Gå til innhold

Gamestop legger ned alle sine butikker i Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal du ha forsikring?

Eh nei.

Har du medlemskort?

Eh nei.

Kan jeg få adresse og telefon?

Eh nei.

Har du legitimasjon?

Eh nei.

Du burde blir medlem for da ...

Eh nei?

 

Gud bedre for ei sjappe.

 

Spørsmålene og bablinga er garantert det verste om ikke det eneste vonde minnene jeg har fra butikken her i Ålesund. Men det verste, er at de legger vekt på at "vi selger dine brukte spill". Yeah right. Du får noe under 200 kroner

Lenke til kommentar

I USA ble folkene i butikken straffet med bøter for å ikke spørre alle om forsikring og medlemskort. Der er det også veldig mange fryktelige historier om alt presset på mellomledere og "butikksjefer" som selvsagt ikke skjer i de norske butikkene. Men likevel...alt det bonusmaset deres..

 

Bruktspillene deres er like dyre som orginalspill i de fleste tilfeller. Svært lite som tiltaler meg med butikkene lengre etter at de gikk over til 80% leker og plushfigurer og klær, med spill i bakerste hjørnet. De får nye spill raskere enn Elkjøp/Power, men det er vel fordi de andre kjedene ikke har folk som engasjerer seg for spill. Når spaceworld fortsatt solgte konsoller og spill pleide jeg å først stikke innom Gamestop, fant noe jeg hadde lyst på, så ned på Spaceworld og fant det stort sett 100kr billigere. Nå har jeg ikke kjøpt et fysisk spill på flere år. Bruker eshop til konsoller og steam/epic til PC.

 

Mange har nostalgi til disse store gamersjappene som fantes for 10-15 år siden, men for meg var disse også en blanda opplevelse. Kassapersonalet var mere opptatt av å henge med kompisene sine og diskutere Warhammer enn å ta seg av kundene. Spiderman var en de verre eksemplene, der måtte man omtrent albue seg frem i kassa for å kjøpe noe siden alle de svette kompisene til kassafyren sto der hele dagen og babla om nerdete tv-serier og brettspill. Dette var før Outland ble hangouten til disse folkene.

Endret av Bytex
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Fatter ikke at de har overlevd så lenge som de har. Husker jeg kikket innom Gamestop og Platekompaniet på Storo for en tid tilbake, da de lå vegg i vegg. På titlene jeg sammenlignet var det mye av typen 599 (brukt) og 649 (nytt) på Gamestop, og 599 på PK. I enkelte tilfeller var nyprisen på PK lavere enn bruktprisen på GS.

 

Maset om forsikringer og medlemskap gjorde det ikke MER fristende å handle der, for å si det sånn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det var jaggu på tide. Har blitt nødhandling på Gamestop noenganger, men DA har det vært krise også. Spill til 399,- alle andre steder er lett 649,- på Gamestop.

 

Tenkte også jeg skulle inn å handle meg en bunke med brukte PS3/PS4 titler til samlinga en dag, og tenkte det var mye 49,- og 99,- i de kurvene. NEIDA, 599,- og 499,- var det som venta der.

 

Good riddance you clueless bastards.

 

Edit: Og ikke minst.

 

 

 

Gud bedre for ei sjappe.

 

Noe sånt ja  :rofl: 

 

Har riktig nok fått gjort en del fine bruktkjøp jeg da, mye gammel knask man kommer over de gangene man tar seg litt tid nedi kurven. Men det har jo i grunn bare gått en vei der. Grusomme Pop-figurer og annt tjall stablet fra gulv til tak.

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I USA ble folkene i butikken straffet med bøter for å ikke spørre alle om forsikring og medlemskort. Der er det også veldig mange fryktelige historier om alt presset på mellomledere og "butikksjefer" som selvsagt ikke skjer i de norske butikkene. Men likevel...alt det bonusmaset deres..

 

Bruktspillene deres er like dyre som orginalspill i de fleste tilfeller. Svært lite som tiltaler meg med butikkene lengre etter at de gikk over til 80% leker og plushfigurer og klær, med spill i bakerste hjørnet. De får nye spill raskere enn Elkjøp/Power, men det er vel fordi de andre kjedene ikke har folk som engasjerer seg for spill. Når spaceworld fortsatt solgte konsoller og spill pleide jeg å først stikke innom Gamestop, fant noe jeg hadde lyst på, så ned på Spaceworld og fant det stort sett 100kr billigere. Nå har jeg ikke kjøpt et fysisk spill på flere år. Bruker eshop til konsoller og steam/epic til PC.

 

Mange har nostalgi til disse store gamersjappene som fantes for 10-15 år siden, men for meg var disse også en blanda opplevelse. Kassapersonalet var mere opptatt av å henge med kompisene sine og diskutere Warhammer enn å ta seg av kundene. Spiderman var en de verre eksemplene, der måtte man omtrent albue seg frem i kassa for å kjøpe noe siden alle de svette kompisene til kassafyren sto der hele dagen og babla om nerdete tv-serier og brettspill. Dette var før Outland ble hangouten til disse folkene.

