Gå til innhold

Alternativer til postkasser


TheOats

Anbefalte innlegg

Finnes det alternativer til post kasser? Jeg vil helst ha en postkasse som er tynn nok til at kun brev får plass. Ingen gratis aviser !

 

Finnes det?

 

Jeg har ikke klart å finne noe på nettet. Så vist svaret faktisk er nei, er det noen andre alternativer? Hva med postbokser i butikk? Får man gratis aviser og reklame i dem også?

 

Jeg er bare såååå jævla lei av dette...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får aviser og reklame i postboks også, fordelen der er at du berre kan kaste reklamen på postkontoret/butikken.

 

Dersom du har ei vanleg postkasse av denne typen:

https://www.clasohlson.com/no/Postkasse/p/Pr407576000

Så kan du låse postkassa. Slike postkasser har to lokk, eit vasstett lokk og eit innerlokk med låsehespe og som berre har ei smal opning for brev. Då kan du sterkt redusere mengda med store ting ved å sette eit hengelås på postkassa.

 

Eit anna alternativ kan være å montere brevluke dersom du har dør/vegg til det. 

 

 

Dersom brevspalta er for stor så er det enkelt å montere eit beslag på baksida som hindrar store ting.

Lenke til kommentar

Hvilken reklame er det du får, det er mange typer.

 

 

Jeg vet om klistermerkene. Jeg har prøvd å bruke dem i mange år! De blir bare ignorert. Derfor er jeg ute etter alternativer.

Å de klistermerkene falmer fort og må erstattes hele ofte.

om du får reklame med klistremerke kan du klage til firmaet som leverer ut reklame, ofte er det overivrige sjåfører som levere ut denne reklamen, et par klager så slutter de. 

 

 

husk og registrer deg her og for å minske reklamen 

https://www.brreg.no/produkter-og-tjenester/reservasjon-mot-telefonsalg-og-adressert-reklame/

Lenke til kommentar

Lag din egen postkasse? Kanskje besøke en "stansefabrikk" (som lager metallprodukter), spør om du kan få laget en spesialdesignet postkasse.

 

Jøss, dette er jo interessant. Kanskje du er inne på en forretningsidé her. Spesialdesignede postkasser beregnet kun for tynne brev? Da nekter man reklameselskapene tilgang.

 

Skulle ønske jeg var millionær noen ganger. Kanskje ta kontakt med Innovasjon Norge?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sånn for nysgjerrighetens skyld, hva slags gratis aviser får du?

Og du har sjekket at de ikke er adressert til deg?

 

Send en mail eller ta en telefon til firmaet som står bak avisen og gi beskjed om at du ikke ønsker at de legger gratis aviser i postkassen din. Spør de også hvem som distribuerer avisene slik at du kan gi samme beskjed til dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

må ha kjøpt noe dårlige klistremerker, min falmer ikke og har vært på i snart 2 år, for 0 reklame, men har ikke satt opp klistremerek mot gratis aviser da jeg synes det er greit og få den super lokal avisen de deler ut en gang i måneden , får og menihetsbladet men jeg har skjønt at du ikke kan resservere deg mot denne. 

 

jeg lure og på hvilke gratis aviser du får så mye av? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg får Avisen Agder og Lyngdals Avis. Jeg har sjekket at de ikke er adressert til meg. Har aldri abonnert på en eneste avis.
 

Lag din egen postkasse? Kanskje besøke en "stansefabrikk" (som lager metallprodukter), spør om du kan få laget en spesialdesignet postkasse.

 

Jøss, dette er jo interessant. Kanskje du er inne på en forretningsidé her. Spesialdesignede postkasser beregnet kun for tynne brev? Da nekter man reklameselskapene tilgang.

 

Skulle ønske jeg var millionær noen ganger. Kanskje ta kontakt med Innovasjon Norge?

Med tanke på hvor ofte de som leverer post her ignorerer markeringen på kassen, så synes jeg nesten at det er rart at dette ikke finnes allerede.

 

Du får aviser og reklame i postboks også, fordelen der er at du berre kan kaste reklamen på postkontoret/butikken.

 

Dersom du har ei vanleg postkasse av denne typen:

https://www.clasohlson.com/no/Postkasse/p/Pr407576000

Så kan du låse postkassa. Slike postkasser har to lokk, eit vasstett lokk og eit innerlokk med låsehespe og som berre har ei smal opning for brev. Då kan du sterkt redusere mengda med store ting ved å sette eit hengelås på postkassa.

 

Eit anna alternativ kan være å montere brevluke dersom du har dør/vegg til det. 

 

 

Dersom brevspalta er for stor så er det enkelt å montere eit beslag på baksida som hindrar store ting.

Men er den åpningen smal nok til å stoppe aviser?

Lenke til kommentar

Men er den åpningen smal nok til å stoppe aviser?

 

Det er ikkje langt ifrå (spørs kor mykje reklameinnstikk som er i den), det er i alle fall mykje vanskelegare å legge avisa i postkassa dersom du må gjere det gjennom brevsprekka.

 

Har du postkasse med slikt ekstralokk så er det som nemnt enkelt å gjere den smalare, f.eks ved å lime eller skur fast eit eller anna på undersida av lokket.

Lenke til kommentar

Hehe, lurer på hva postbudet og de på kontoet hadde tenkt om en dag alle hadde skaffet sånn postkasse, og postbudene hadde kommet hjem med 5 tonn reklame ^^

jeg tipper de ikke har med seg mer reklame en de vet de kan dele ut på en rute, basert på antall postkasser som er reservert ol , og kontinuerlig juster dette, så blir det flere og flere som reserverer seg eller har postkasser som ikke kan ta mot reklame så har de nok med seg mindre , dog for andre selskaper som levere ut reklame ville de nok merket en stor reduksjon i inntekter . 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...