Gå til innhold

Hva er wish?


mr.wolf

Anbefalte innlegg

Gouldfan skrev (5 timer siden):

Hallo norsk og europeisk garanti er jo verd sin pris i gull? Er masse salg på Sonyer, Samsung og iPhone. Bare følg med litt,betal med mobilabbonemang.

Om man kan bestille søppel kopi mobil laget av ødelagte dårlige reservedeler uten lisens i Kina ,med et eller annet kort eller Klarna, så har man vel lov å kjøpe mobil på avbetaling abbonemang i Norge også.

Jeg vet ikke det hjelper lite med garanti når det stadig kommer noe nytt, man har ikke garanti man får oppgradert mobilen som pcen. Vil helst styre unna sony\samsung og iphone de bevist utnytter markedet og gir dårlig support, Ville heller gått for motorla eller oneplus i så fall. Men man vet jo aldri.

Største problem er svaret man får fra wish er jo norsk:

Sitat

Takk for at du kontakter Wish.

Som sagt er det ikke mulig å være i direkte kontakt med selger, all kontakt går via oss i kundeservice teamet.
Dersom det skulle være noe feil med en vare kan du kontakte oss på måten jeg viser til under. Dersom du skulle gjøre en handel som gjør deg berettiget til en refusjon vil du også få refundert fraktkostnader.

Vi setter pris på at du handler hos Wish!
Ha en fin dag videre.

Så man får ikke intrykk at de  serverer kvalitet, er vel heller impulskjøp men hva koster det egentlig å gi mere informasjon om produktene? For er vanskelig å vite hva som er best av alt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
LMH1 skrev (11 minutter siden):

Jeg vet ikke det hjelper lite med garanti når det stadig kommer noe nytt, man har ikke garanti man får oppgradert mobilen som pcen. Vil helst styre unna sony\samsung og iphone de bevist utnytter markedet og gir dårlig support, Ville heller gått for motorla eller oneplus i så fall. Men man vet jo aldri.

Største problem er svaret man får fra wish er jo norsk:

Så man får ikke intrykk at de  serverer kvalitet, er vel heller impulskjøp men hva koster det egentlig å gi mere informasjon om produktene? For er vanskelig å vite hva som er best av alt.

Wish er bare billigste billigste, mye kopi, og etterligninger.. typisk lavpris Kina varer. Jeg hadde aldri kjøpt mobil ulovlig sikkert også på wish?

Mobilen funker garantert ikke som den skal, da det er piratkopi...

Hva gjelder Kina mobil, jeg snakket med Telia, en Norsk mobil vil ifølge de ikke virke med et svensk SIM-kort.

 

Hvordan Kina blir da vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
LMH1 skrev (16 minutter siden):

Jeg vet ikke det hjelper lite med garanti når det stadig kommer noe nytt, man har ikke garanti man får oppgradert mobilen som pcen. Vil helst styre unna sony\samsung og iphone de bevist utnytter markedet og gir dårlig support, Ville heller gått for motorla eller oneplus i så fall. Men man vet jo aldri.

Største problem er svaret man får fra wish er jo norsk:

Så man får ikke intrykk at de  serverer kvalitet, er vel heller impulskjøp men hva koster det egentlig å gi mere informasjon om produktene? For er vanskelig å vite hva som er best av alt.

Det de sier er i praksis, -vi står ikke til ansvar for hva slags krimskrams kineserne produserer. Og de vet ikke hva de selger?

Har du sett alt Wish selger? Det er ikke lite, skal en svensk/norsk agent skrive info om et tonn forskjellige dingser, kopivarer og klær?

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (37 minutter siden):

Hva gjelder Kina mobil, jeg snakket med Telia, en Norsk mobil vil ifølge de ikke virke med et svensk SIM-kort.

Hvordan Kina blir da vet jeg ikke.

Det er neppe riktig, har estonia simkort og engelsk simkort begge virker, så det er direkte løgn eller så snakker personen om bindings ved avtale. For finnes jo operatørlås mobiler men ellers skal det fungere.

