Gå til innhold

Grande: – Norge må la oljen ligge


Anbefalte innlegg

No er det vel absolutt ingen som har gått inn for ei rask avvikling av oljeindustrien i Noreg, so eg veit ikkje kva slags stråmann du prøver å konstruere her. Er det halloween-kostymet ditt?

Du mente at Johan Sverdrup ikke burde bli bygd ut fordi det ikke ville betale seg inn. Hvis ikke dette er rask avvikling av oljeindustrien i Norge, så vet ikke jeg.

JA. Eg har jobba i den bransjen sidan 2010.

 

Kina har enormt mykje stranda vasskraft i elvene under Tibet-platået. Den får dei nesten gratis, og har dermed eit enormt konkurransefortrinn. Likevel kan det løne seg både i Noreg, Canada og på Island pga relativt gode vilkår for kraftkrevjande industri. I Noreg står det òg haugevis av riggar på mindre vasskraftverk som ikkje har godt nok nett til å kunne selje all krafta. Det er lite kjent, men fleire norske firma jobbar med det.

 

Bruk av fossil kraft løner seg ikkje. Det er alt for dyrt.

For det første bløffer du igjen. Mye kullkraft går med til mining i Kina. Det er uansett ikke poenget. I Norge har vi brukt vannkraft i flere hundre år til industrielle formål, aluminium smelting og kunstgjødsel tilhører forrige århundre, i dette er vannkraft et fantastisk batteri som tillater rask utbygging av fornybar strøm. I mitt hode er det opplagt at vannkraften i Kina bør brukes til mer fornuftige ting, vi snakker tross alt om landet som bruker over halvparten av alt kullet i verden. At du mener dagens sløsing skal opprettholdes med bitcoin mining er bare trist. Det er alt jeg har tenkt å si om den saken.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At du mener dagens sløsing skal opprettholdes med bitcoin mining er bare trist. Det er alt jeg har tenkt å si om den saken.

 

Bitcoin-mining er den mest bortkastede regnekraften noensinne, spesielt når det bare er et tidsspørsmål før en 256-qubit kvantedatamaskin eksisterer kommersielt, som vil kunne mine frem en ny blokk hver gang den får en puls fra klokkegeneratoren. Google er nå på 54 qubits, for 5 år siden var 10 qubits en drøm.

Lenke til kommentar

Bitcoin er jo nyttig, i motsetnad til hydrogen. Utstyret kan lett flyttast etter den billigaste krafta, infrastrukturen er veldig enkel (nett via GSM er nok) og det er ingenting med det som er vanskeleg å handtere. Eksplosiv gass under høgt trykk er noko heilt anna. Spesielt når det er snakk om store mengder som vert produsert på avsides stader.

Er bitcoin nyttig? Kan jeg bruke bitcoin til noe annet enn å tjene penger :hmm:

Lenke til kommentar

 

No er det vel absolutt ingen som har gått inn for ei rask avvikling av oljeindustrien i Noreg, so eg veit ikkje kva slags stråmann du prøver å konstruere her. Er det halloween-kostymet ditt?

Du mente at Johan Sverdrup ikke burde bli bygd ut fordi det ikke ville betale seg inn. Hvis ikke dette er rask avvikling av oljeindustrien i Norge, så vet ikke jeg.
Når du ikkje ein gong forstår noko so grunnleggjande som skilnaden mellom å leggje ned noko og starte opp noko nytt, forstår eg ikkje korleis du kan ha forvilla deg innom TU. Denne nettstaden er ikkje tilpassa ditt nivå.

 

 

JA. Eg har jobba i den bransjen sidan 2010.

 

Kina har enormt mykje stranda vasskraft i elvene under Tibet-platået. Den får dei nesten gratis, og har dermed eit enormt konkurransefortrinn. Likevel kan det løne seg både i Noreg, Canada og på Island pga relativt gode vilkår for kraftkrevjande industri. I Noreg står det òg haugevis av riggar på mindre vasskraftverk som ikkje har godt nok nett til å kunne selje all krafta. Det er lite kjent, men fleire norske firma jobbar med det.

 

Bruk av fossil kraft løner seg ikkje. Det er alt for dyrt.

For det første bløffer du igjen. Mye kullkraft går med til mining i Kina.
Kom gjerne med ekte dokumentasjon i staden for påstandar basert på skremselspropaganda frå internett.

