Gå til innhold

Red Dead Redemption 2 sliter på PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Ikke ut fra innleggene i denne tråden, tydeligvis.

Og det har aldri skjedd at konsollspill har bugs ved launch. Skyrim til PS3 ble jo uspillbart etterhvert som man spilte, og folk forsøkte en haug av løsninger for å få det til å gå raskere, inkludert å oppgradere til SSD på PS3en.

Lenke til kommentar

Og det har aldri skjedd at konsollspill har bugs ved launch. Skyrim til PS3 ble jo uspillbart etterhvert som man spilte, og folk forsøkte en haug av løsninger for å få det til å gå raskere, inkludert å oppgradere til SSD på PS3en.

 

Så det eksempelet du har på at spill på konsoll også kan slite ved launch, er et spill som snart kom ut for 10 år siden? Hvis det er det nyligste eksempelet du kom på, så skjer det ikke akkurat så ofte.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Om noen av dere ikke klarer å starte spillet og får en feilmedling fra Rockstar luncheren prøv dette: 

 

Gå til C:\Users\BRUKER\Documents\Rockstar Games

 

Slett/endre navnet til mappen Red dead redemtion 2. 

 

Prøv så å start spillet på ny. Funket for meg. 

 

Og IKKE aktiver DirectX 12.. Fungerer tydeligvis ikke på dette tidspunktet.. 

 

Andre som opplever at spillet ikke bruker noe CPU? Den ligger på 20% hva faen? Jeg har en i7 8700k, den skal da ha mye bruke.. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Så det eksempelet du har på at spill på konsoll også kan slite ved launch, er et spill som snart kom ut for 10 år siden? Hvis det er det nyligste eksempelet du kom på, så skjer det ikke akkurat så ofte.

Jeg har egentlig ikke holdt meg oppdatert på konsollspill på ti år, så det er grunnen :)

 

Men greit, et sekund googling ga meg eksempelet hvor nyeste CoD krasjer (for det meste) Xbox: https://www.forbes.com/sites/erikkain/2019/10/29/days-after-launch-call-of-duty-modern-warfare-is-still-crashing-consoles/

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Og det har aldri skjedd at konsollspill har bugs ved launch. Skyrim til PS3 ble jo uspillbart etterhvert som man spilte, og folk forsøkte en haug av løsninger for å få det til å gå raskere, inkludert å oppgradere til SSD på PS3en.

 

Heller aldri noe jeg påstod..? Det eksempelet er dessuten fryktelig gammelt. Det er sikkert flere eksempler på konsollspill også som har kræsja.

 

Men det var ikke meningen å starte noen "PC eller konsoll" diskusjon. Poenget mitt er at det er så sykt mye å ta hensyn til som PC-spiller og jeg skjønner at stadig flere heller sverger til konsoller da man slipper all denne driten for omtrent hver eneste storutgivelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Andre har sagt at spillet ikke bruker nevneverdig CPU, og bare 40% av GPU.

Så er nok bare spillet som ikke er godt nok optimalisert.

Kommer an på hvor gode de er på å lese av CPU-bruk og hvor mange kjerner de har. Hvis de har flere kjerner/tråder enn hva spillet bruker, vil ikke CPU bli makset ut noen gang. Det kan godt hende de kjernene/trådene som er i bruk ligger på 100% og ikke klarer å utnytte skjermkortet.

Lenke til kommentar

Noen som vet om spillet har en form for config fil hvor en evt kan endre knappene? Har sett alle de vanlige plassene.
Er så utrolig irriterende at spillet har originalt noen knapper med flere funksjoner men prøver du å endre på dem så får du bare én funksjon pr knapp.

Jeg prøver å få flyttet blant annet meny navigasjonen (butikker o.l) fra "piltastene" til "WASD" men uansett hva jeg prøver å rebinde så blir de gamle funksjonene på knappene fjernet.

 

Andre som opplever at spillet ikke bruker noe CPU? Den ligger på 20% hva faen? Jeg har en i7 8700k, den skal da ha mye bruke.. 

3700X, ligger på 15%+- ser det ut til. Høyeste tråd på 25%+-.

Edit: Med Vega 56.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Heller aldri noe jeg påstod..? Det eksempelet er dessuten fryktelig gammelt. Det er sikkert flere eksempler på konsollspill også som har kræsja.

 

Men det var ikke meningen å starte noen "PC eller konsoll" diskusjon. Poenget mitt er at det er så sykt mye å ta hensyn til som PC-spiller og jeg skjønner at stadig flere heller sverger til konsoller da man slipper all denne driten for omtrent hver eneste storutgivelse.

Poenget er at problemer ved lansering forekommer omtrent like ofte på alle plattformer. Dette er et problem for hele bransjen, og nok en grunn til å ha is i magen når en kjøper spill.

 

Er en villig til å vente to uker etter utgivelse får en en betydelig mer behagelig spill-opplevelse.

