Gå til innhold

Ubiquiti Amplifi HD, Asus Blue Cave eller noe helt annet?


Smule8o

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter en trådløs router som kan stå forholdsvis synlig for best mulig signal, og da utgår veldig mange av routerene som er tilgjengelig der ute.

Har i dag en Asus RT-N66U som jeg forsåvidt har vært godt fornøyd med i mange år. Den henger på veggen bak et skap, noe som kanskje ikke er helt ideelt. Nyere etterfølgere av denne ser ut til ikke å ha feste for å henge de på veggen, så de ser ikke aktuelle ut.

 

To kandidater som har pekt seg ut med et design som kan stå synlig plassert er Ubiquiti Amplifi HD og Asus Blue Cave.

 


+Bra trådløs ytelse

+Visstnok stabil som fjell (så lenge den fungerer)

-Veldig mange rapporter om kort levetid (strømforsyning som ryker etter 1-2 år)

 


+Bra trådløs ytelse

+God erfaring med Asus fra før

-En del ubekreftede rapporter om at Intel Lantiq Chipsetet er noe "funky". Blir bla. veldig varmt.

-Bygd på en plattform som kanskje ikke blir støttet særlig langt frem i tid? Da jeg tror det er eneste Asus router med dette chipsetet

 

Noen som har noen erfaringer med noen av disse eller tips om noen gode alternativer?

Noe mesh opplegg er verken nødvendig eller ønskelig

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ubiquiti Unifi Security Gateway (USG) som ruter og Ubiquiti Unifi AP AC Pro eller lite som aksesspunkt. Installerer du software på pcen for å sette opp og overvåke. Dønn atabilt, god hastighet, lang rekkevidde til en fornuftig pris. Kan enkelt bygges videre med switcher og flere AP om nødvendig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Muligheten for å kun kjøpe ett unifi ac lite å deaktivere trådløst på den routeren en allerede har er helt klart til stedet. En trenger ikke kjøpe USG. Dette gjør samme nytten med tanke på rekkevidde vs ac pro og prisen er jo mye mer fornuftig. Slike løsninger krever jo en boks mer enn hvis en kun benytter seg av en ren router, men løsningen er så mye bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Jeg støtter forslaget om et Unifi access point, da jeg har gode erfaringer med dette selv. Har fått et veldig stabilt og raskt nettverk i hele leiligheten etter jeg satt opp et Unifi NanoHD access point. Jeg skrev en slags tutorial her, for de som er interessert: unbranched.tech

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar

Muligheten for å kun kjøpe ett unifi ac lite å deaktivere trådløst på den routeren en allerede har er helt klart til stedet. En trenger ikke kjøpe USG. Dette gjør samme nytten med tanke på rekkevidde vs ac pro og prisen er jo mye mer fornuftig. Slike løsninger krever jo en boks mer enn hvis en kun benytter seg av en ren router, men løsningen er så mye bedre.

 

Det var slettes ingen dårlig idé! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var slettes ingen dårlig idé! 

 

Vil jo at du forsøker denne løsningen  :)  Ved å holde prisen nede vil jo gi større kjangs for at du gir det en mulighet. Du ser det nevnes nanohd og ac pro og alskens her som folk har. Har selv 4 ac pro'er. Med hånden på hjertet kan jeg selv innrømme at ac lite'er egentlig hadde holdt. Mye pga at det som oftest er mobiler og slike ting som benytter seg av trådløst, stort sett. Det vil jo ikke si det samme som at jeg angrer kjøpet mitt for jeg fikk det ganske rimelig. Men har jo ac pro plassert på ett vaskerom.. Noe som egentlig er helt unødvendig siden det kun dekker yttergangen, gangen, vaskerommet og ett toalett.

 

Men alt i alt så må en vurdere klientene som skal brukes og hvilken bruk det er snakk om. Har nå gitt deg forslaget til å teste dette til en ikke så alt for dyr penge. Hadde jeg vært deg ville jeg gjort meg selv den tjenesten å testet ut Unifi. Er helt sikker på at du ikke kommer til å angre. Hvis du så gjør så bare returner det, verre er det jo ikke. Men tror jeg har tilgode å høre noen som har vært missfornøyd. 

Endret av FranZe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...