Gå til innhold

Nå kan du spille Star Citizen helt gratis


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De er vel desperat etter å lure flere godtroende fjols inn for å selge enda fler skip til titusenvis av kroner. Svindelen fortsetter.

Tja, som et av de 'fjolsene' du liker å rakke ned på har jeg allerede fått flere timer moro ut av SC enn enkelte andre surere kroner som ble brukt på 'ferdige' spill som Fallout 76 og Anthem. Setter heller pris på at Cloud Imperium tar seg den tiden de trenger for å gjøre spillet ferdig.

Endret av starkr
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jøss her var det mange utålmodige sjeler å spore. Å utvikle et spill av denne skalaen tar tid. Smør dere med tomodighet å la være å klag!

 

Det handler ikke om å være tålmodig. Prosjektet har vært nesten konkurs to ganger, features som ble lovet for flere år siden er fremdeles ikke ferdigstilt og de legges stadig til nye ting for å lokke folk i honningfella. Vedder på at når de går konkurs kommer de til å prøve å skylde på rettsaken for motoren de tilsynelatende har stjålet kode fra. Kan bli spennende. En ting er ihvertfall sikkert - Star Citizen blir aldri ferdig, går garantert konkurs. Dette har folk med innsikt forstått for mange år siden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Jøss her var det mange utålmodige sjeler å spore. Å utvikle et spill av denne skalaen tar tid. Smør dere med tomodighet å la være å klag!

 

Det handler ikke om å være tålmodig. Prosjektet har vært nesten konkurs to ganger, features som ble lovet for flere år siden er fremdeles ikke ferdigstilt og de legges stadig til nye ting for å lokke folk i honningfella. Vedder på at når de går konkurs kommer de til å prøve å skylde på rettsaken for motoren de tilsynelatende har stjålet kode fra. Kan bli spennende. En ting er ihvertfall sikkert - Star Citizen blir aldri ferdig, går garantert konkurs. Dette har folk med innsikt forstått for mange år siden.

Det er et vanvittig stort spill med features som aldri har blitt gjort før. Jeg spiller det hver dag og storkoser meg så for meg har jeg fått vanvittig med valuta for pengene allerede. Jeg er litt skeptisk jeg også med tanke på hvor mye de har planlagt og den korte tiden som gjenstår på roadmappen, men orker ikke å klage. Spillet er grisebillig og spillet tilbyr ting som ingen andre spill er i nærheten av å få til.

 

En ting som er veldig kjekt da, alt de har fått til sålangt blir tilgjengelig for andre utviklere å bruke med tanke på at Amazon motoren de benytter er gratis og source er åpen for alle.

Endret av Avean
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Jøss her var det mange utålmodige sjeler å spore. Å utvikle et spill av denne skalaen tar tid. Smør dere med tomodighet å la være å klag!

 

Det handler ikke om å være tålmodig. Prosjektet har vært nesten konkurs to ganger, features som ble lovet for flere år siden er fremdeles ikke ferdigstilt og de legges stadig til nye ting for å lokke folk i honningfella. Vedder på at når de går konkurs kommer de til å prøve å skylde på rettsaken for motoren de tilsynelatende har stjålet kode fra. Kan bli spennende. En ting er ihvertfall sikkert - Star Citizen blir aldri ferdig, går garantert konkurs. Dette har folk med innsikt forstått for mange år siden.

Jeg tror du skal ta en kikk på Digital Foundry sin video på dette spillet for å forstå litt hva det er de prøver å skape her.

 

En ting er sikkert, å det er at spillet kommer. Det er bare snakk om tid.

 

Enn, tenk å grine som et barn fordi noe man betalte 5 dollar for en feature som kansje ikke blir med i et spill.

 

Jeg tror mye av problemet her er folk som misforstår hva folkefinansiering og early accsess betyr. Man ser det i en rekke spill som bruker disse metodene. Slår aldri feil...

Lenke til kommentar

Til

 

 

 

Jøss her var det mange utålmodige sjeler å spore. Å utvikle et spill av denne skalaen tar tid. Smør dere med tomodighet å la være å klag!

