Gå til innhold

Problem med SIM-kort, telefon booter ikke


Anbefalte innlegg

Min tante har en eldre Sony Ericsson W995. Byttet til Happybytes fra ice, men når det nye SIM-kortet er montert booter ikke telefonen, på skjermen dukker det opp lysglimt med jevne mellomrom. Jeg får Sony Ericcson-logoen i begynnelsen, men etterpå er det stopp.

 

Alt fungerer normalt med SIM-kortet fra ice.

 

Happybytes har ingen løsning, SIM-kortet fra Happybytes er testet i en Doro-telefon som er av eldre årgang og der fungerer det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har eid en del sonyericsson og Sony telefoner gjennom årenes løp. Erfaringene har vært forskjellige med simkort fra forskjellige operatører da de har benyttet forskjellige typer.

 

Gjengangeren er/har vært at virtuelle operatører har gått for simkort som har vært fysisk tynnere enn f.eks fra Telia/Telenor. Et spesielt tilfelle hos meg var Sony Xperia z fra 2013 som rebootet titalls ganger i løpet av dagen og tømte seg for strøm, men som ble mer stabil ved å lure noe bak simkortet. Det jeg har gjort var å legge simkortet med chip siden opp på tape. Brun tape holder. Bruke en tapet kniv og snitte rundt ytterkant av simkort sånn at tapen dekker baksiden. Hvis det ikke hjalp med første laget, gjentok jeg prosessen. Rett og slett for å få bedre kontakt mellom telefon og simkort. Happybytes har også tynne simkort i dag, har de som operatør selv. OneCall sine simkort er en smule tykkere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...