Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er så forbanna på høyden min!


Anbefalte innlegg

Ingen kjøretøy er laget for lange folk

 

Jeg får ikke plass til beina rett fram på bussen, jeg må ha de litt til sides og ta større plass

Samme gjelder på noen fly, ikke at jeg flyr mye og lenge siden sist

 

Jeg må ofte bøye meg for å ikke kræsje i lamper og annet folk henger i husene sine

Hytter har lave tak og dører

 

Klær, svært sjeldent det er salg på store størrelser og mye selges ikke i store størrelser (Gjelder også sko)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er bare 17 år... så du, ehh, vokser det fra deg. Beklager dårlig ordspill. Men helt seriøst. Det med utsende og slikt, det blir mindre og mindre viktig jo eldre du blir. Folk er forskjellige.Noen er 200 cm, andre er 160 cm. Tenk så kjedelig verden hadde blitt om alle var like, og absolutt alle av oss skulle ønske vi var tynnere, større, lavere, høyere, hvit, svart, mer hår, mindre hår. You name it!

 

Gi nå litt faen, kall deg selv lillebror. Det er jo et kult kallenavn. Jeg er nokså høy selv, og det er ikke bare fryd og gamme. Hver gang jeg skal klemme ei jente må jeg bøye meg så jævla langt ned. Du får jo trynet mitt i boob-rekkevide. Lucky bastard.  :dribble:

 

Dessuten, jeg liker å reise. Å sitte langdistanse på fly er noe piss. Jeg oppgraderer setet mitt for å unngå gnagsår på knær og stive lår. I Spania og Portugal blant annet, er standard sengelengde 180 cm (tror jeg), så der sover jeg alltid med føttene utenfor. 

 

Dusjen. Må bøye hodet relativt ofte får å komme under dusjhodet. Badekar? Klarer ikke ligge beint ut, må alltid ha et "knekk" på knærne. 

 

Du bruker mer bodylotion.  :rofl: Og vaskemaskinen blir fylt opp raskere, i tillegg skaller du i reklameskilt i butikkene som henger for lavt i et sett. Spindelvev i trynet når du går tur. Regner det ute og folk bruker paraply må du bøye deg konstant. 

 

Det er fordeler og ulemper med alt her i livet.  :wee:

 

Fun fact: Mener å huske at Kim Jong Un har en ekstra høy hårsveis og noen spesialbygde sko fra Sveits som gjør at han ser høyere ut enn det han er. 

Lenke til kommentar

Jeg er også 173cm, 31 år og stortrives med det nå selv om jeg irriterte meg mye over det i barn og ungdommen. Kryss fingrene for at du mister håret så får du plutselig noe helt annet å irritere deg over som totalt overskygger all frustrasjon du noen sinne har hatt rundt høyden din :)

 

Mange av mine 190+cm kompiser ser forøvrig helt jævlige ut spør du meg da de enten er ekkelt magre i tillegg til høyden (greier ikke legge på seg selv om de prøver), har merkelig strekt å skeiv kroppsholdning eller har ekstremt dårlig rygg som definitivt ikke blir bedre av å være høye.

Endret av XtaZ
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ingen kjøretøy er laget for lange folk

 

Jeg får ikke plass til beina rett fram på bussen, jeg må ha de litt til sides og ta større plass

Samme gjelder på noen fly, ikke at jeg flyr mye og lenge siden sist

 

Jeg må ofte bøye meg for å ikke kræsje i lamper og annet folk henger i husene sine

Hytter har lave tak og dører

 

Klær, svært sjeldent det er salg på store størrelser og mye selges ikke i store størrelser (Gjelder også sko)

Jeg er lenger enn deg, og jeg har lite problemer med å få plass i biler.

 

Flyseter er et helvete for alle over 180-185.

 

Klær og sko? Bruker 46, er ganske muskuløs og finner klart stort sett der de selger det. Dresser må tilpasses, men det må de jaggu for nesten alle, om man ikke har veldig flaks.

 

Jeg er veldig glad jeg ikke er lav, basert på hvordan situasjonen med sjekking er. Det er kynisk, men jeg ble spurt såpass ofte om det på Tinder osv at jeg skrev det i profilen. Hørte om folk som løy ang lengde osv.

 

Trist det er sånn, om man ser andre veien er det ikke noe stress for meg hvor lang eller kort den andre er.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg var veldig liten som ung. Minst i klassen og sent utviklet, slet derfor veldig med selvbildet i den perioden. 