 

Gouldfan skrev (33 minutter siden):

Det de sier er i praksis, -vi står ikke til ansvar for hva slags krimskrams kineserne produserer. Og de vet ikke hva de selger?

Har du sett alt Wish selger? Det er ikke lite, skal en svensk/norsk agent skrive info om et tonn forskjellige dingser, kopivarer og klær?

Men det er jo lov å forsøke å informere hva man faktisk får, god mulig du ikke trenger speedtest eller spille på mobilen. Det gjør det ekstremt vanskelig for kjøper som faktisk kjøper i blinde. Så men hva du vil men ebay og aliexpress har man mulig å kontakte selger. Så dermed vil nok wish får langt flere unødvendig reklamasjoner men mistenker de kun legger skylden på kjøper. Sier man har får 1/8 dels av norsk pris så man har ingen til å klage over.

Lenke til kommentar
LMH1 skrev (12 minutter siden):

Men det er jo lov å forsøke å informere hva man faktisk får, god mulig du ikke trenger speedtest eller spille på mobilen. Det gjør det ekstremt vanskelig for kjøper som faktisk kjøper i blinde. Så men hva du vil men ebay og aliexpress har man mulig å kontakte selger. Så dermed vil nok wish får langt flere unødvendig reklamasjoner men mistenker de kun legger skylden på kjøper. Sier man har får 1/8 dels av norsk pris så man har ingen til å klage over.

Det er heller selger under Wish paraply som ikke kan inglish. Det står ofte massevis av info på kinesisk om du googlet varen. Den skrekkelige annonsen til den sjørøvertelefonen var overlesset med kinesiske tegn.

Er ikke bare Wish, Cdon har samme issues, særlig når det gjelder noe som selges via andre. Så feks på en DVD spiller fra Panasonic, stod ikke engang hva slags kontakter den brukte eller bilde av baksiden.

De har nok mer varer på salg enn de har motivasjon til å informere om de. De kunne brukt mer på markedsføring og info. Men da hadde også varer, mobiler og DVD spillere vært dyrere... Å oversette til dåli inglish er nok ikke bla for plisen det heller (sorry måtte fleipe)

Og Wish tar en uke eller to, Cdon er framme på en dag eller to.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
LMH1 skrev (1 time siden):

Men det er jo lov å forsøke å informere hva man faktisk får, god mulig du ikke trenger speedtest eller spille på mobilen. Det gjør det ekstremt vanskelig for kjøper som faktisk kjøper i blinde. Så men hva du vil men ebay og aliexpress har man mulig å kontakte selger. Så dermed vil nok wish får langt flere unødvendig reklamasjoner men mistenker de kun legger skylden på kjøper. Sier man har får 1/8 dels av norsk pris så man har ingen til å klage over.

Alle specs står på siden der, hva mer ønsker du?

Men sånn generellt, bestiller du en dårlig og billig kopi av en mobil, så får du en dårlig og billig kopi. At produsenten ikke vil ha navnet på produktet bør gjøre at noen varsel-lamper går av. Alle seriøse og gode produsenter ønsker å ha navnet sitt som produsent. På mobilen der står det ingen info i det hele tatt om hvem som produserer den.

Om du drev ett firma som produserte en knallgod mobil til en brøkdel av konkurentene sine, ville du ikke ha hatt med firmanavnet?
Og motsatt om du lagde en mobil som fremstår som en parodi av seg selv?

Endret av aklla
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
LMH1 skrev (På 3.8.2020 den 0.16):
^fmj skrev (På 2.8.2020 den 23.41):

Hos Aliexpress er man veldig godt beskyttet og jeg har ikke opplevd å ikke få pengene igjen for en ordre, da er det snakk om 10+ refusjoner.

