Gå til innhold

Call of duty Modern Warfare, Noen som kan fortelle meg om spillet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Visuelt bedre, storyen virker gjennomført og er en del nye multiplayer moduser. Ground war med 64 spillere + 2v2 moduser. Men blir ikke kjøp av meg etter betaen. Spillet prøver hardt for å virke som en taktisk shooter men det er fortsatt altfor kjapt og kaotisk. Du kan drepe en hel squad inne i en bygning i Ground War, da burde du egentlig gjort en forskjell men de spawner på nytt kanskje 15 meter unna deg. Det er helt håpløst. Holder meg til Squad der jeg i det minste kan tenke og planlegge angrep først.

Lenke til kommentar

Spilt rundt 4 timer av enspiller biten og det jeg kan si så langt er at om du liker “over the top action” som

i dem andre spillene så kan du kanskje bli noe skuffet. For det her er langt mer realistisk og alt som følger med av grusomheter og faenskap.

 

Men det er bra. Jævla bra. En vil virkelig ta rotta på disse onde svina i spillet.

 

Ang multiplayer så har jeg 10++ timer ifra alpha og beta. Og det er tilbake med “boots on the ground” og det er rett og slett veldig bra det også. Skikkelig god våpen følelse og artige moduser.

Lenke til kommentar

Coop er ikke mye å skryte av enda. Det er, så vidt jeg vet, kun et map hvor man forskanser seg i forskjellige ruiner og takene på disse, for å slå ut bølge etter bølge med fiender, inn i evigheten.

 

Det står på poengoversikten at rewards unlockes i november, hva nå enn det er for slags rewards.

 

Ellers er jeg enig; det jeg har spilt av campaign er spennende, i god gammel COD stil (pre MW2).

 

Multiplayer har bots, så jeg har kunne spilt noen private kamper med en kamerat i dag, det var jo gøy!

Endret av OlaHaldor
Lenke til kommentar

Var nettop å henta dette selv til xbox (449kr hos elkjøp)

Vurderte PC versionen men er kun interessert i campaign så er litt chill å ligge på sofaen å spille, også kan jeg selge det etterpå.

Hørt mye bra om campaign, eneste ulempen er at den er litt kort.

 

Men var vel 84Gb oppdatering så blir enda en stund til jeg faktisk får testa det.

Lenke til kommentar

Synes det er håpløst at vi PC-spillere skal miste muligheten til å velge map, er det kun pga. crossplay? Isåfall, få det vekk. Det finnes maps som er elendige i alle spill, hvorfor skal vi tvinges til å spille dritten til IW om vi ikke ønsker det? Det blir som å tvinge folk til å spille Office i CS når man absolutt ikke vil.

Lenke til kommentar

Synes det er håpløst at vi PC-spillere skal miste muligheten til å velge map, er det kun pga. crossplay? Isåfall, få det vekk. Det finnes maps som er elendige i alle spill, hvorfor skal vi tvinges til å spille dritten til IW om vi ikke ønsker det? Det blir som å tvinge folk til å spille Office i CS når man absolutt ikke vil.

 

Litt enig. på både Ground War og TDM så har jeg et par favoritter.

Det var jo i utgangspunktet ikke mulig på COD:MW2 heller, men der husker jeg at jeg fikk laget en macro som gjorde at jeg kunne bytte map. Montro om samme metode fungerer med dette i dag.  :p 

 

 

Uansett så skal man ikke se bort ifra at man kan velge etter neste content oppdatering.

Lenke til kommentar

Litt enig. på både Ground War og TDM så har jeg et par favoritter.

Det var jo i utgangspunktet ikke mulig på COD:MW2 heller, men der husker jeg at jeg fikk laget en macro som gjorde at jeg kunne bytte map. Montro om samme metode fungerer med dette i dag.  :p

 

 

Uansett så skal man ikke se bort ifra at man kan velge etter neste content oppdatering.

Foretrekker helt klart hardcore, og da ender man fort opp på et map man aldri har spilt, og ikke har minimap til. Kunne jeg valgt bort de jeg ikke kan/liker foreløpig, så kunne jeg lært de på normal! :)

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet er det kun i Ground War man har ATV, panservogn og helikopter. Spawner ofte. Og så har man kill streak perks som går på ting som helikopter, fly, airstrike etc.

