som er minst like dårlig investering.

Det er sikkert noe du også bruker penger på som ikke er en noe god finansiell grunn til å kjøpe. Så ingen grunn til å klage over at noen bruker mer penger på PC enn andre. Blir som med alt annet.
 

Og PC er som alt annet, jo høyere kvalitet jo mer må man betale. Man betaler premium pris for det beste, både på hus, bil, båt, mobil, smykker, klær, ja alt. Blir feil å tenke at noe skal vare dobbelt så lenge, eller være dobbelt så bra bare fordi det koster dobbelt så mye. For slik er det ikke med noen ting man kjøper :) 

 

Her angriper du stråmenn. Jeg har aldri sagt at det er feil å kjøpe dyr hardware, jeg skrev til og med "altså er det ikke noe finansiell grunn til å kjøpe det beste. For all del, noen synes det er morsomt, og det er helt fair det,". 

Hvem har klaget på at hardware er dyrt? Det man har sagt er at visse hardwarekonfigurasjoner ikke passer til det prisnivået en ønsker å bruke for den inntjente ytelsen. 

Det var du som kom med påstanden om "Dyr hardware holder lengre, ", og det var da jeg minte deg på at hvis dual-GPU skal lønne seg opp mot en single-GPU, må oppsettet strengt tatt vare dobbelt så lenge. En enkelt GPU i dag holder gjerne i fem år, og for Omnia vincit amor, som fortsatt har en 980 ti, holder tydeligvis en GPU i 10 år, siden han har planer om å behold den i 5 år til. Skal multi-GPU lønne seg her, må den altså gi akseptabel ytelse i 20 år! 

Og selv om man av og til unner seg noe dyrt, og for all del, bare gjør det, betyr ikke det at det ikke kan lønne seg å stoppe opp og tenke på det finansielle og rent praktiske. 

Lenke til kommentar
13 hours ago, tezzo said:

Mulig denne har vært posta før, men hvis ikke, dette skulle visst være de mest "optimized settings",

hvor ting ser bra ut, uten å gå utover for mye på bekostning av FPSen.

be4regN.png

F3ddZGw.png

Gjelder den fremdeles? Etter Patchen forige uke, spiller jeg med nesten alt på Ultra og maks bortsett fra soft shadows.

Dette er i 1440P

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...