Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg sitter å laster over feriebilder fra i sommer til PCen. Da oppdaget jeg at tidsstempelet for når bildet var tatt var feil. Det var kun snakk om en time feil, så jeg tenkte dette kunne ha noe med vintertid/sommertid å gjøre. Da gikk jeg inn på innstillinger på Windows - "bytte tidssone" - og skrudde av "Juster automatisk for sommertid". Det gjorde susen og tidsstemplene ble rett. 

 

Men så skulle jeg føre over flere bilder. Nå er ikke "endret" og "bildet tatt" tiden den samme, slik det var på den første puljen. Hva kommer dette av og hvordan kan jeg fikse det?

 

Se vedlagte bilder av nåværende innstillinger, første overføring av bilder der tidsstemplene er riktig, og andre overføring av bilder der tidsstemplene er feil. 

 

(litt usikker om jeg kategoriserte tråden rett)

 

 

 

post-295390-0-54853400-1572883343_thumb.png

post-295390-0-64157800-1572883356.png

post-295390-0-71504600-1572883361.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Windows sin innebygde sommer/vintertid-funksjonalitet har sine svakheter. Dette har du fått kjenne på kroppen nå, eneste løsninga er å bruke 3. partsverktøy til å korrigere.

 

Så ja - det skyldes windows. Hvis du absolutt skal unngå problemet så må du holde deg langt unna justeringa for sommer/vintertid og heller justere klokkeslettet manuelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...