Gå til innhold

Tesla-eiernes dom: Langt færre klager på feil, jubler for kjøreopplevelsen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter å hatt min andel av service-kaoset hos Tesla, ble jeg veldig positivt overrasket ved sist besøk hos verkstedet på Karihaugen i Oslo. Det var bare et par uker ventetid på time, og da jeg ankom verkstedet, var det et effektivt og strømlinjet system for å ta i mot kunder og biler. Alt var veldig ryddig, vennlig og systematisk, selv om selve lokalet bar preg av å være ganske improvisert. Her var det ikke fancy pulter og lokaler, men ting som først og fremst fungerte :-)

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Dette vil jo utligne seg om noen år tenker jeg, når hvermannsen er overrepresentert og kjøper flere Tesla enn "menigheten".

Du mener elbiler? Tesla er i ei "hype-boble". Dette er teknologi som forandrer seg i høy fart, så det skal veldig lite til før Tesla med deres kvalitetskontroll faller på bakbeina. 

 

Det blir veldig avgjørende nå denne vinteren at TM3 ikke viser så mye rust mange forventer å se, som et eksempel. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jubler over kjøreopplevelsen? Jeg var oppriktig interessert i en Model 3, helt til jeg foretok en prøvekjøring. Jeg har kjørt mange kjipe biler i livet, men Model 3 var nok den største skuffelsen. Kjedlig bil å kjøre selv i sport modus (og er på grensen til å ikke være kjørbar i komfort), og bremsepedalen er jo helt forferdelig, null følelse. Uff og uff.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jubler over kjøreopplevelsen? Jeg var oppriktig interessert i en Model 3, helt til jeg foretok en prøvekjøring. Jeg har kjørt mange kjipe biler i livet, men Model 3 var nok den største skuffelsen. Kjedlig bil å kjøre selv i sport modus (og er på grensen til å ikke være kjørbar i komfort), og bremsepedalen er jo helt forferdelig, null følelse. Uff og uff.

Hvilken Model 3 er det du har kjørt? Den har verken sport eller komfortmodus, og bremsepedalen rører man omtrent aldri siden man bremser ved å regenerere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Jubler over kjøreopplevelsen? Jeg var oppriktig interessert i en Model 3, helt til jeg foretok en prøvekjøring. Jeg har kjørt mange kjipe biler i livet, men Model 3 var nok den største skuffelsen. Kjedlig bil å kjøre selv i sport modus (og er på grensen til å ikke være kjørbar i komfort), og bremsepedalen er jo helt forferdelig, null følelse. Uff og uff.

Hvilken Model 3 er det du har kjørt? Den har verken sport eller komfortmodus, og bremsepedalen rører man omtrent aldri siden man bremser ved å regenerere.

En Model 3 Long Range fra Tesla Bærum. Joda, den hadde instillinger for sport, normal og komfort på den ipad-saken i midten (som jeg heller ikke likte). Jeg vet at den bremser når man løfter "gass"pedalen, men det var fortsatt like umulig å modulere bremsingen på noe fornuftig måte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En Model 3 Long Range fra Tesla Bærum. Joda, den hadde instillinger for sport, normal og komfort på den ipad-saken i midten (som jeg heller ikke likte). Jeg vet at den bremser når man løfter "gass"pedalen, men det var fortsatt like umulig å modulere bremsingen på noe fornuftig måte.

Veldig rart at min Model 3 ikke har dette da?

Man kan velge hvor kraftig servoen skal være (og minst servokraft kalles vel sport og mest servokraft kalles comfort så du tenker vel på dette) og man kan roe ned akselerasjon om ønskelig.

 

Ikke noe sport og komfor modus utenom det.

 

Man modulerer bremsingen ved å bruke gasspedalen - og blir man vandt med dette føles alt annet utrolig tungvindt.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...