 

Det handler ikke om å være tålmodig. Prosjektet har vært nesten konkurs to ganger, features som ble lovet for flere år siden er fremdeles ikke ferdigstilt og de legges stadig til nye ting for å lokke folk i honningfella. Vedder på at når de går konkurs kommer de til å prøve å skylde på rettsaken for motoren de tilsynelatende har stjålet kode fra. Kan bli spennende. En ting er ihvertfall sikkert - Star Citizen blir aldri ferdig, går garantert konkurs. Dette har folk med innsikt forstått for mange år siden.

 

 

Det er et vanvittig stort spill med features som aldri har blitt gjort før. Jeg spiller det hver dag og storkoser meg så for meg har jeg fått vanvittig med valuta for pengene allerede. Jeg er litt skeptisk jeg også med tanke på hvor mye de har planlagt og den korte tiden som gjenstår på roadmappen, men orker ikke å klage. Spillet er grisebillig og spillet tilbyr ting som ingen andre spill er i nærheten av å få til.

 

En ting som er veldig kjekt da, alt de har fått til sålangt blir tilgjengelig for andre utviklere å bruke med tanke på at Amazon motoren de benytter er gratis og source er åpen for alle.

 

og

 

 

De er vel desperat etter å lure flere godtroende fjols inn for å selge enda fler skip til titusenvis av kroner. Svindelen fortsetter.

 

Tja, som et av de 'fjolsene' du liker å rakke ned på har jeg allerede fått flere timer moro ut av SC enn enkelte andre surere kroner som ble brukt på 'ferdige' spill som Fallout 76 og Anthem. Setter heller pris på at Cloud Imperium tar seg den tiden de trenger for å gjøre spillet ferdig.

 

 

Uenig. Har vel brukt to og et halvt tusen eller der omkring på Star Citizen sia kickstarter kampanjen. Angrer på det no. Ikkje fordi det ikkje er premisser for et superbra spel i suppa til CIG, men fordi scopet til Chris konstant vekser. Når teknologi som må på plass i grunnmuren slutter å virke eller kjem bakpå tidsmessig introduserer han noke nytt for å dekke over tapet. 3-6 månder seinare bruker han det samme nye tilskuddet for å unnskylde korfor det som skulle vert levert fortsatt er forsinka og repeterer prosessen ved å introdusere endå noke nytt.

 

På sida av dette er det og helt tydelig at måten spelet utvikler seg på no er fullstendig rasert av finansieringsmodellen. Å selge dedikerte skip til ulike roller i ulike varianter var ein genial ide av Ben Lesnick og å plukke det opp som et hovedtrekk i kickstarter kampanjen var smart av Chris. Problemet er at no er heile inntektskilden rota i denne praksisen. Resultatet er at vil man teste ut noke anna enn hent- og drep-oppdrag i den 4-5 år gamle alphaen so må man i praksis betale 100$ for et bestemt romskip. Ingen vetige mennesker som vil at Star Citizen skal bli ein sukksess og bli populert i ein vidare sirkel kan forsvare det. For all del i siste patch kom det utleige funskjoner for skip som var i nærheita av brukarvennlige. Å få teste et nytt skip er vel og merke fortsatt super tidkrevande då eit banalt oppdrag, om serveren eller klienten ikkje krasjer før du er ferdig, gjerne tar 30-40 minutt og fullføre. Delvis fordi man har valgt å introdusere ufrivillige avskjeringer på toppen av lange reisetider og delvis fordi spelet sjelden kjem ut i ein stabil iterasjon. Alt dette, inkludert at nye funksjoner fortsatt i stor grad henger på spesialskip som ikkje finst, ødelegger tilliten til CIG og Star Citizen som produkt. 

 

Vist man faktorerer inn dramaet rundt spelet i tillegg, både det som blei kjent via rettsaken og via bra gravearbeid (sjekk ut sunk cost galaxy), er det umulig og ikkje sjå dette som et slags forfengelighetsprosjekt frå Chris Roberts. Merk at eg seier ikkje alt som har komt ut av "innside"-informasjon er like truverdig, men på ett eller anna tidspunkt må berget av drit ha ein betydelig rot i virkeligheita. Spesielt når so mange bruddstykker tilsynelatende stemmer med tidslinja som blir bygd.

