Gå til innhold

ANMELDELSE: MediEvil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Husker jeg elsket MediEvil som barn. Et av de første spillene jeg hadde til PS1. Kan fortsatt høre lydene fra spillet klart som dagen. Måten fienden sa «au» på når du slår de for eksempel. Dette husker jeg kanskje best fra banen som er satt til et sinnssykehus. Det er så vanvittig mange fiender der, og alt du hører gjennom brettet er «au,au,au,au».

 

Og følelsen av å endelig få Dan inn i The Hall of Heroes... Ouff, for meg var det helt spesielt.

Lenke til kommentar

Kan ikke samme konklusjon sies om spyro, crash, og andre slike spill?

 

Nå har jeg ikke spilt Spyro, men Crash har i alle fall låste kameravinkler, så de slipper unna problemer med fri kamerastyring fra nittitallet.

 

Ellers har de også modernisert spillet på flere andre måter. Auto-save, relic races i alle spill, online resultatlister og mer moderne visuelle hint og forklaringer.

 

MediEvil virker ikke å ha gjort noen særlig lignende grep.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jo.

 

Tar ikke denne anmeldelsen særlig seriøst merker jeg.

Spyro og Crash er helt annerledes. De har implementert moderne mekanikker som autosave osv. MediEvil på den andre siden tviholder på gammeldagse mekanikker som nå om dagen er lite intuitivt. De har kanskje scoret poeng hos en liten andel purister som mener alt var bedre før. Men majoriteten av spillere vil finne MediEvil frustrerende og lite morsomt i lengden....

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Morsomt at noen kaller de som vil beholde det slikt som det var for purister. Jeg gleder meg til å se dem si det samme om noen år når Elderscrolls 6 kommer ut, og det spillet ville være dobbelt så vannet ut som Skyrim, "Hvorfor autosaver spillet for hver eneste bevegelse jeg gjør! Hvorfor kan jeg ikke styre karakteren min i quests, han gjør jo alt for meg!! Hele mappet er flatt, jeg ser jo hvor alt er!!"

Endret av Eccer
Lenke til kommentar

Morsomt at noen kaller de som vil beholde det slikt som det var for purister. Jeg gleder meg til å se dem si det samme om noen år når Elderscrolls 6 kommer ut, og det spillet ville være dobbelt så vannet ut som Skyrim, "Hvorfor autosaver spillet for hver eneste bevegelse jeg gjør! Hvorfor kan jeg ikke styre karakteren min i quests, han gjør jo alt for meg!! Hele mappet er flatt, jeg ser jo hvor alt er!!"

 

Det er ein forskjell på å be om at barnesjukdomane i eit spel blir fiksa litt på når ein bestemmer seg for å gje det ut på ny, og å ville ha eit digert rollespel du ikkje treng spele sjølv.

Lenke til kommentar

Morsomt at noen kaller de som vil beholde det slikt som det var for purister. Jeg gleder meg til å se dem si det samme om noen år når Elderscrolls 6 kommer ut, og det spillet ville være dobbelt så vannet ut som Skyrim, "Hvorfor autosaver spillet for hver eneste bevegelse jeg gjør! Hvorfor kan jeg ikke styre karakteren min i quests, han gjør jo alt for meg!! Hele mappet er flatt, jeg ser jo hvor alt er!!"

Alt var ikke bedre før. Spillmediet har utviklet seg siden originale MediEvil, takk for det. Sammenligningsgrunnlaget ditt her blir litt feil. Et spill som MediEvil som har behold samme elendige kontroller og kamera som når det kom ut er ikke særlig imponerende. Jeg er fullt klar over at spillet sikkert har en spesiell plass hos mange. Men om man er litt kritisk, så holder ikke kontrollene og andre elementer ved MediEvil mål lengre. Som sagt, spillmediet har utviklet seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et spill som MediEvil som har behold samme elendige kontroller og kamera som når det kom ut er ikke særlig imponerende. Jeg er fullt klar over at spillet sikkert har en spesiell plass hos mange. Men om man er litt kritisk, så holder ikke kontrollene og andre elementer ved MediEvil mål lengre. Som sagt, spillmediet har utviklet seg.

 

Men det stemmer jo ikke.

De har forandret på mye, for å gjøre spillet bedre for spillerne.

 

https://youtu.be/YUz3crjMz_s

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke nok til å være en «remake» :)

 

Ny engine, som fører med seg ny grafikk, etc.

 

Nytt kamera system.

Nytt design på fiender.

Inkludert animasjoner.

Nye hitbox og lengde på våpen.

Nye animasjoner gjennom spillet.

Ny musikk.

Nytt save game system.

Nye menyer.

Mulighet for flere våpen samtidig.

 

Hvor mye mener du man skal forandre?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...