Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Finnes det kosete gutter


Anbefalte innlegg

Gjest f1b43...c17 skrev (18 minutter siden):

Så de guttene jeg har møtt som har vært kosete men avviker fra beskrivelsen din; lot de bare som? Hva med de som vil kose etter sex, er ikke det veldig motsigende? Eller er det mest sannsynlig bare for å tilfredsstille meg?

Anonymous poster hash: f1b43...c17

Enkelte ser dessverre livet i kun svart/hvitt. 

Verden er full av alle forskjellige farger og nyanser.  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest f1b43...c17 skrev (På 19.11.2019 den 16.28):

Ja, du har nok rett i at han ikke er den rette. Etter noen omganger med meg selv har jeg konkludert med at det kanskje heller er mangelen på nærhet/omsorg/i det hele tatt tid sammen som mer er bristepunktet, ikke bare fraværet av kos i seg selv.

Tror ikke jeg har unormalt høye forventninger til kos? Kommer ikke i veien for andre ting, nei, fordi det er ca ingen kos... Men hvis jeg skulle krevd noe tror jeg ikke at jeg ville krevd mye heller, er vel individuelt, så vet jeg dette til neste gang jeg skal finne en fyr. 

Anonymous poster hash: f1b43...c17

Forventningene dine høres greie nok ut de, men spørsmålet er jo også om du faktisk setter ord på dette i virkeligheten eller om det kun skjer i dette foraet.

Lenke til kommentar
Gjest f1b43...c17
SpecialForce skrev (15 timer siden):

Forventningene dine høres greie nok ut de, men spørsmålet er jo også om du faktisk setter ord på dette i virkeligheten eller om det kun skjer i dette foraet.

Jepp, det har jeg gjort...

Anonymous poster hash: f1b43...c17

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er man litt smart, så forstår man at man får mer tilbake ved å gi mer. Problemet ofte er nok at den ene parten kanskje ikke vet om "triggeren" til den andre, som starter denne gode sirkelen. 

Hva kan TS gjøre for at typen tenker mer på henne iløpet av dagen? Som ofte er vi rimelig enkle, og setter pris på "egen-tid". Så det å "mate" den tiden og gjøre den ekstra god for han, kan kanskje være en god ide. F.eks noe så enkelt som å overraske med ei åpnet øl og noe chips når han holder på med en hobby, eller ser fotballkampen. Plutselig blir man "lurt" inn i det å tenke på deg, siden du plutselig kommer med små overraskelser, og er han lur nok, så gir han tilbake - som for din del er mer hverdagslig oppmerksomhet og kos. 

Endret av oophus3do
Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers skrev (1 time siden):

Hvorfor skulle en kvinne som ønsker en mann som gir henne mer tid og av energien sin bruke mer tid på menn som ikke ønsker å bruke tid på henne? 


No logic detected.

Var den ment mot meg? Litt usikker på hvilke korrelasjon det har med det jeg skrev? 

 

Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers skrev (1 time siden):

Hun burde se etter en partner som ønsker det samme som henne, ikke prøve å tilfredstille noen bare for å ha noen å være sammen med. 

Igjen, hva er det jeg har sagt som får deg til å skrive dette? 

BuffyAnneSummers skrev (1 time siden):

Hvis du ikke ser sammenhengen nå så kan jeg dessverre ikke hjelpe deg. 

Nei, jeg ser ikke sammenhengen fra det jeg skrev, til dine kommentarer - for det henger ikke på greip. Jeg har aldri sagt meg uenig i det du skriver. Dog jeg har heller aldri ytret at hun burde det heller. 

Lenke til kommentar

Du får ikke mer ved å gi mer. Innen kjæreste og dating og er det «less is more» som gjelder. Det beste du kan gjøre for å få noen til å tenke på deg, er å fjerne oppmerksomheten din fra denne personen. Og jo mer de tenker og grubler, jo mer tid og energi har de investert, og jo høyere verdi får du. 

Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers skrev (48 minutter siden):

Du gir henne tips til hvordan hun skal ''lure seg inn i livet hans'' basically ved å gjøre ting og datt for han for at han skal tenke på henne, hvordan er ikke det relevant? Hun burde finne seg en kar som vil gi det samme tilbake, ikke måtte overbevise noen om at hun er verdt deres kjærlighet og tid. 

Ok, mulig jeg skrev klønete, for du har tolket det totalt annerledes enn hva meninga med det var for. 

Jeg snakket egentlig om psykologien rundt forskjeller mellom menn og kvinner. Det å finne seg en mann som forstår den bedre, kan være en god fordel - men det kan også være ei fordel å prøve å forstå den selv - som kvinne. Da vil det være mye enklere å få det man ønsker seg, ved at man lager en bedre sirkel med "gi og ta" hos hverandre. 

Om hennes behov ligger knyttet mot hverdagslig romantisme og intimitet, så kan mannens behov ligge rundt noe annet. Om begge parter forstår begges behov, så koster det jo ingenting for mannen å gi henne det hun må ha for å føle seg elsket. Men man må også gjøre det samme tilbake. Og med det, så mener jeg ikke de behovene jenta nødvendigvis har ovenfor han. Hans behov kan være noe helt annerledes enn romanse og hverdagslig intimitet. 

Er det umulig å løse pga det er totalt forskjellige, så ja. Finn noen andre, men det kan på en generell basis være greit å finne hans "kos og romanse" i forholdet. Ofte er vi enkle skapninger, og det å gi oss ei åpnet øl sammen med fotballkampen kan gjøre at vi setter ekstra pris på dere, som igjen gjør at man ønsker å gjøre fine ting tilbake - som i dette forholdet ville vært enkel intimitet i hverdagene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
coffeee skrev (39 minutter siden):

Du får ikke mer ved å gi mer. Innen kjæreste og dating og er det «less is more» som gjelder. Det beste du kan gjøre for å få noen til å tenke på deg, er å fjerne oppmerksomheten din fra denne personen. Og jo mer de tenker og grubler, jo mer tid og energi har de investert, og jo høyere verdi får du. 

Meh.. Sånt noe hadde jeg ikke orket. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
On 11/1/2019 at 11:35 AM, AnonymDiskusjon said:

Tidlig 20-årene. Ja, har egentlig samme inntrykk. Han er litt eldre enn meg så kan ha noe med det

 

Samtidig, han ber meg alltid klø han på ryggen nesten hver morgen, massere han eller gjøre andre ting, men han gidder aldri gjøre det tilbake, det jeg synes er litt kjipt

 

Anonymous poster hash: 7219d...053

Når man krever kos eller gir litt kos med formålet å få mye mer tilbake, så fungerer det sjelden. Med unntak av de få gangene man ber om litt mer oppmerksomhet fordi man har hatt en dårlig dag eller sliter med noe så skal dette være noe man gir fordi man setter pris på den andre, ikke noe man skal be om som en tjeneste fra en partner.

Men hvis man gir uten å noen gang få noe tilbake, og du har komunisert dette (og det faktisk stemmer) så er det ofte bare en mismatch. Noen er fornøyde med å gi kos uten å få kos osv. Men å gi litt kos med hensikten at du skal få, slår ofte feil. Er det uselvisk fungerer det best.

Samt at det er lov å si "jeg skulle gjerne massert føttene eller ryggen din nå, men jeg er utslitt i dag". Men noen ganger er det også greit å tenke "ok jeg er sliten, men stram deg opp i 5 minutter for han/hennes skyld". Sistnevnte er selvfølgelig ikke noe som skal gjøres hvis dine behov stadig overses.

EDIT:
Jeg hadde selv en partner som stadig maste om å bli kilt på ryggen, få føttene massert, massere nakke, kile på armen og mye mer. Men når hun selv ble spurt svarte hun alltid "orker ikke nå" eller "visste ikke at du var kosegutt" (noe man ikke trenger være for å sette pris på oppmerksomhet og nærhet), så det ble slutt. Egoisme hører ikke hjemme i et forhold.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...