Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Mystisk lyd fra nybygd PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har faktisk hatt den nøyaktige samme lyden i PCn min, men tror den ble borte etter jeg endret Silent mode på GPU eller CPU litt usikker (Har endret alle vifter til Silent i konfigurasjonen da jeg var plaget med viftestøy)... Har ikke tenkt over den at lyden har vært fraværende i det siste..  Var en slik "drrt drrt" lyd..Minnet meg om mekaniske lagrinsenheter..

 

Her her mine specs..

Asus Prime X470-Pro

AmD Ryzen 7 2700

Aus GeForce RTX 2060 Dual OC 6GB

Endret av Krozmar
Lenke til kommentar

Jeg har faktisk hatt den nøyaktige samme lyden i PCn min, men tror den ble borte etter jeg endret Silent mode på GPU eller CPU litt usikker (Har endret alle vifter til Silent i konfigurasjonen da jeg var plaget med viftestøy)... Har ikke tenkt over den at lyden har vært fraværende i det siste..  Var en slik "drrt drrt" lyd..Minnet meg om mekaniske lagrinsenheter..

 

Her her mine specs..

Asus Prime X470-Pro

AmD Ryzen 7 2700

Aus GeForce RTX 2060 Dual OC 6GB

Takk for raskt svar :) Hvordan endrer du silent mode?

Har selv Asus B450-F, Asus rtx 2060 og AMD ryzen 7 3700X

Lenke til kommentar

Takk for raskt svar :) Hvordan endrer du silent mode?

Har selv Asus B450-F, Asus rtx 2060 og AMD ryzen 7 3700X

Jeg endret til silent mode på CPU og vifter generelt i Bios.. Ellers brukte programmet GPU Tweak II for å sette GPU på silent mode..  =)

 

Men litt merkelig at den lyden skal komme fra noen vifter? Men vet jo aldri.. virker iallefall som en mekanisk lyd :)

Endret av Krozmar
Lenke til kommentar

Jeg endret til silent mode på CPU og vifter generelt i Bios.. Ellers brukte programmet GPU Tweak II for å sette GPU på silent mode..  =)

 

Men litt merkelig at den lyden skal komme fra noen vifter? Men vet jo aldri.. virker iallefall som en mekanisk lyd :)

Hjalp ikke med silent mode  :hmm:

Ja, vanskelig å skjønne i hvilken sammenheng lyden kommer fra viftene, eller hvor den oppstår i det hele tatt...  :hm:

Lenke til kommentar

Hvis du snakker om BRRT lyden så høres det ut som en vifte som ikke er helt i balanse eller kommer bort i noe. 

Ja, det er den "BRRT" lyden. Syns det er rart at den lager akkurat den samme lyden hver gang. Har sjekket om det er noen kabler som ligger nære noen av viftene, og det er det ikke  :confused:

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...