Tja vil si aliexpress varerier mere, en ebay som regel gir ebay kunden alltid rett, på aliexpress må man ofte bevise at man blir svindlet eller varen er defekt før man får pengene igjen, er ikke alltid så lett å bevise alltid så man vinner ikke alltid.  Og man må ofte ta returkostnaden med sporingnummer hvis selgeren ikke nekter deg å returnere noe eller du ikke klarer å bevise at du ble åpenbart lurt.

Jeg anser det som en selvfølge at man beviser at det har vært noe galt med varen man har mottatt. Refusjoner uten begrunnelse håper jeg blir kategorisk avslått, vanskelig å være selger om det ikke kreves noe form for bevis.

Kunden har ikke alltid rett, syns det virker som Aliexpress er konsekvente. Retur til Kina kan selvagt være lite lønnsomt, men det er en risiko som ikke bør komme overraskende på kjøper.

Angående kjøpe av mobiler ville jeg kjøpt på Aliexpress fremfor Wish. Handler man fra merkets egen nettbutikk vil jeg tro sjansen er meget stor for at man får en telefon med de spesifikasjonene som er oppgitt. Mener det var en test av en telefon fra Blackview jeg så på Youtube der det viste seg at de hadde limt på noen ekstra kameralinser på baksiden av telefonen.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar
Sitat

Om du drev ett firma som produserte en knallgod mobil til en brøkdel av konkurentene sine, ville du ikke ha hatt med firmanavnet?
Og motsatt om du lagde en mobil som fremstår som en parodi av seg selv?

Sitat

Jeg anser det som en selvfølge at man beviser at det har vært noe galt med varen man har mottatt. Refusjoner uten begrunnelse håper jeg blir kategorisk avslått, vanskelig å være selger om det ikke kreves noe form for bevis.

Så du mener hvis man handler på wish har man skylden selv uansett hvor dårlig\god kvalitet det faktisk er? Man som kjøper selv om man kjøper billig eller dyrt kan ikke vite sikkert basert på informasjonen om står der, flere har gitt positive tilbakemeldinger men alikevell har man god å anta kvaliteten ikke er på samme nivå som xiomi og andre større, men kan jo prøve men vet ikke om wish sier bare kjøper kan betale retur selv om de skriver at selgeren betaler. For de sier bare de trenger noen få bilder. Men har vel ikke direkte tillit til wish egentlig.

Jeg bryr meg lite om merke men man kan ikke godta at man kjøper 512 gb og faktisk er den ubrukelig til annet en musikk eller film. Man burde forvente å få informasjon om feil og mangler ellers får selgeren tar tapet.

For det påståes mobilen har kostet 9000 kr og man betaler kun litt over 1100 kr så man har jo god grunn å anta hvis det ikke er svindel at mobilen tilsvarer den prisklassen. Kan jo være det er god mobil for prisen.

Sitat

Angående kjøpe av mobiler ville jeg kjøpt på Aliexpress fremfor Wish

Prøvd å finne samme mobil på wish men blir omtrent samme prisene som i norge, bare med begrenset reklamasjonsmuligheter, så wish er eneste som jeg muligens vil prøve.

Men siden man ikke har mulighet å kontakte selger tviler jeg på det er særlig lett å løse problemet. Antakelig vil nok wish være vanskelig å mene man selv har skylden for å kjøpt dårlig mobil.

Hvorfor styrer dere unna wish? for er det risiko å anta piratmobiler er full av spyware og virus? så man risiker å tape mere penger en ny mobil? for usikkert om kredittkort apper og slik er såpass godt beskyttet at det er banken feil hvis svindlerne klarer å få tilgang til kontoen. Man kan jo tenkes de som selger mobilen har mere å tjene en selve mobilen? Riktignok er det vanskelig å vite men sansynligheten er vel større mobilen slutter å virke etter noen måneder. Men det kan jo skje uansett. Så er vel spørmålet hva selgeren gjør.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Kjøp mobil fra wish, bli 100% dissatisfied og bli ferdig med saken slik av evolusjonen kan gå videre.

Husk at under koronatiden tar det ca 3 månder å sende noe fra Kina, om man vil heve kjøpet/feil tar det ytterligere 3 månder i retur + behandligstid.

