Gå til innhold

Nye poengsystemet til Telenor på TV-kanaler


Anbefalte innlegg

https://www.telenor.no/privat/tv/poengsystem/

Man får 100 poeng å bruke på valgfrie kanaler og selvfølgelig er HBO Nordic (60 poeng) og Viaplay Viasat Film (70 poeng) dyre på poeng.

Så hvem av disse syns du er best og hvorfor? (tenker mest på utvalget av film, men serier er vel også greit - vet Game of Thrones er på HBO btw)

Har vel råd til Paramount+ også, så hva syns du om deres tjeneste? (igjen, på film)

 

Man kan skifte poengene som man vil, men har folk erfaring over tid med de enkelte tjenestene så gjør jo det valget lettere. Samt man kan kjøpe poeng.

(Forøvrig kan det jo dette forøvrig være en generell tråd på det nye poengsystemet til Telenor)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir vel veldig individuelt hvilket innhold man er mest interessert i. Greie her er jo at man f.eks. kan ta HBO et par måneder, og så når man finner behovet svitsje over til Viaplay om man vil "gjøre seg ferdig med litt innhold der" på en måneds tid.

 

HBO er vel ellers billigere her enn hos HBO selv. Selv om man kjøper ekstrapoeng blir det vel noe billigere.

 

Paramount+ er vel også slik at man tar det i en periode og går gjennom en del innhold. For min del f.eks. er jo ikke Viasport-kanalene viktig i 4 måneder av året.

Lenke til kommentar

Ja, jeg gikk for HBO Nordic, for jeg fant «The Pacific» der ^^ - Likte «Band of brothers» så godt og når jeg så den også lå der, så valgte jeg like godt HBO. Samt, du har rett i at det er greit å bytte på og det kommer nok til å bli gjort. Bra at man har denne muligheten.

Ble litt overasket over hvor dårlig løsningen var på paramount og HBO på dekoderen, kontra Netflix. Har ikke pakket ut T-We dekoder 2 ennå, da jeg leser endel om folk som har hatt utfordringer med den, så mulig det blir litt bedre på den etter at de kommer med softwareoppdatering - håper det blir mer likt Netflix og ikke 'bare' mappestruktur - blir litt backflash til W95 second edition :)

 

Har forandret litt på kanalene,   noen jeg har avslutta fortsetter, noen jeg har bestilt kommer ikke , så helt patent er ikke opplegget.  Paramount +...hvor finner man det ? Ikke på min kanalliste iallefall selv om det er en kanal jeg har bestilt innenfor 100 poeng grensen.

 

Du finner den ikke på kanalene etter at du har brukt poeng på det, den er åpnet i T-We "Underholdningsunivers" (i alle fall på T-we decoder 1) - «Menu» -> «T-We»
Du husker å Lagre ? Jeg restartet dekoder etter at jeg satte poengene også. (slo av/på strømknappen på baksiden av dekoderen, lot den være av i ca 10 sek)

Endret av K.S
Lenke til kommentar

Har forandret litt på kanalene,   noen jeg har avslutta fortsetter, noen jeg har bestilt kommer ikke , så helt patent er ikke opplegget.  Paramount +...hvor finner man det ? Ikke på min kanalliste iallefall selv om det er en kanal jeg har bestilt innenfor 100 poeng grensen.

 

Er ikke en direktekanal, men kun VOD. Hvor du finner det er vel litt avhengig av dekodertype (nye boksen har annet grensesnitt nå enn tidligere).

Lenke til kommentar

Skjønte ikke helt hva du mente her. Hvis du tenkte obligatoriske kanaler som i grunnpakken, så er de utenom poengene.

 

Joda, men jeg tror ikke grunnpakken er gratis, så selv om man sier at man ikke bruker poeng på denne, ville det ha vært mange flere poeng å bruke hvis det ikke var forvalgt noen kanaler i det hele tatt til å begynne med. Aller helst hadde jeg sett at hvis jeg valgte én kanal, så skulle jeg betale for bare en kanal. Hadde jeg valgt 14 kanaler, så skulle jeg ha betalt for 14. Slik det er nå, er det absolutt ikke attraktivt i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Har forandret litt på kanalene,   noen jeg har avslutta fortsetter, noen jeg har bestilt kommer ikke , så helt patent er ikke opplegget.  Paramount +...hvor finner man det ? Ikke på min kanalliste iallefall selv om det er en kanal jeg har bestilt innenfor 100 poeng grensen.

 

Da har jeg koblet opp T-We 2 boksen, så hvis du har den så finner du den her i menyen:

post-517536-0-38047000-1572546109_thumb.png

Lenke til kommentar
Etter at Telenor la om systemet sitt har vi ikke mulighet til å ha samme tilbud som vi hadde tidligere. Som familie med barn mellom 5 og 9 passer ikke det nye systemet så godt. Er du singel og alene er det sikkert fantastisk. Det at vi bor i et BBL gjør at vi ikke kan skifte leverandør slik uten videre. 

Skal vi sette oss ned å planlegge hva vi skal se på, for så endre kanal/strømme utvalget?

For å få tilbake musikk kanalene jeg hadde har jeg valgt bort alt av strømmetjenester og mye sport..

 

Hvorfor må vi akseptere denne løsningen Telenor har valgt?

Vi har ikke valgt den!!!

Lenke til kommentar

Skal vi sette oss ned å planlegge hva vi skal se på, for så endre kanal/strømme utvalget?

For å få tilbake musikk kanalene jeg hadde har jeg valgt bort alt av strømmetjenester og mye sport..

 

Hvilke musikk kanaler snakker du egentlig om? 

 

Selv syns jeg (og fam) at det har blitt bedre nå etter endring - de gir oss brukerne mer valgfrihet uten at vi merker at det har blitt dårligere tilbud, heller tvert imot (men det er utifra vårt bruk naturligvis)

 

Man kan velge veldig mye i pakken for 100 poeng hvis man holder seg unna HBO og Viasat film - men disse var jo ikke med tidligere uansett. (så man kan velge mye og i tillegg legge til disse, men da selvfølgelig betale, som før - eller velge mindre i pakke + HBO eller viasat og slippe å betale - altså valgfrihet)

Lenke til kommentar

Greit, du får et valg. Et valg om å velge selv. Jeg hadde valgt ut de kanalene jeg og min familie så på. Forskjellige streame løsninger ble også brukt. Jeg ser på sport og natur kanaler, barna ser på barnekanaler og kona ser på mote og musikk kanaler (MTV- og VH kanaler). For å si det kort vi benyttet oss mye av det som vi hadde tilgjengelig før omleggingen. For å få akkurat det samme som vi hadde måtte vi brukt 159 poeng.

Jeg valgte å ikke akseptere løsningen Telenor hadde valgt for oss. Jeg ble aldri spurt om jeg ville akseptere en prisøkning på 87 kroner for å kunne benytte meg av det jeg hadde fra før. Telenor valgte at vi ikke skulle se på så mye sport og musikk skulle vi hverken se eller høre på. Nei, vi skulle bli skandinaviske med svenske og danske kanaler.

 

Telenor skriver:

"Hvis du ikke ønsker å velge nytt, trenger du ikke å gjøre noe som helst. Du vil da få de mest populære norske og utenlandske kanalene som vi har valgt for deg.

 

Vi gleder oss til å gi deg mer av det du liker!"

 

Bare forbanna tull!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...