 

Det er uansett ikke poenget. I Norge har vi brukt vannkraft i flere hundre år til industrielle formål, aluminium smelting og kunstgjødsel tilhører forrige århundre, i dette er vannkraft et fantastisk batteri som tillater rask utbygging av fornybar strøm. I mitt hode er det opplagt at vannkraften i Kina bør brukes til mer fornuftige ting, vi snakker tross alt om landet som bruker over halvparten av alt kullet i verden. At du mener dagens sløsing skal opprettholdes med bitcoin mining er bare trist. Det er alt jeg har tenkt å si om den saken.

 

For det fyrste: Kina er eit enormt digert land. Dei har ikkje eitt kraftnett, men 8 som ikkje er synkronisert. Å snakke om "Kina", som om det var det enklaste i verda å flytte det enorme vasskraftoverskotet frå Sichuan-provinsen om sommaren til Beijing eller Indre Mongolia, vitnar om manglande forståing for både fysikk og geografi.

 

I Sichuan-provinsen varer smeltesesongen frå april til oktober. Då har dei stort overskot av uregulert vasskraft. Om vinteren har dei meir normal kraftforsyning (framleis 90% vasskraft). Bitcoin-gravarane brukar mykje av dette kraftoverskotet om sommaren, før dei flyttar utstyret nordover til masse billig vindkraft om vinteren. Dei migrerer som trekkfuglar til billig kraft.

 

Eit aluminiumsverk er ikkje enkelt å flytte eller å køyre med sesongbasert produksjon. Det er heller ikkje enkelt å flytte krafta. Om du har ein betre måte å utnytte alt det sesongbaserte overskotet på, er du heilt sikkert velkommen i Kina.

 

Du tenkjer kanskje på vasskraftverk som store magasin og heilårsproduksjon, men so enkelt er det ikkje. Rettnok har Kina mange store magasin, men dei har ikkje sjans til å halde att alt smeltevanet frå Tibet i sommarhalvåret til vinteren. Det er alt for mykje. Elvene skal òg ha vatn heile året og helst sine naturlege flaumperiodar for ikkje å forstyrre økosystema for mykje. Det er som på det flate Austlandet i Noreg. Lange elver med mange små elvekraftverk som produserer når vatnet renn, men få store magasin til fleirårslagring. Dei ligg i fjella. Aluminiumsverka, som er avhengige av stabil forsyning året rundt, ligg langs fjordane ved dei same fjella, ikkje midt inne på Austlandet.

 

Vi bur i eit smalt land, og det er ganske enkelt å frakte krafta nokre få mil for å kunne bruke magasina i fjella til å fylle opp når elvekraftverka ikkje produserer nok, og halde att når dei produserer for fullt. I alle fall innan visse grenser – sjølv i Noreg har vi fem prisregionar pga kapasitetsavgrensingar i nettet. I Kina vert fort avstandane alt for store, sjølv om dei prøver. Kina har ei UHVDC-linje som fraktar effekt tilsvarande gjennomsnittleg norsk kraftproduksjon over ein avstand som tilsvarer Lindesnes-Svalbard. Den dekkjer dessverre berre ein veldig liten del kraftforbruket til ein veldig liten del av Kina.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kom gjerne med ekte dokumentasjon i staden for påstandar basert på skremselspropaganda frå internett.

https://www.wired.com/story/bitcoins-climate-impact-global-cures-local/

 

"the other Chinese mining mecca is Inner Mongolia, which runs on coal."

 

"There’s also a question of the greenness of Sichuan itself... When the price of bitcoin is high enough, mining remains profitable even in the dry season. That means more CO2, de Vries says, because when Sichuan runs out of hydro it turns to dirtier fuels, like coal."

  • Liker 1
Lenke til kommentar

https://www.wired.com/story/bitcoins-climate-impact-global-cures-local/

 

"the other Chinese mining mecca is Inner Mongolia, which runs on coal."

 

"There’s also a question of the greenness of Sichuan itself... When the price of bitcoin is high enough, mining remains profitable even in the dry season. That means more CO2, de Vries says, because when Sichuan runs out of hydro it turns to dirtier fuels, like coal."

 

Så lenge deler av Kina bruker kullkraft gir det ingen mening å påstå at bitcoin-mining bidrar til det grønne skiftet, uansett hvor ren energien som driver bitcoin-miningen er, den forhindrer utbygging av kraftnettet og bidrar til at andre deler av kina må bruke kullkraft.

 

Det er like miljøvennlig å bytte ut en 6 måneder gammel bensinbil med en elbil, og så skrote bensinbilen uten resirkulering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...