 

Battlefield er kaotisk i den forstand at det er mange hodeløse høns. CoD er kaotisk i den forstand at de hodeløse hønsene løper fortere, oftere, og man har langt mer variasjon i dekning å løpe til og gjemme seg bak.  :hmm:

 

Om du vil ha litt seigere gameplay og "mer på spill", prøv realistisk modus. Alt av HUD er fjernet! Digger det :)

 

 

Ground War har de største kartene. Vet ikke hva jeg skal sammenligne med. Føles ikke veldig store - man skal ikke gå langt før man møter motstand og action i alle fall. Passe størrelse for de antall spillere som kan være på en server per nå. Tror det er 10 vs 10? 12 vs 12? Har ærlig talt ikke sjekket så grundig.

Endret av OlaHaldor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan er det i forhold til battlefield? Er det ok store kart? Er det noen kjøretøy som spawner relativt ofte? Våpencustomation?

 

Av det jeg har sett så liker jeg flyten i COD, forhold til bf1/5. (Jaaa jeg liker ikker ikke siste BF..) 

 

Små kart i alle andre modus enn Ground War, som i grunn ikke er VELDIG store de heller. Ekstremt mange camper i høyden og ingen ser ut til å ha noen som helst strategi i Ground War.  Ikke uvanlig med 5+ snipere på tak rundt om. Killstreaks hagler og det er bare ett stort uorganisert kaos. Kan ikke sammenlignes med Battlefield i mine øyne, som er en annen for for kaos. Men på en langt bedre måte :p

 

 

Om du ikke har spilt BFV på en stund kan jeg anbefale deg å teste det ut igjen. Siste oppdatering kom for noen dager siden og det er ultra smooth nå. Stillehavskrigen kommer om en times tid også :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Hvordan er det i forhold til battlefield? Er det ok store kart? Er det noen kjøretøy som spawner relativt ofte? Våpencustomation?

 

Av det jeg har sett så liker jeg flyten i COD, forhold til bf1/5. (Jaaa jeg liker ikker ikke siste BF..) 

 

Hvis man spiller i Squad med folk man har på discord kan man utrette en god del ting i Ground Wars, Det er riktig nok fortsatt COD og ikke battlefield, men det er ganske bra syntes jeg, Det er også gøy og lage et helvette for de som velger og campe på tak, Jeg har ikke vært spesielt glad i Call of duty Multiplayer siden World at War spillet, Singleplayer er min ting når det kommer til COD, Men Modern Warfare er faktisk ganske mye bedre en jeg forventet i multiplayer, Men jeg har Kun spilt Ground Wars. 

 

Men som noen andre også har nevnt så har Battlefield V tatt seg opp en del den siste tiden og det kommer en oppdatering i dag som innfører Stillehavsdelen av krigen, Altså Japan og USA, det har allerede kommet noen nye våpen og det er veldig gøy og spille med folk via for eks Discord.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har aldri vært noen fan av CoD, men må si jeg liker dette så langt! Noe av det beste med spillet er våpentilpasningen, noe som var en skuffelse i Ghost Recon Breakpoint. Jeg har aldri sett så mange sikter av ulike typer i ett spill, og man kan sette de fleste sikter på alle typer våpen, og man kan forandre selve siktet inne i "kikkerten" fra en prikk til et kryss eller mye annet i flere farger. Man kan forandre pipe, munning, magasin, kolbe, grep, sette på lasersikte, og til og med konvertere våpen til et annet kaliber (9mm M4A1 eller 10mm MP5 f.eks.).

 

Selv spiller jeg mest Domination (ta over og holde posisjoner, samme som man gjør i Ground War, bare på mindre kart), men liker egentlig best coop og singleplayer. Kampanjen var for det meste meget bra, men jeg likte best de mindre oppdragene hvor man rydder trange bygninger for terrorister og husmødre. Jeg har ikke testet coop-delen ennå etter at jeg hørte det var en del bugs, pluss at det er egentlig bare en Wave Defense mode. Men skal prøve den nå når den har blitt patchet.

 

2.png

 

3.png

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Om du blir forbanna over gameplayet i "normal" moduser så vil jeg anbefale å spille i hardcore. Det gjør du ved å trykke på "R" tasten etter du har trykket på "tilpass" for din spilleliste. 

 

Det er helt sjukt hvor stor forskjell det er fra hardcore og normal. Det går mye tregere fordi du dør av 1 - 2 skudd, så du kan ikke løpe rundt så mye fordi du dør kjapt om noen ser deg. 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...