Lenke til kommentar

Kjøpte spillet via Epic Game Launcher - dette var det som måtte til for at jeg fikk til å starte spillet.

1. Hviteliste både Rockstar Game Launcher (hele mappen) og RDR2-mappen (Epic Games) i brannmur/antivirus (Avast)

2. Alltid starte Rockstar Game Launcher først - som administrator.

3. Sette RDR2.exe til å kjøres som administrator.

4. Starte opp Epic Game Launcher.

5. Starte spill via Rockstar Game Launcher.

Da kom jeg endelig forbi introen :)
Hvis launcheren/spillet krasjer, husk å åpne oppgavebehandling og fjern alt av Rockstar Game Launcher - den henger igjen hvilket hindrer i å starte spillet korrekt neste gang. Jeg opplevde det i hvert fall.

Musepeker: Ikke rør musen når du starter spillet. Kom deg gjennom menyen og start story/online ved hjelp av hurtigtastene. Når man er kommet inn i spillet er musepeker borte (kjører windows mode)

Om dette hjelper for andre er jeg usikker på, virker som det kan være mange ting som får launcheren til å krasje gitt...

Endret av Arnstein86
Lenke til kommentar

Får starta det,men ytelsen er så som så. Spiller i 2k med meste på high og noen ultra. Fikk 48fps gjennomsnittelig på benchmark

Har ryzen 2700x og 2080rtx så føler jeg burde hatt 60 hvertfall.

Har og 2700x og RTX2080. Hadde hadde vell 60fps i snitt på benchmark. Da var det stilt inn på ultra/high. Bruker du Vulkan? Bytta selv til directx12.

 

Har ingen problemer i spillet, flyter bra i 144fps, og buker ca 50% av kapasitet på både GPU og CPU. Men kan vere det kjører litt lettere i starten av spillet, og vil bli tyngre når verden åpnes litt mere? Er fortsatt i startområdet.

 

Edit: Spillet kjører ikke i 144fps på Ultra/high. Har fps teller på skjemen og den funk under benchmark, men tok ny benchmark på ultra settings, og ser at telleren ikke funker... Funker som den skal i andre spill. Men her ser det ut til å vere noe som "tuller" med telleren slik at den er  stuck på 144

Endret av Trazzer89
Lenke til kommentar

Til dere som har spilt det, er det verdt å kjøpe det nå eller kan jeg like gjerne vente på steam versjonen som kommer i desember en gang?

 

Jeg hadde tenkt å kjøpe det på Steam. Men på grunn av pre-order content, og at special edition var 150kr billigere hoss Rockstar i forhold til Epic. Så endte jeg opp med å kjøpe det nå. Man fikk jo 50 Gold bars (verdi ca 180kr) Som kan vere fint å ha viss man skal spille online. Pluss at man fikk med 2 gratis spill.

 

Tror nokk det tar gnaske lang tid før spillet kommer på salg, og at man må kanskje bruke Rockstar Game Launcher uansett.

Så syns ikke det var noen grunn til å vente. Problemene som oppstår blir nokk fiska fort. Har selv ikke hatt problemer enda.

Lenke til kommentar

Hvordan kjører spillet på din maskin? Jeg har også Vega 56, mentenkte å vente til Steam-versjonen.

Synest det kjører helt greit. Spiller i 1440p.

 

HWUB og GN har lagt ut noen videoer de siste dagene med GPU og CPU tester i spillet. Ryzen gjør det greit og Vega/Navi ser ut til å gjøre det meget bra i forhold til Nvidia, men det gjenstår å se om det er driver relatert eller spill optimalisering. Spillet leverer ikke akkurat høyt antall framerates generelt. Til og med RTX 2080 Ti klarer ikke 60FPS med High settings i 4k for eksempel.

 

HWUB GPU test

GN GPU test

GN CPU test

Lenke til kommentar

Så det eksempelet du har på at spill på konsoll også kan slite ved launch, er et spill som snart kom ut for 10 år siden? Hvis det er det nyligste eksempelet du kom på, så skjer det ikke akkurat så ofte.

Det er haugevis av eksempler på spill som har slitt på konsoll. Anthem er vel det mest alvorlige eksempelet.

 

Og så har du alle spill som ikke klarer å opprettholde 30fps, som i PC-verden er et eksempel på at spillet sliter eller er dårlig optimalisert.

Lenke til kommentar

Det er haugevis av eksempler på spill som har slitt på konsoll. Anthem er vel det mest alvorlige eksempelet.

Og så har du alle spill som ikke klarer å opprettholde 30fps, som i PC-verden er et eksempel på at spillet sliter eller er dårlig optimalisert.

Det er sant, jeg fikk 26-29fps med ALT på max i 1440p. Noe som ville være helt innanfor for et konsol spill. Da selv 30 innimellom er vanskelig for de å opprettholde

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...