Gå til innhold

Xbox controller i windows 10


Anbefalte innlegg

Sist gang jeg prøvde min xbox controller på windows 10 ble framraten helt grusom og alt gikk i sirup.

 

Etter dette ga jeg opp å bruke den og somgte kontrolleren. Vet noen om problemet har blitt løst? I tidligere fungerte dette ganske så bra før alt ble helt herpa med en oppdatering fra MS

 

MS sitt eget BT xbox adapter for PC løser heller inne dette har jeg lest. Noen som har testet i det det siste og vet om det funker eller ei? Hva med evt ps4 controller på PC? Funker det evt 100%?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sist gang jeg prøvde min xbox controller på windows 10 ble framraten helt grusom og alt gikk i sirup.

 

Etter dette ga jeg opp å bruke den og somgte kontrolleren. Vet noen om problemet har blitt løst? I tidligere fungerte dette ganske så bra før alt ble helt herpa med en oppdatering fra MS

 

MS sitt eget BT xbox adapter for PC løser heller inne dette har jeg lest. Noen som har testet i det det siste og vet om det funker eller ei? Hva med evt ps4 controller på PC? Funker det evt 100%?

 

Problemet du nevner gjelder kun BT, og ikke alle spill, men er ikke fikset av MS enda. Det finnes en "workaround" på et eller annet Steam forum, men jeg finner den ikke i farten, kanskje du har litt mer flaks med googlingen enn meg. Uansett vil denne adapteren fikse dette problemet, da den ikke bruker bluetooth, men i stedet MS sin proprietære WiFi baserte protokoll. De som melder om problemer likevel, har et annet problem enn det BT spesifikke problemet. Jeg ser imidlertid MS har fått mange klager på nevnte adapter for å bare slutte å fungere, så denne hadde jeg kjøpt på Elkjøp, eller annen nærliggende butikk mtp eventuell reklamasjon..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det er gjerne litt mer hassle med DS4, men den følger i alle fall en god standard, men Xbox 360 controllerene er litt mer kompatible med Windows etter min erfaring (har ikke testet hvordan One fungerer). Trådløs adapterene til 360 fra kina fungerer vanligvis greit med originale rene stikker, men ikke så mye mer etter hva folk på reddit erfarer. Bruker du originalt adapter fra MS er det bedre.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...
On 1/27/2020 at 5:14 AM, Janzen said:

Har brukt Xbox 1 kontroller i vel ett år nå, muligens lengre, men aldri opplevdt noe fall i bilder på grunn av det.

Bruker du en Windows 10 wireless reciever da, eller funker det over USB ?

Edit: Det finnes jo også en V2 utgave av kontrolleren som har hodetelefonutgang.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Ikke testet, men kan bekrefte at det gjør det på DS4. Erfaringen min før med konsollkontrollene til MS er at de med vilje er gimpet for å ikke virke direkte med Plug'n'Play på PC. Dette gjelder både første XBOX og standard 360 kontrolleren. DS4 funker både kablet og trådløs mot PC. Har en Original One V2 kontroller liggende, men har vel bare antatt at de har fortsatt gamet med krav til å kjøpe mottaker så jeg har ikke testet, og derfor bare brukt DS4.

Lenke til kommentar

https://www.maxgaming.no/annet-tilbehor-for-xbox-one/xbox-wireless-adapter-til-windows-v2

Står jo at denne er Bluetooth, så om de har standardisert er jo det bra. Kan teste min og sjekke litt. Standard 360 trådløs har etter det jeg fant ut hadde ikke noe USB-ID via Play'n'Charge da jeg testet for lenge siden, men kan teste den nå på RetroPie.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Har fått testet og Wireless XBOX 360 controller identifiserer seg over USB men den sender ikke noe knapper over USB, kun wireless så man må ha en wireless reciever tilkoblet USB og parre kontrolleren opp mot denne, så virker det.

XBOX One V2 kontrolleren er standard bluetooth så om den går igjennom parring så skal det virke. Den gikk ikke igjennom på RetroPie med USB dongle og Bluez, selv om den dukket opp i discovery så ba den om PIN ved pairing og 0000 1234 og blankt ble ikke akseptert. Microsoft skylder på drivere om dette skjer, så verdt å bytte bluetooth dongle i følge reddit. Via kablet så fungerte det helt fint. 

Når jeg først testet koblet jeg opp PS3-kontrolleren via USB og den fungerer også så lenge man trykker PS-knappen etter at den er koblet inn. Man kan vel få den til å koble seg opp via trådløs også hvis man tukler litt siden det ikke fungerer med en normal bluetooth-stack, men det var ikke noe jeg prøvde på.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...