Endret av entername
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror du skal ta en kikk på Digital Foundry sin video på dette spillet for å forstå litt hva det er de prøver å skape her.

 

En ting er sikkert, å det er at spillet kommer. Det er bare snakk om tid.

 

Enn, tenk å grine som et barn fordi noe man betalte 5 dollar for en feature som kansje ikke blir med i et spill.

 

Jeg tror mye av problemet her er folk som misforstår hva folkefinansiering og early accsess betyr. Man ser det i en rekke spill som bruker disse metodene. Slår aldri feil...

 

"Jeg har et konsept. Jeg skal selge melk, jeg har noen nye kartonger som er super fancy, de holder på melken minst tre ganger så lenge som Tine og Q sine. Den skal også koste det samme, kanskje litt mindre enn melken deres. Såklart fra Norske kuer.

Jeg selger produktet som jeg annerkjenner at ikke er helt der det skal enda, med lovnad om at alt blir bedre- bare du gir meg mer penger. Men enn sålenge får du 0.7 liter melk, som varer halvparten av tiden som Tine sin melk, og attpåtil er fra belgiske blå.

 

Skal også nevnes at jeg nå har nesten vært konkurs to ganger, men i det minste har jeg kjøpt meg en massiv villa. Mine tildligere erfaringer innebærer massiv krangling med utgivere og andre utviklere, beskyldninger om vaporware. Time magazine og samtlige eksperter har liten eller ingen tro på meg, men jeg vet best såklart.

 

Sånn ellers er jeg mål for et søksmål om misbrukte rettigheter som jeg ikke helt usannsynlig kan komme til å tape med mindre jeg klarer å omskrive hele spillet lynkjapt til å ikke bruke en eneste linje eller referanse til den forrige melkemotoren vi brukte."

 

Ser du ikke problemet med slikt? Feature creep er en farlig ting, og har blitt advart om for lengst. Sunk cost udyret durer derimot fremover i full fart. 

 

Chirs Roberts er en "idea guy" uten styring. 

Endret av Uxzuigal
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, som et av de 'fjolsene' du liker å rakke ned på har jeg allerede fått flere timer moro ut av SC enn enkelte andre surere kroner som ble brukt på 'ferdige' spill som Fallout 76 og Anthem. Setter heller pris på at Cloud Imperium tar seg den tiden de trenger for å gjøre spillet ferdig.

At du kjøper spill som i lang tid før de ble sluppet hadde klare indikasjoner på å være møl er vel heller en forklaring på hvofor du også støtter star citizen.

Endret av Gunfreak
Lenke til kommentar

Herregud. Hvorfor er folk bittre på at andre ønsker å støtte et konsept som aldri har blitt gjort tidligere?
Alle som en vet hvilken risiko det innebærer å støtte en kickstarter som dette, at scope kommer til å forandre seg underveis o.l.
Jeg har selv spyttet inn en starter pack i spillet (55$), alerede fått en god del timmer med morro og synes at jeg nå, selv lenge før en release av både Squadron42 og mmo-delen at jeg har fått ok valuta for pengene.

Skulle hele greia nå klappe sammen, så lever jeg veldig godt med det.

Enkelte sitter å betaler 20$ for skins og lootboxer i Fifa, Lol, dota, CS o.l, men 55$ for et mulig mmo og en singleplayer som muligens kommer ut til neste år, er å anse som scam?

Endret av Zitrus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For min del så var valget veldig enkelt. Jeg er 38år, ganske lei dagens spill. Star Citizen tilbyr et space simulator som er det beste som er akkurat nå på markedet, og som jeg drar på smilebåndet av hver gang jeg spiller. Har 200+ timer ihvertfall. Kjøp av skip er jo 100% valgfritt og du får testet ut uhyre detaljerte skip før lanseringen og er med på å teste bugs og komme med forslag. 

 

For dere som sier det er en "svindel". Det er over 400 ansatte som jobber med spillet hver eneste dag og har over 2 millioner spillere.

Jeg bare skjønner ikke argumentasjonen deres. 

Endret av Avean
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...