Angående positive reviews, vi er i år 2020 det finnes noe som heter botter og fake reviews, dvs man kan kjøpe botter fra russere og 1000 positive reviews for en liten slump penger.

Lykke til videre med livet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvor mange billige piratkopier fra Kina er det du egentlig har vært fornøyd med, LMH1?
Hvorfor skulle denne mobilen være anderledes?

Er ikke så lenge siden du ble advart av meg og flere mot å kjøpe en piratkopiert USB-dongel, så kjøpte du den og ble missfornøyd. Det samme kommer til å skje her.

Endret av aklla
  • Liker 5
Lenke til kommentar
LMH1 skrev (4 timer siden):

Så du mener hvis man handler på wish har man skylden selv uansett hvor dårlig\god kvalitet det faktisk er? Man som kjøper selv om man kjøper billig eller dyrt kan ikke vite sikkert basert på informasjonen om står der, flere har gitt positive tilbakemeldinger men alikevell har man god å anta kvaliteten ikke er på samme nivå som xiomi og andre større, men kan jo prøve men vet ikke om wish sier bare kjøper kan betale retur selv om de skriver at selgeren betaler. For de sier bare de trenger noen få bilder. Men har vel ikke direkte tillit til wish egentlig.

Jeg bryr meg lite om merke men man kan ikke godta at man kjøper 512 gb og faktisk er den ubrukelig til annet en musikk eller film. Man burde forvente å få informasjon om feil og mangler ellers får selgeren tar tapet.

For det påståes mobilen har kostet 9000 kr og man betaler kun litt over 1100 kr så man har jo god grunn å anta hvis det ikke er svindel at mobilen tilsvarer den prisklassen. Kan jo være det er god mobil for prisen.

Prøvd å finne samme mobil på wish men blir omtrent samme prisene som i norge, bare med begrenset reklamasjonsmuligheter, så wish er eneste som jeg muligens vil prøve.

Men siden man ikke har mulighet å kontakte selger tviler jeg på det er særlig lett å løse problemet. Antakelig vil nok wish være vanskelig å mene man selv har skylden for å kjøpt dårlig mobil.

Hvorfor styrer dere unna wish? for er det risiko å anta piratmobiler er full av spyware og virus? så man risiker å tape mere penger en ny mobil? for usikkert om kredittkort apper og slik er såpass godt beskyttet at det er banken feil hvis svindlerne klarer å få tilgang til kontoen. Man kan jo tenkes de som selger mobilen har mere å tjene en selve mobilen? Riktignok er det vanskelig å vite men sansynligheten er vel større mobilen slutter å virke etter noen måneder. Men det kan jo skje uansett. Så er vel spørmålet hva selgeren gjør.

Det er ikke svindel. Drittpris=Drittmobil.

Om du kun har 1000kr får du dårlig mobil i Norge.

Om du bruker 1000kr på Wish får du en dårlig telefon.

Om du derimot går opp til 2000-2500 så får du en ok budgettmobil i Norge.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
jaswane2 skrev (40 minutter siden):

De har også mye ekstremt billig LEGO kopier. Hele sett er bare kopiert med bittelitt dårligere kvalitet.. Skjønner ikke at det kan være lov. 

Vel, det er jo ikke lov i europeiske land, men i Kina har de knapt varemerkerettigheter eller åndsverkslover, der er alt lov.

Tollvesenet kan nok stanse og konfiskere åpenbare piratkopier, men som regel går det bra.

Jeg har forøvrig handlet en hel masse på Ali, Banggood med flere, dog ikke så mye på Wish, ei heller telefoner, men har vært storfornøyd med mindre duppeditter og elektronikkdeler, men man vet tross alt før man handler at det er bare søppel og at prisen derfor er latterlig lav, så forventningene er ikke akkurat høye. Dersom det i det hele tatt virker, så er det godt nok for meg.

Frakttidene nå er som nevnt ovenfor helt forferdelig lange fra Kina, mange måneder, så man må ha god tid.

