Jump to content
Paal Kvamme

Tesla-eiernes dom: Langt færre klager på feil, jubler for kjøreopplevelsen

Recommended Posts

Som de fleste undersøkelser som dette oppfordres de med feil på bilen å legge inn sine data. De med lite eller ingen feil vil dermed være fraværende i større grad og vil gi en skjevfordeling.

 

Dog, likevel et positivt resultat!

  • Like 6

Share this post


Link to post

"et nettoresultat på rundt 1,4 millioner kroner". Det var vel milliarder Kvamme ? Komma er ikke desimalskilletegn på amerikansk !

  • Like 3

Share this post


Link to post

"et nettoresultat på rundt 1,4 millioner kroner". Det var vel milliarder Kvamme ? Komma er ikke desimalskilletegn på amerikansk !

 

Selvsagt. Har fikset, takk! :)

mvh Paal Kvamme, TU

  • Like 2

Share this post


Link to post

Etter å hatt min andel av service-kaoset hos Tesla, ble jeg veldig positivt overrasket ved sist besøk hos verkstedet på Karihaugen i Oslo. Det var bare et par uker ventetid på time, og da jeg ankom verkstedet, var det et effektivt og strømlinjet system for å ta i mot kunder og biler. Alt var veldig ryddig, vennlig og systematisk, selv om selve lokalet bar preg av å være ganske improvisert. Her var det ikke fancy pulter og lokaler, men ting som først og fremst fungerte :-)

  • Like 6

Share this post


Link to post

I tillegg har J.D. Power ikke inkludert Tesla i sine undersøkelser, på grunn av de mener at antall solgte Tesla-biler er for lavt til å lage gode analyser.

 

Dette stemmer ikke. Grunnen til at Tesla er unntatt JD Powers statistikker er at Tesla ikke ønsker å dele informasjon med dem. Av grunner man bare kan spekulere på.

  • Like 2

Share this post


Link to post

Teslaeierne bærer fortsatt preg av å være en "menighet". Og da er toleransen for svakheter større enn hos den allmenne kjøper. Men bra å se at de faktiske tall viser forbedring.

  • Like 3

Share this post


Link to post

Teslaeierne bærer fortsatt preg av å være en "menighet". Og da er toleransen for svakheter større enn hos den allmenne kjøper. Men bra å se at de faktiske tall viser forbedring.

 

Dette vil jo utligne seg om noen år tenker jeg, når hvermannsen er overrepresentert og kjøper flere Tesla enn "menigheten".

  • Like 2

Share this post


Link to post

Dette vil jo utligne seg om noen år tenker jeg, når hvermannsen er overrepresentert og kjøper flere Tesla enn "menigheten".

Du mener elbiler? Tesla er i ei "hype-boble". Dette er teknologi som forandrer seg i høy fart, så det skal veldig lite til før Tesla med deres kvalitetskontroll faller på bakbeina. 

 

Det blir veldig avgjørende nå denne vinteren at TM3 ikke viser så mye rust mange forventer å se, som et eksempel. 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Jubler over kjøreopplevelsen? Jeg var oppriktig interessert i en Model 3, helt til jeg foretok en prøvekjøring. Jeg har kjørt mange kjipe biler i livet, men Model 3 var nok den største skuffelsen. Kjedlig bil å kjøre selv i sport modus (og er på grensen til å ikke være kjørbar i komfort), og bremsepedalen er jo helt forferdelig, null følelse. Uff og uff.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Jubler over kjøreopplevelsen? Jeg var oppriktig interessert i en Model 3, helt til jeg foretok en prøvekjøring. Jeg har kjørt mange kjipe biler i livet, men Model 3 var nok den største skuffelsen. Kjedlig bil å kjøre selv i sport modus (og er på grensen til å ikke være kjørbar i komfort), og bremsepedalen er jo helt forferdelig, null følelse. Uff og uff.

Hvilken Model 3 er det du har kjørt? Den har verken sport eller komfortmodus, og bremsepedalen rører man omtrent aldri siden man bremser ved å regenerere.

  • Like 2

Share this post


Link to post

 

Jubler over kjøreopplevelsen? Jeg var oppriktig interessert i en Model 3, helt til jeg foretok en prøvekjøring. Jeg har kjørt mange kjipe biler i livet, men Model 3 var nok den største skuffelsen. Kjedlig bil å kjøre selv i sport modus (og er på grensen til å ikke være kjørbar i komfort), og bremsepedalen er jo helt forferdelig, null følelse. Uff og uff.

Hvilken Model 3 er det du har kjørt? Den har verken sport eller komfortmodus, og bremsepedalen rører man omtrent aldri siden man bremser ved å regenerere.

En Model 3 Long Range fra Tesla Bærum. Joda, den hadde instillinger for sport, normal og komfort på den ipad-saken i midten (som jeg heller ikke likte). Jeg vet at den bremser når man løfter "gass"pedalen, men det var fortsatt like umulig å modulere bremsingen på noe fornuftig måte.

  • Like 1

Share this post


Link to post

En Model 3 Long Range fra Tesla Bærum. Joda, den hadde instillinger for sport, normal og komfort på den ipad-saken i midten (som jeg heller ikke likte). Jeg vet at den bremser når man løfter "gass"pedalen, men det var fortsatt like umulig å modulere bremsingen på noe fornuftig måte.

Veldig rart at min Model 3 ikke har dette da?

Man kan velge hvor kraftig servoen skal være (og minst servokraft kalles vel sport og mest servokraft kalles comfort så du tenker vel på dette) og man kan roe ned akselerasjon om ønskelig.

 

Ikke noe sport og komfor modus utenom det.

 

Man modulerer bremsingen ved å bruke gasspedalen - og blir man vandt med dette føles alt annet utrolig tungvindt.

Edited by Complexity
  • Like 1

Share this post


Link to post

Teslaeierne bærer fortsatt preg av å være en "menighet". Og da er toleransen for svakheter større enn hos den allmenne kjøper. Men bra å se at de faktiske tall viser forbedring.

 

Dette har gått over for lenge siden, bare se på andelen nybiler som er Tesla. Hvor stor mener du denne menigheten er?

  • Like 1

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...