Hehe, Spiderman var jo kjent som en spesiell butikk, men avhengig av personalet så hadde de OK peiling på spill. Men ser absolutt poenget ditt med alle de kompisene som hang der og tok opp tiden til de som jobba i butikken og sånne ting.

 

Gamestop fusjonerte jo for noen år tilbake med Free Record Shop, så på sett og vis er det jo historien til 2 kjeder som nå blir helt borte.

 

De fleste fysiske butikker for spill er vel nå borte, med unntak av Elkjøp/Power og lignende.

 

Spaceworld/Soundgarden gikk konkurs enda en gang, og kommer nok ikke tilbake igjen denne gangen.

 

Platekompaniet bestemte seg for ikke så lenge siden å legge ned butikkene de også, og de fleste er nå borte.

 

Men klart, det skal sies at det er mye generell "butikkdød" å om dagen, i mange ulike deler av retail bransjen. Dette har blitt veldig tydelig det siste året. Mange butikker og hele kjeder som har blitt borte etterhvert.

 

Selv husker jeg Cyberia kjeden tilbake på 90-tallet og rundt milleniumstiden. Jeg kjøpte flere knallspill der. :)

 

 

Edit: Ser nå at Soundgarden ser ut til å ha 5-6 butikker fortsatt. Men Spaceworld er altså borte. 

Endret av Computron
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Med tanke på at begge gamestop butikkene der jeg bor forsvant for 2-3 måneder siden er vel ikke dette noe overraskelse at de legger ned videre.. Ettersom de spillene de selger for den prisen kan kjøpes ofte for mindre enn 50-60% av prisen de har i butikken.

 

Husker jeg pleide og se etter brukte spill der, men nå finnes nesten alt online til en mye billigere penge så egentlig burde jeg være mer overrasket at de har overlevd så lenge som nå med fysiske butikker. De henger ofte litt etter, selv om kundebehandlingen var "fair" så savner jeg gode ansatte som kunne litt om spill å.

 

Jaja, hadde rangering 2 eller noe, sølv / gull et eller annet men da er vel dette ubrukelig.. Ettersom medlemskort ikke går over grenser :I

(Eller land for den sagts skyld.)

Lenke til kommentar

Medlemskortene ga jo aldri noen rabatter så det var egentlig temmelig meningsløst å betale for noe medlemskap.

Personalet er/var stort sett deltidsjobbende ungdommer som bare kan pushe bonuskort og forsikring.

 

Selvsagt er det trist at masse folk mister jobben, man skal aldri feire sånt. Det er er tross alt mange som mister inntekten sin.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Har sett rise n fall of gamestop i Norge. 
 

synd på folk som forhåndsbestilt ting og tang  :nei: men var egentlig veldig in the cards med tøy bamser og andre gizmos og mindre og mindre nye titler på hylla.

 

sympati med ansatte spesielt store manager på city cyd Trondheim når butikken var i drift. 

Lenke til kommentar

 

Mange har nostalgi til disse store gamersjappene som fantes for 10-15 år siden, men for meg var disse også en blanda opplevelse. Kassapersonalet var mere opptatt av å henge med kompisene sine og diskutere Warhammer enn å ta seg av kundene. Spiderman var en de verre eksemplene, der måtte man omtrent albue seg frem i kassa for å kjøpe noe siden alle de svette kompisene til kassafyren sto der hele dagen og babla om nerdete tv-serier og brettspill. Dette var før Outland ble hangouten til disse folkene.

 

Husker engang på tidlig 2000-tall at jeg gikk innom Spiderman og kjøpte en slags installasjons-CD for 500 kr, som skulle gjøre dvd-spillern til Playstation 2 sonefri. Det gjorde den, men filmene kunne ikke spilles av i farger. Da jeg bestemte meg for å levere produktet tilbake med kvittering og alt, fikk jeg bare en avvisende bemerkning av fyren i kassa om at "det er egentlig ikke et offisielt produkt, så du kan ikke få pengene tilbake". Neivel, det kunne dere kanskje ha informert om før? Eller bare latt være å selge slike produkter. Da var jeg rimelig bitter på den butikken. Synd, fordi jeg hadde mange andre gode minner derfra (Baywatch-flipperspill).

Lenke til kommentar

Det var jaggu på tide. Har blitt nødhandling på Gamestop noenganger, men DA har det vært krise også. Spill til 399,- alle andre steder er lett 649,- på Gamestop.

 

Tenkte også jeg skulle inn å handle meg en bunke med brukte PS3/PS4 titler til samlinga en dag, og tenkte det var mye 49,- og 99,- i de kurvene. NEIDA, 599,- og 499,- var det som venta der.

 

Good riddance you clueless bastards.

 

Edit: Og ikke minst.

 

Gud bedre for ei sjappe.

 

Og ikke glem hvis du kjøper et spill som har vært ute i en ukes tid.

 

"Vi har faktisk dette spillet brukt, da sparer du jo en del kroner"

"Nei takk, jeg skal ha et nytt et"

"Er du sikker? Vi garanterer at det brukte spillet fungerer med forsikring"

"Nei!"

 

Og prisen på det brukte spillet er jo da selvfølgelig rundt 50kr mindre enn det nye.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...