Voksen og fullt utvokst (i høyden i det minste), er jeg 1.73 og har null problemer med det. Jeg er noe lavere enn snittet i vesten, hva så? Kjenner en god del som er høye (1.90+) og de er langt mer besatt av høyde enn de fleste. Det handler antakelig om en like dyptsittende usikkerhet for å føle seg fysisk rar i oppveksten, som lave folk gjør. Hvis man har god selvtillit og -bilde, er det ingen grunn tll å være nedlatende mot andre. 

Du er 17 og dette er mot slutten av perioden folk er på sitt aller mest usikre. Husk at de som eventuelt gjør narr av deg pga av dette, er like usikre som deg og ser på dette som en mulighet til å heve seg selv. Noen kan selvsagt gjøre dette av kameratslige grunner, men hvem som er "innafor" å kødde med deg for slike ting, vet du best selv. 

Mitt tips er å eie det. Ikke "la" andre mobbe deg for høyden eller noe slikt, men ikke snakk negativt med deg selv om det. Husk at du ikke får gjort noe med det, aksepter det og walk...eh... tall (pun intended). Er ikke like morsomt å tulle med noen, hvis reaksjonen er "hva så?".

Tullinga blir gradvis borte etter hvert som folk modnes og de som fortsetter med det når du blir eldre, har et selvbilde de sliter med på en eller annen måte. Tro meg!

Når det gjelder damer, så er det mye det samme som vi gutter gjør. Man velger bort mye pga fysiske ting, men man trenger ikke være så verbal om det. Jeg har vært med damer som er høyere enn meg, uten at det har vært problem. Andre har selvsagt ikke vært interessert, fordi jeg ikke er høy. Andre har igjen blitt interessert, fordi jeg sier de har vært for høye for meg". 

Med andre ord, snakk positivt om deg selv til deg selv, vis selvtillit og dette ordner seg. Husk at, selv om folk blir høyere og høyere, er du bare noen cm unna snittet (kilde: sesjon for vernepliktige). Du er noe lavere enn snittet, du er på ingen måte unormal. 

Lenke til kommentar

How er det irrelevant? Kom gjerne med mer enn bare ett par ord uten noen forklaring. 

Mener du at fordi han er fotballstjerne (antar det utifra hvordan han er kledd, I dont fucking know dude) og at han derfor ikke er usikker på høyden sin? At hvis han ikke var det så ville han helt sikkert vært mer usikker? Prøver å forstå deg her. Vanskelig og ikke så logisk. 

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Du bør se på deg som svært heldig. Når du går ut eller ønsker å treffe en dame, så bør du gå for de ekstremt høye damene. 

Kvinner som er 180 cm og over føler seg som sjiraffer og langt borte fra normalen. Derfor ønsker de ofte heller å være med lavere menn for formering av mindre versjoner av dem. Det gir da at de kan få avkom som har en mer normal høyde og som ikke skiller seg ut. 

PS! Messi er ikke 170, men heller 167 cm. Personlig er jeg 174-175 og godt fornøyd. Selv om min mors familie er storvokste, så er min fars familie småvokste. Så kunne ha endt opp med en annen høyde (både opp og ned). 

Lenke til kommentar

Det blir ofte lettere når man blir eldre. Er selv 180 høy og kvinne, ingen gutter ville ta i meg emd ildtang når jeg var yngre for jeg var jo for høy. Nå har de fleste eksene mine vært like høye eller lavere, ene eksen min var vel helt nede i 168, ser ikke noe galt i det, veldig praktisk faktisk ;)

Lenke til kommentar
Sandy Koufax skrev (På 22.12.2019 den 6.19):

Du bør se på deg som svært heldig. Når du går ut eller ønsker å treffe en dame, så bør du gå for de ekstremt høye damene. 

Kvinner som er 180 cm og over føler seg som sjiraffer og langt borte fra normalen. Derfor ønsker de ofte heller å være med lavere menn for formering av mindre versjoner av dem. Det gir da at de kan få avkom som har en mer normal høyde og som ikke skiller seg ut. 

PS! Messi er ikke 170, men heller 167 cm. Personlig er jeg 174-175 og godt fornøyd. Selv om min mors familie er storvokste, så er min fars familie småvokste. Så kunne ha endt opp med en annen høyde (både opp og ned). 

Hallo?

Høye kvinner føler seg jo MYE høyere ved siden av en lav mann. Spør 100 høye kvinner. Jeg tipper 99 av dem helst vil ha høye menn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Stort sett: jo høyere jo bedre. Inntekt, oppfattet skjønnhet mm. henger sammen med høyde.

