Gå til innhold

EA er tilbake på Steam


Anbefalte innlegg

Nei, man kan handle EA spill igjennom Steam klienten som vanlig og spille de der.

 

Delvis feil! EA-spill på Steam krever at du installerer 3.parts DRM-løsning som i dette tilfellet er Origin-klienten.

 

Du får ikke spilt noen av spillene til EA på Steam uten Origin-klienten som betyr at du MÅ ha denne klienten.

 

https://store.steampowered.com/app/1172380/STAR_WARS_Jedi_Fallen_Order/

 

7MvpWAo.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Nei, man kan handle EA spill igjennom Steam klienten som vanlig og spille de der.

 

Delvis feil! EA-spill på Steam krever at du installerer 3.parts DRM-løsning som i dette tilfellet er Origin-klienten.

 

Du får ikke spilt noen av spillene til EA på Steam uten Origin-klienten som betyr at du MÅ ha denne klienten.

 

https://store.steampowered.com/app/1172380/STAR_WARS_Jedi_Fallen_Order/

 

7MvpWAo.png

Eneste unntaket jeg har hørt om til nå blir Apex Legends. Klarer dessverre ikke finne noen link til hvor jeg hørte/leste det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Steam Play / Proton for EA-spill! :D

 

Bare å krysse fingrene for at det ikke er samme idiotopplegg som Ubisoft driver med, hvor du i bunn og grunn bare bruker Steam for å starte det rælet som er Uplay for så å kunne starte spillene dine :hrm:

 

Det virker å være det som er tanken.. 

 

Eneste unntaket jeg har hørt om til nå blir Apex Legends. Klarer dessverre ikke finne noen link til hvor jeg hørte/leste det.

 

Gir ikke mening. Den bruker jo Origin nå. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Kan vel like gjerne kjøpe det på Origin da for man må innom Origin like vel selv om det kommer til Steam, kan ikke skjønne at det er noe god løsning!

 

Helt uenig! Steam har et kjempeflott samfunn med achievements, screenshots, reviews og alt som du har oppsamlet i løpet av årene, som betyr at det er en kjempefordel for de som liker Steam at de kan kjøpe spillet der og benytte seg av fordelene på Steam-plattformen. Det er ingen tvil om at Origin er en dårlig plattform, og det er kjipt at vi også trenger en ekstra klient (akkurat som for Ubisoft. F.eks Assassin's Creed Odyssey), men det er mye bedre enn å ikke kunne bruke fordelene på Steam-plattformen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men er det samme løsning som hos Ubisoft, altså at man må ha den andre klienten likevel? For da er jo vitsen borte.

 

Kjøper ikke Ubisoft-spill på PC lenger, da man blir tvunget over på UPlay-dritet selv om spillet er kjøpt via Steam.

Hvorfor er vitsen borte? Hele poenget er at du kan ta nytte av funksjonene Steam tilbyr.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei.

Tenkte jeg skulle se litt på dette nå som Fallen Order har blitt sluppet.

Ønsket er å kjøpe EA Access og få spilt spilllet via Steam.

Men jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal gå frem.

Må jeg kjøpe EA Access gjennom Steam da?

Jeg kan ikke se noen sider der jeg kan gjøre dette?

Jeg antar at hvis jeg kjøper EA Access gjennom Origin-klienten at jeg ikke bare kan forvente å spille spillet gjennom Steam :)

Noen som har prøvd?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Dal skrev (1 minutt siden):

Hei.

Tenkte jeg skulle se litt på dette nå som Fallen Order har blitt sluppet.

Ønsket er å kjøpe EA Access og få spilt spilllet via Steam.

Men jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal gå frem.

Må jeg kjøpe EA Access gjennom Steam da?

Tror ikke EA Access er ute på Steam enda.. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...