Gå til innhold

Den mest rammede


Anbefalte innlegg

Det var mange som så mye fælt under 22 juli, men den som var vitne til mest brutalitet og så flest folk dø på grusomt vis foran øynene sine var Anders selv. Det kan umulig være bra for psyken å se så mye fælt og det må nesten være uunngåelig å ikke klandre seg selv når han overlevde en hendelse som etterlot veldig mange andre døde. Det er viktig at folk som er utsatt for sånne traumatiske tragedier får den støtten de trenger og det var veldig bra at mange av de overlevende fra utøya fikk bistandsadvokat til hjelp, men det største offeret fikk faktisk ingen bistandsadvokat og er ikke det litt rart? Man kan si mye om Breivik, men han er menneske som alle oss andre og ingenting kan endre på det. Mennesker som bevitner noe sånt trenger all den omsorg og støtte de kan få og derfor burde også han fått en bistandsadvokat som alle de andre ofrene i denne triste saken. Jeg både tror og håper han får all den støtte og hjelp han trenger der han er nå, men tidligere i prosessen kunne ting vært gjort bedre da han ennå ikke var dømt og det burde vært tatt enda mer hensyn til i tilfelle han ikke var skyldig og ble frifunnet. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror nok Breivik får den psykologiske hjelpen han trenger i fengsel.

Da er vi enig om det. Det som er uklart er om han fikk støtten han trengte før han ble funnet skyldig. Da var han jo bare siktet i saken og det er mange som blir siktet i en sak som blir frifunnet. I den perioden før rettskraftig dom viste ingen om han var skyldig og da burde man tatt hensyn til at han kunne vært uskyldig og gitt han støtte med hensyn på det. 

Lenke til kommentar

Da er vi enig om det. Det som er uklart er om han fikk støtten han trengte før han ble funnet skyldig. Da var han jo bare siktet i saken og det er mange som blir siktet i en sak som blir frifunnet. I den perioden før rettskraftig dom viste ingen om han var skyldig og da burde man tatt hensyn til at han kunne vært uskyldig og gitt han støtte med hensyn på det.

Det var vel aldri tvil om hvem som var skyldig eller ikke her. Det var tvil om hans tilregnelighet, men det blir noe annet.
Lenke til kommentar

Det er aldri sikkert om noen er skyldig før de er dømt. 

 

 

Du er prinsippfast, det skal du ha. Hvis du derimot ser litt på det som faktisk skjedde der ute på øya så var det lite eller ingen tvil om at politiet tok rett mann. 

 

Man må kunne skille på saker der skyldspørsmålet er uklart og ikke. Her var det ikke det. 

 

Utover det håper jeg også du får den støtten du trenger, for her er det tydeligvis noe som er riv ruskende galt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du er prinsippfast, det skal du ha. Hvis du derimot ser litt på det som faktisk skjedde der ute på øya så var det lite eller ingen tvil om at politiet tok rett mann. 

 

Man må kunne skille på saker der skyldspørsmålet er uklart og ikke. Her var det ikke det. 

 

Utover det håper jeg også du får den støtten du trenger, for her er det tydeligvis noe som er riv ruskende galt. 

Takk for omtanken det varmer, men klarer du forklare hva du mener er galt? 

Lenke til kommentar

Det er aldri sikkert om noen er skyldig før de er dømt. 

 

Det er ikke nødvendigvis helt 100% sikkert da heller, justismord skjer, men vi snakker om en sak der det skal ganske mye til (type ekstra dimensjoner eller tidsreise/teleportasjon og annen fiksjon) for at man ikke har kontroll på riktig gjerningsperson.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ikke nødvendigvis helt 100% sikkert da heller, justismord skjer, men vi snakker om en sak der det skal ganske mye til (type ekstra dimensjoner eller tidsreise/teleportasjon og annen fiksjon) for at man ikke har kontroll på riktig gjerningsperson.

Det tullet ditt lurer ingen, teleportering og tidsreiser liksom. Morsom du. 

 

Eh.

 

Jo.

 

Bare ikke i juridisk forstand.

At du mener det går fint, men det er ikke riktig da. 

Lenke til kommentar

Det tullet ditt lurer ingen, teleportering og tidsreiser liksom. Morsom du. 

 

Jeg er hysterisk.

 

Edit: men for å tydeliggjøre poenget mitt, som du ser ut til å enten ikke se eller bevisst overser: jeg vil tørre å påstå at det er hevet over enhver tvil at riktig gjerningsperson er tatt i akkurat denne saken, men det at noen er dømt for noe vil ikke si at de faktisk har gjort det nødvendigvis. Men det er alt vi har.

Endret av Larzen_91
Lenke til kommentar

Jeg er hysterisk.

 

Edit: men for å tydeliggjøre poenget mitt, som du ser ut til å enten ikke se eller bevisst overser: jeg vil tørre å påstå at det er hevet over enhver tvil at riktig gjerningsperson er tatt i akkurat denne saken, men det at noen er dømt for noe vil ikke si at de faktisk har gjort det nødvendigvis. Men det er alt vi har.

Det er ikke vanskelig å leke sherlock holmes etter personen er funnet skyldig så jeg blir ikke akkurat imponert av den påstanden din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...