Gå til innhold

Kan dette være et slags gjennombrudd i vitenskapen?


Empress

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

2-3 løse påstander uten noe som ligner beviser eller forskingsmateriale vil aldri bli ett gjennombrudd i noe som helst..

For de som ikke gidder se filmen, så er filmen egentlig bare 3 linjer tekst:

  • Light beam traveled through space searching for a place to start ... no one knew it was life itself
  • The stray of lightbeam settled down and become the first sune with gave rise our planet and other ones through spreading materie through photons which later became mass when colder ...
  • All mass contains its for because its fed energy all day from the sun and other sources, if there was no energy feeding it, it would turn into solid stone ...
Endret av aklla
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei jeg tviler egentlig på det. Dette kan knapt kalles vitenskap. Det er en blanding av religion og pseudovitenskap. Den videoen handler ikke om hva energi egentlig er og hvor alt kom fra. Energi er et konsept som vi har utviklet for å beskrive naturen. Vi har en en konsis definisjon av energi, rent matematisk, det er ikke noe hokuspokus.

 

Selv om jeg godtar tesen til videoen, så sier den ingen ting om hvor denne magiske lysstrålen kom fra. Så den sier ingen ting om hvor alt kom fra. Ja jeg sier magisk, fordi denne strålen med lys følger ikke fysikkens lover slik vi kjenner de.

 

Dette er rett og slett svada, sorry.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Virker nesten bare at det er mer historie enn logikk. Noen er visst litt kreativ i den duren. Og det går litt for vill. Ikke noe vitenskap i den duren. Men jeg kan bruke mine analytiske på det og se om det er noe som gir mening. Men det er ikke mye, men verdt det. Det med videoredigering er amatørmessing. Den fyren som har laget videoen har jo litt analytiske og kreative for å forfatte teksten, og glemmer alt annet på grunn av den tanken.

Endret av Torleif Strand
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...