Det er ikke så mye du kan gjøre med det - bedre å bare akseptere at du er lav og gjøre det beste utav det. 

 

"Surveys have uncovered that less than 3% of CEOs were below 5 ft 7 in (1.70 m) in height. 90% of CEOs are of above average height."
https://www.jonathanrauch.com/jrauch_articles/height_discrimination_short_guys_finish_last/index.html

https://www.mic.com/p/does-height-matter-on-dating-apps-heres-how-revealing-that-info-actually-affects-your-matches-18016680

Lenke til kommentar
37 minutes ago, n0mad said:

Stort sett: jo høyere jo bedre. Inntekt, oppfattet skjønnhet mm. henger sammen med høyde.

Det er ikke så mye du kan gjøre med det - bedre å bare akseptere at du er lav og gjøre det beste utav det. 

 

"Surveys have uncovered that less than 3% of CEOs were below 5 ft 7 in (1.70 m) in height. 90% of CEOs are of above average height."
https://www.jonathanrauch.com/jrauch_articles/height_discrimination_short_guys_finish_last/index.html

https://www.mic.com/p/does-height-matter-on-dating-apps-heres-how-revealing-that-info-actually-affects-your-matches-18016680

På den andre siden så utmerker jo småttingene seg på felt som diktatorer, erobrere og så videre. Napoleon, Hitler, Stalin, Mao... selv Alexander den Store. Så det er vel ikke som om det ikke er håp for dem heller når det gjelder samfunnsposisjonering. ?

Vet det her med høyde er i vinden, men er jo stort sett bare tull etter mitt syn. Blir like meningsfullt som pupperstørrelser andre veien. Finner nok noen som bryr seg mest om slikt, men så er det jo et spørsmål om det er typen person man vil ha som venn eller partner i første omgang.

Fra et manneperspektiv kan jeg i alle fall si at jeg har aldri holdt det at en annen mann er lav mot ham. Er ikke noe jeg tenker på engang når jeg vurderer en persons kvaliteter. Og for de unge mennene som er bekymret for kvinnenes oppfatning kan jeg som gammel i gamet gi et perspektiv på den finurlige feminine psyken. Er ikke få ganger jeg har hørt type "jeg liker ikke skjegg" eller "jeg vil ha en fyr med blå øyne" eller hva enn fra unge kvinner. Så forelsker de seg plutselig i en med skjegg og brune øyne og så var de ideene glemt på et øyeblikk.

Hvis man bygger verdensbildet sitt på statistikk fra dating-apper så tror jeg nok dog man fort kan bli veldig deprimert av mange grunner.

https://www.youtube.com/watch?v=mrjStSqu_w4

Lenke til kommentar

Høyde er ikke nødvendigvis en preferanse, men en biologisk ting både menn og kvinner setter pris på. Det er ikke tilfeldig at tallene er slik de er, og man kan like eller hate det. 

Et eksempel er hvis en lav mann virker selvsikker eller utadvendt, så er han cocky eller har "Napolean Complex". En høy mann med samme oppførsel er selvsikker eller morsom. 

På samme måte blir pene folk oppfattet som smarte, feite folk blir oppfattet som om de har lite selvkontroll, "onde", late eller bitre. 

Lenke til kommentar

Hva er rød pille? Snakker bare om at høyde er noe som kvinner og menn (ansettelse, vennskap mm) ser på som en bra faktor. Det er ikke noe jeg har funnet opp... Og det er klart mange ikke liker at verden er slik. 

Menn over en viss høyde har mer suksess i dating, profesjonelt etc. Det er bare slik det er. 

På samme måte blir menn, og kvinner, som er pene tilegnet andre egenskaper som intellekt, suksess etc. Bare se på filmer og bøker. Drømmeprinsen er høy, pene øyne, maskulint ansikt og tykt hår. De onde eller dumme, er gjerne små og tjukke, med runde hoder og tynt hår. Dette er gjort bevisst for å underbygge rollene. 

Det er selvfølgelig synd dersom man er lav, eller stygg, men det er realiteten. Tallene er temmelig klare. Det betyr ikke at dersom man er feit, så er man ond, eller at høye alltid er smartere. 

Er man derimot lav, er ikke høyden noe å sitte å sture over. Du kan ikke endre det, og det er derfor ikke verdt å gruble over det, og heller spille andre kort man har. 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...