Gå til innhold

Skatt og beløp til gode


ungutvikler

Anbefalte innlegg

Hei, usikker på om dette var riktig kategori, men lurer litt på hva tanken er på skatteetaten sin praksis om ikke å tilbakebetale beløp til gode dersom det ligger under 100,-?

 

Med andre ord så lønner det seg ikke å treffe LITT over... men antar at skattetaten vil kreve alt som er under uansett?

 

Bare en liten rant da skatteetaten nettopp stakk av med 99,-....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Restskatt under 100 kroner blir ikkje krevd inn, så om du ein gong får 99 kroner i restskatt så går det opp i opp.

 

Eg har lese ei utsegn om "å skyte spurv med kanon" ang. 100-kroners grensa. Å kreve inn skatt på 1 krone blir for dumt, så dei satte grensa til 100 for både innkreving og utbetaling.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg får ofte som regel baksmell på 5-10k hvert år når skattemelding kommer i april. Jeg bruker skatteetatens kalkulator for å beregne hva jeg skulle betalt etter at alle endringer er påført, så trekker jeg av 90kr, og betaler tilleggsforskuddsskatt innen forfall 31.mai for å unngå renter. Så jeg får en gratis halvliter spandert av staten hvert år. Smaker fortreffelig. Skikkelig tullete, men noe må man gjøre for å underholde seg selv. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...