Gå til innhold

TILBAKEBLIKK: Vi ser på et av det tidlige totusentallets mest originale skytespill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Max Payne 1 henger høyt hos meg. Husker hvert eneste rom i spillet. Er vel også et av få spill jeg har moddet.

 

Spiller igjennom det hver eneste jul, og har gjort det siden det kom ut. Er tradisjon.

 

Syns Max Payne 2 også er bra, ragdollfysikken var imponerende husker jeg. Syns Max Payne 3 ødela mye av stemningen, men det var fortsatt kult de få minuttene man fikk spille innimellom alle cutscenes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Max Payne 1 henger høyt hos meg. Husker hvert eneste rom i spillet. Er vel også et av få spill jeg har moddet.

Spiller igjennom det hver eneste jul, og har gjort det siden det kom ut. Er tradisjon.

Syns Max Payne 2 også er bra, ragdollfysikken var imponerende husker jeg. Syns Max Payne 3 ødela mye av stemningen, men det var fortsatt kult de få minuttene man fikk spille innimellom alle cutscenes.

Og etter cutscenes har han bytta tilbake til pistolen. Så du må manuelt ta frem rifla/hagla igjen.

Som sagt en av de mest masete spillene jeg vet om. Et spill som ikke vil la deg spille i fred.

Lenke til kommentar

Max Payne 1 henger høyt hos meg. Husker hvert eneste rom i spillet. Er vel også et av få spill jeg har moddet.

 

Spiller igjennom det hver eneste jul, og har gjort det siden det kom ut. Er tradisjon.

 

Syns Max Payne 2 også er bra, ragdollfysikken var imponerende husker jeg. Syns Max Payne 3 ødela mye av stemningen, men det var fortsatt kult de få minuttene man fikk spille innimellom alle cutscenes.

 

Ikke bare er det mange sekvenser. Men de er så flashy og jævlige at jeg ble dradd helt ut av spillet. Jeg orket aldri å fullføre dette. Jeg vil gjerne spille igjennom 1 og 2 igjen snart,  og da vil jeg også kanskje gi nummer 3 en ny sjangs.

Lenke til kommentar

Max Payne er utvilsamt eitt av dei beste skytespela eg har prøvd. MP2 gjorde seg heller ikkje vekk sidan dei haldt seg til same oppskrift.

 

Remedy laga noko spesielt med dei to første spela som eg framleis har til gode å oppleve igjen. Grafikken er sjølvsagt utdatert, men eg kan fint spele gjennom begge spela i dag og kose meg veldig. Heile pakken med gameplay, store områder å bevege seg i, settingen, musikken, stemmene. Alt fungerte så fantastisk bra i lag.

 

Max Payne 3 må vel kanskje nemnast, men ikkje så mykje meir enn det. Eg hugsar fint lite av kva som skjedde i det spelet, og det som sit best igjen er irritasjon over at dei laga eit så dårleg spel. Cutscenes var spesielt ille, der du tidvis vart transportert i ein cutscene, så skaut du ein haug med folk ein eller anna stad, kanskje med litt QTE på slutten, før ein ny cutscene frakta deg vidare.

Lenke til kommentar

 

Har så veldig mange gode minner fra denne spillserien.

 

Hva er sjansen for at de lanserer et nytt Max Payne spill?

Lik null.

 

Rockstar eier vel Max Payne, og jeg tviler sterkt på at de gidder å lage et til.

 

Hadde Remedy fått rettighetene så hadde det kanskje blitt en firer.

Remedy fikk ordnet seg rettighetene til Alan Wake serien for ikke lenge siden. Var Microsoft som tidligere var eier av den ip'n. Hadde vært utrolig digg om Remedy hadde fådd kjøpt tilbake Max Payne også. Ønsker absolutt ikke en Max Payne 4 fra Rockstar om det igjen blir ett covershooter lik GTA5 bare uten bilkjøring.

 

Om Remedy kunne kommet med nytt Max Payne og nytt Alan Wake spill til PC og neste generasjons konsoller hadde det vært helt magisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...