Gå til innhold

[Løst] Xbox one old ny intern hardddisk?


LMH1

Anbefalte innlegg

Nå begynner xbox one første genrasjonen å dra på årene, er på tide å bytte interrn harddisken i denne konsollen da den eksterne 5 TB disken begynner å fylles opp.

 

Seagate Backup Plus Portable 5TB Sort

USB 3.0, 2.5", Lyve, Seagate Dashboard

 

Så har planer å kjøpe slike disker åpne de for så å bruke det på innsiden av xbox.

Men har lite erfaringer med dette, er både hvis det skulle slutte å fungere eller at man ikke får lastet ned firmware som kan bety et problem.

 

For tviler på jeg får microsoft å gjøre dette for meg for en billig penge?

 

Siden man har bare en usb plugg på siden. Syns jeg det blir lattelig med usb hub.

 

 

men vet noen om det finnes maks størrelse slik ps4 kun klarer 12 mm eller noe slik?

For slike disker er 17 mm tykke.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samsung 860 EVO 4TB SSD er nok litt dyrt ennå, men kanskje 1-2 år så får man slikt til 2000 kr.

Tror ikke harddisk størrelse blir stort problem er funger jo fint med ektern disk får 4,4 TB ut av den.

 

Men usikker hvordan man reinstallerer eller formatter disken etterpå eller om det går automatisk?

 

edit fant denne:

 

så spørs om det er mulig å få 5 tb størrelse maks 2 tb.

 

edit sjekk 30:24 / 37:12

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Xbox har vel 2 USB3 porter på baksiden og en fremme.

Ville bare plugga i en eksterndisk og sakt meg fornøyd.

 

Har selv en Xbox One 500Gb med en ekstra 500Gb eksterndisk, og en Xbox One X 1TB med en 4TB eksterndisk og begge funker helt utmerket. 

 

Loadetid på vanlig disk vs SSD merker man bare noe til om du spiller mye Online og må loade maps hele tiden. Jeg gidder ikke bruke masse penger på å spare noen sekunder iallefall.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Xbox har vel 2 USB3 porter på baksiden og en fremme.

Ville bare plugga i en eksterndisk og sakt meg fornøyd.

 

Har selv en Xbox One 500Gb med en ekstra 500Gb eksterndisk, og en Xbox One X 1TB med en 4TB eksterndisk og begge funker helt utmerket.

Hvor mange harddisker skulle man trenge på xbox? For hadde den hatt mulighet for 3,5" intern ville jeg gått for 8 TB.

For problemet med eksterne disker er en ikke så mobilt hvis man har et annet sted man skal ta med konsollen til.

 

SSD disker er så dårlig optimalisert så tviler på man virkerlig får heftig ytelse pc er også dårlig optimalisert er jo bedre med PCI-E men alikevel kunne ytelsen vært så mye bedre.

 

 

Hva er greia med å ha metall som gjør det vanskelig å bytte harddisk?

For forstår det ikke er det for å dempe støyen å ha tynne metalplater man skrur fast? For vil tro den ikke gjør stort.

Lenke til kommentar

Kjenner noen til feilkode:

E101 00000504 8B050041 Error code after downloading the latest update

 

For det får jeg med 5 tb harddisken usikker på om det er harddisken eller om det er filsystemet som er korrupt. Godt mulig først genrasjon ikke støtter 5 tb intern harddisk, men fungerte dårlig å klone og håpe den veien ville gå.

 

edit fant ut at dette var en oppdatering ikke selve systemprogramvaren, så fikk til å reinstallere, men får kun brukt 2 tb av 5 tb så microsoft må ha lagt til en begrensing på lagringsplass?  Hvorfor skulle de det når funger fint å bruke 5 tb på ekstene disker?

 

Uansett var dette veldig tungvint å få til særlig det å lukke kabinettet og åpne det, forstår ikke hvorfor de gjør det så vanskelig men uansett har jeg nå 4 ganger intern lagringsplass så burde hjelpe en del.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Edit med en god del testing fant jeg ut at det er problemer med disk støtte, og oppdateringer og utløst knappen.

Noen forslag uten å sende konsollen på service?

 

Nå mener jeg fremdeles xbox er lettere å reparere en sony, men alikevell er det vanskelig å feilsøke. For mistenker ikke harddisken er defekt, men man skulle tro det basert på feilmeldingene, minnepennen er det vertfall ikke noe feil med. Så synd microsoft og sony ikke har egne formattering verktøy for konsoller? Kanskje det kunne ungå å sende maskinen på service?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...