Gå til innhold

FØRSTEINNTRYKK: Ulikt alt annet du noensinne har spilt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synd at dette mesterverket til Kojima mest sannsynlig kommer til å fly over hodet til de fleste på grunn av at det er for "komplisert" siden det krever at folk tenker på egenhånd i stedet for å løpe rundt med hagle og skyte alt som beveger seg i spillet. Men sånn har det blitt når alt skal være så strømmelinjet at man ikke trenger å tenke noe i det hele tatt. Dette spillet er kunst og bringer tilbake spillmekanikk som har gått tapt med tiden. Etter å ha sett på review til Skill Up så er det ingen tvil om at dette spillet er et mesterverk. Skill Up er kanskje den ærligste anmelderen på internet (som jeg kjenner til) og holder ikke tilbake kritikk selv om han blir utestengt av spillutviklere (Bethesda).

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Ingen av disse elementene høres spesielt tiltalende ut i og for seg selv, men når man setter alt sammen, får man en nærmest unaturlig engasjerende spillopplevelse som er ulikt alt annet.

 

Dette hadde du aldri skrevet om det ikke var et spill fra en du er fanboy av. Det høres utrolig kjedelig ut.

 

Hadde dette spillet blitt laget til PC av en ingen har noe forhold til, hadde absolutt ingen brydd seg, og alle hadde sagt at spillet ser ut som et helt latterlig spill uten utfordringer, som har mer lyst til å være en film enn et spill.

 

Og til de som krangler om det står mellom dette og Call og Duty, så er det en useriøs diskusjon. Det finnes tusenvis av indiespill som er mer originale og interessante enn dette spillet.

 

Gamer anmelder dessverre knapt et eneste av de ti beste spillene som kommer ut hvert år, så på sett og vis skjønner jeg at noen tror dette er unikt.

Som The surge 2, det ble aldri anmeldt....

Lenke til kommentar

 

 

Han liker kanskje litt enklere og action-fyllte opplevelser når man spiller.

Absoulutt ikke. Jeg liker det meste. Stor Fan av Dark souls osv, ikke akkurat så lett?, og også spill der man må bruke hjernen. Elsker også heavy rain, Detroid become human og Beyond two souls osv som sikker kan minne mer om dette spillet. Men å dra pakker rundt forbi ser bare kjedelig ut. DETTE spillet ser enkelt ut.... Det er jo en film nesten så skjønner ikke hva du legger i enklere spill

Lenke til kommentar

Synd at dette mesterverket til Kojima mest sannsynlig kommer til å fly over hodet til de fleste på grunn av at det er for "komplisert" siden det krever at folk tenker på egenhånd i stedet for å løpe rundt med hagle og skyte alt som beveger seg i spillet. Men sånn har det blitt når alt skal være så strømmelinjet at man ikke trenger å tenke noe i det hele tatt.

 

En stor del av historiene til Kojima et samtidsmessige kommentarer til samfunnet og utviklingen i samfunnet og "nær fremtid". Det er nok ikke alle som er interessert i akkurat den delen, selv om det er en av de viktigste delene av et Kojima spill. Med Death Stranding tror jeg han tar dette enda lengre.

 

Om den faktiske historien er interessant eller ikke er ikke så viktig som det underliggende budskapet, men dog viktig. Så har jo også Kojima vært flink til å lage teknisk spektakulære spill med god grafikk. MGSV fra 2015 ligger fremdeles flere tiår foran alle andre spill hva angår anatomi, fysisk animasjon og detaljer. MGSV har også en slags MMORPG del, som Kojima har gjort på sin egen måte, altså Kojima MMORPG, og jeg tror han tar dette elementet med seg inn i Death Stranding slik at spillet på mange måter blir et slags RPG spill, men ikke i klassisk forstand.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Å si noe veldig bestemt om et spill uten å ha testet det selv, enten den ene eller den andre veien, er ofte svært fånyttes. Å påstå at man vet at Death Stranding er "kunst" eller "nesten bare film" en uke før lansering virker med andre ord litt useriøst. Man kan godt si hvordan man TROR noe kommer til å være, men litt ydmykhet kunne likevel de aller, aller fleste vært tjent med.

 

Sånn sett bør man også vise litt mer respekt for at folk liker forskjellige ting. Death Stranding og Call of Duty kan begge ha stor verdi avhengig av hvem man spør, og det ene utelukker ikke nødvendigvis det andre.

 

Hva de mange spillene vi IKKE får anmeldt angår, er dette dessverre bare slik det er når det er begrenset med ledige skribenter og lesere kommer til oss med forslag til spill vi bør dekke i ETTERTID, i stedet for å for eksempel tipse oss på [email protected] i FORKANT av spillenes lansering.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kojima er en interessant figur, meget dyktig uten tvil, men jeg er ikke i målgruppen.

 

Jeg liker at noen tar sjangser og prøver noe nytt i spillmediet, spesielt når utførelsen holder såpass høy kvalitet som dette.

 

Jeg kommer til å kjøpe det, uavhengig av om jeg kommer til å spille det noe særlig, jeg ønsker å oppmuntre til nyvinning.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...