Dersom man likevel ikke ønsker siste nye telefon fra en kjent produsent, men vurderer å kjøpe skrot fra Kina, så må det vel være bedre å kjøpe en litt eldre telefon brukt i Norge, får vel S8+, Huawei P10 eller lignende for rundt en tusenlapp, disse fungerer fremdeles helt utmerket.

Jeg har forøvrig en Samsung S8+ kjøpt ny i Norge, med svensk simkort fra Telia, null problem, kan ikke forstå hvorfor det ikke skulle fungere, med mindre telefonen var operatørlåst ?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
0laf skrev (1 time siden):

Vel, det er jo ikke lov i europeiske land, men i Kina har de knapt varemerkerettigheter eller åndsverkslover, der er alt lov.

Tollvesenet kan nok stanse og konfiskere åpenbare piratkopier, men som regel går det bra.

Jeg har forøvrig handlet en hel masse på Ali, Banggood med flere, dog ikke så mye på Wish, ei heller telefoner, men har vært storfornøyd med mindre duppeditter og elektronikkdeler, men man vet tross alt før man handler at det er bare søppel og at prisen derfor er latterlig lav, så forventningene er ikke akkurat høye. Dersom det i det hele tatt virker, så er det godt nok for meg.

Frakttidene nå er som nevnt ovenfor helt forferdelig lange fra Kina, mange måneder, så man må ha god tid.

Dersom man likevel ikke ønsker siste nye telefon fra en kjent produsent, men vurderer å kjøpe skrot fra Kina, så må det vel være bedre å kjøpe en litt eldre telefon brukt i Norge, får vel S8+, Huawei P10 eller lignende for rundt en tusenlapp, disse fungerer fremdeles helt utmerket.

Jeg har forøvrig en Samsung S8+ kjøpt ny i Norge, med svensk simkort fra Telia, null problem, kan ikke forstå hvorfor det ikke skulle fungere, med mindre telefonen var operatørlåst ?

Var det Telia sa, tror de mente det var en sikkerhets greie, ikke for meg men for staten-e

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (5 timer siden):

Det er ikke svindel. Drittpris=Drittmobil.

Om du kun har 1000kr får du dårlig mobil i Norge.

Om du bruker 1000kr på Wish får du en dårlig telefon.

Om du derimot går opp til 2000-2500 så får du en ok budgettmobil i Norge.

Jo når de mener den er verdt 9000 kr men er vesentlig svakere ytelse og flere problemer en enkelte varer, så vil jeg påstå det er svindel, sammen med at de skriver de gir 30 dagers åpenkjøp og dekker returkostnaden, men største problemer som jeg syns er rart de krever id med bilde kun navn og bilde, men laster man det opp hører man lite fra de er vel nok intrisert i personnummer også. Så du får mene hva du vil om wish syns det høres veldig rart ut så har det ofte varsel med en gang man legger noe i handlekurven må man fullføre ellers får man stadig beskjed om varen er nesten utsolgt så de bevist utnytter kjøper å tjene mest mulig men har sterk mistanke så fort man har varen vil de legge skylden på kjøper og gjøre det vanskelig å returere mobilen. Dere har sikkert vært kunder der så dere vet nok bedre selv.

Sitat

Tollvesenet kan nok stanse og konfiskere åpenbare piratkopier, men som regel går det bra.

Nå er det nok kun ulovlig med vidresalg så kjøper man flere er vel større sansynlig for de blir beslaglagt.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (11 timer siden):

Kjøpte faktisk en "Building Blocks" revolver for en del år siden. Var ganske god kvalitet på den og tror ikke Lego selger sånt ?

Glem sitering over, ble feil, får ikke slettet. 

Hvis det står Lego og ikke er det så er det ikke lov, men det selges mye i vanlige butikker også som er kompatibelt med Lego. Min erfaring med kegokopier er at det ikke er like holdbart, dvs klosser mister grepet på hverandre.Widget blockquoteidget blockquote

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...