Gå til innhold

Microsoft Gamepass spill virker ofte ikke


Anbefalte innlegg

Har nylig bygget meg ny gaming PC.:

I9 9900K, RTX 2080 Super, 32 gig ram, SSD x flere. Egentlig mest med tanke på VR og flysimulatorer. Meeeen, med så mye penger på hardware tenkte jeg det var hyggelig å sjekke ut andre spill også. 

 

PCn har nyinstallert Windows, oppdatert. Oppdaterte drivere på alt. Føler jeg har rimelig peil på PC gaming og få ting til å funke, selv om det har blitt mest Xbox One X og PS4 gaming siste åra. 

 

DCS World 2.5, med og uten VR funker, IL-2 Sturmovik funker, andre flysimulatorer også, benchmark tester osv.. stabilt. Spill i VR funker. Vanlige spill på Steam. Spill fra Origin. Alt funker.

 

Men, har Xbox Gamepass ultimate som gir meg tilgang til en haug med PC spill også. Flere av de jeg har prøvd funker ikke. De kræsjer ved oppstart. Noen ganger med feilmelding, andre ganger blinker vinduet kjapt og så tilbake til Windows uten feilmelding.  Forza Horizon 4 funker. Dishonored 2 funker. 

 

Wolfenstein kræsjer med kryptisk feilmelding. Metro Exodus kræsjer uten egentlig å starte. Gears of War 5 funker, men HDR settingen virker ikke. HDR virker i Horizon 4. Hellblade, HDR virker ikke.

 

Jeg mistenker Gamepass appen egentlig, andre som har samme erfaring? Er så gira på spille Metro Exodus at jeg kunne funnet på å kjøpe den et annet sted (er gratis på MS Gamepass faktisk).

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gamepass appen er jo i beta, så trur det er en del surr der. 

 

Jeg hadde samme problem med Metro Exodus, fant ingen fix. Kun mange måneder gamle forum poster med samme problem. 

 

dvs. Fixen var å formatere og legge inn windows på nytt. Noe jeg egentlig gjorde av helt andre grunner enn Metro, men testet for morro skyld med clean install og da funket det fint. 

 

/offtopic frustrasjon: Det som ikke funka med HELT ny fresk windows install var windows store og fikk derfor ikke lagt inn xbox appen. knota i mange timer før jeg ga opp og formaterte igjen.  Funka fortsatt ikke på neste install, men da fungerte en av de mange fixene jeg testet første gangen. 

 

Back ontopic, har ikke spilt Metro spill før, men digga virkelig Exodus. Kjempe kult spill og nydelig grafikk. Vel verdt stresset. 

 

Kan også legge ved at jeg ikke har hatt problemer med noen andre spill på gamepass hverken før eller etter formateringen. 

Lenke til kommentar

Gamepass appen er jo i beta, så trur det er en del surr der. 

 

Jeg hadde samme problem med Metro Exodus, fant ingen fix. Kun mange måneder gamle forum poster med samme problem. 

 

dvs. Fixen var å formatere og legge inn windows på nytt. Noe jeg egentlig gjorde av helt andre grunner enn Metro, men testet for morro skyld med clean install og da funket det fint. 

 

/offtopic frustrasjon: Det som ikke funka med HELT ny fresk windows install var windows store og fikk derfor ikke lagt inn xbox appen. knota i mange timer før jeg ga opp og formaterte igjen.  Funka fortsatt ikke på neste install, men da fungerte en av de mange fixene jeg testet første gangen. 

 

Back ontopic, har ikke spilt Metro spill før, men digga virkelig Exodus. Kjempe kult spill og nydelig grafikk. Vel verdt stresset. 

 

Kan også legge ved at jeg ikke har hatt problemer med noen andre spill på gamepass hverken før eller etter formateringen. 

Takk for innspill :) Tror ikke jeg gidder legge inn Windows inn på nytt når jeg har gjort det bare for noen dager siden. Har en stabil og fin rigg ellers nå for VR og non Gamepass spill. Så da for Metro Exodus være med mindre jeg kommer over en annen løsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...