Gå til innhold

Elon Musk: – Selvkjøring kan komme før året er omme


Anbefalte innlegg

Teslas beskrivelse var jo ganske klar av funksjonen "Smart Summon"

Funksjonen i seg selv kan jo ikke sies å fungere etter beskrivelsen.

Når en person kaller en annen et troll, er ikke det et personangrep?

 

Har du noen video eller lignende hvor smart summon ikke fungerer i en privat oppkjørsel? Altså ikke i en garasje. Hvor den altså ikke skal fungere.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du har så greie på dette, kan du ikke bare opplyse potensielle Tesla-kjøpere om hvor Smart Summon kan brukes og hvor den etter din mening fungerer som den skal.

 

Foreløpig har vi at den ikke kan brukes inn og ut av garasjen som er litt synd for det er det eneste bruksområdet hvor jeg mener denne funksjonen har noen særlig verdi(trang garasje).

 

Smart summon skal, som beskrevet av Tesla selv, kun brukes på private parkeringsplasser og i privat innkjørsel.

Altså ikke noe annet område.

 

Vanlig summon, som kunne brukes i en garasje, svinger ikke bilen.

Den kjører bilen rett frem eller bak, til den kommer for nært noe, det er derfor den kunne brukes i en garasje.

Lenke til kommentar

Smart summon skal, som beskrevet av Tesla selv, kun brukes på private parkeringsplasser og i privat innkjørsel.

Altså ikke noe annet område.

 

Vanlig summon, som kunne brukes i en garasje, svinger ikke bilen.

Den kjører bilen rett frem eller bak, til den kommer for nært noe, det er derfor den kunne brukes i en garasje.

 

OK, så for 50 000 kroner så får man mulighet til å kjøre bilen noen meter fram og tilbake utenfor garasjen, Greit å vite.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Summon = / = smart summon.

Som du kanskje kan se på navnet? Eller skal du fortsette trollingen din i alle Tesla artikler?

"Like Summon, Smart Summon is only intended for use in private parking lots and driveways."

 

Ens garasje er ikke ens egne private parkeringsplass? 

Må en være en advokat for å tolke hva Tesla sier om funksjonen sin? For hvordan kan en forvente at alle tolker den setningen på lik måte? Det er jo beviselig at folk har testet funksjonen fra parkeringsplassen sin. Om den er ute inntil en vegg, eller i en garasje spiller ingen rolle. Funksjonen vil utføre de samme oppgavene uansett. 

Endret av oophus3do
  • Liker 3
Lenke til kommentar

"Like Summon, Smart Summon is only intended for use in private parking lots and driveways."

 

Ens garasje er ikke ens egne private parkeringsplass? 

Må en være en advokat for å tolke hva Tesla sier om funksjonen sin? For hvordan kan en forvente at alle tolker den setningen på lik måte? Det er jo beviselig at folk har testet funksjonen fra parkeringsplassen sin. Om den er ute inntil en vegg, eller i en garasje spiller ingen rolle. Funksjonen vil utføre de samme oppgavene uansett. 

 

Nei.

På engelsk så heter det "garage" ikke "parking lots"

 

Jeg anbefaler en engelsk ordbok.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei.

På engelsk så heter det "garage" ikke "parking lots"

 

Jeg anbefaler en engelsk ordbok.

Jeg gjentar:

 

Må en være en advokat for å tolke hva Tesla sier om funksjonen sin? For hvordan kan en forvente at alle tolker den setningen på lik måte? Det er jo beviselig at folk har testet funksjonen fra parkeringsplassen sin. Om den er ute inntil en vegg, eller i en garasje spiller ingen rolle. Funksjonen vil utføre de samme oppgavene uansett. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg gjentar:

 

Må en være en advokat for å tolke hva Tesla sier om funksjonen sin? For hvordan kan en forvente at alle tolker den setningen på lik måte? Det er jo beviselig at folk har testet funksjonen fra parkeringsplassen sin. Om den er ute inntil en vegg, eller i en garasje spiller ingen rolle. Funksjonen vil utføre de samme oppgavene uansett. 

 

Nei.

Man må ikke være advokat.

Så lenge man forstår engelsk så går det helt fint.

 

Dette kan de fleste barneskoleelever.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei.

Man må ikke være advokat.

Så lenge man forstår engelsk så går det helt fint.

 

Dette kan de fleste barneskoleelever.

Så Amerikanere forstår altså ikke sitt eget språk? Samt Elon Musk har selv uttalt og snakket om garasje i forbindelse med Smart Summon. Det har du sett før, men du mener at det han sier ikke betyr noe, siden man uansett skal være oppdatert på Manualen? Hvordan foreslår du at man skal sørge for at folk er oppdaterte når bilen kan oppdateres gjennom OTA? Burde bilen skru seg av etter hver oppdatering, og påtvinge sjåføren et kurs først kanskje? 

 

Samt kan du forklare forskjellen i måten systemet utfører sjekken på utsiden av garasjen inntil en vegg, kontra inni garasjen inntil tre vegger? Distinksjonen du har på dette, om at man kun kan bruke denne ute, kontra inne gir absolutt null mening. 

Endret av oophus3do
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Så Amerikanere forstår altså ikke sitt eget språk? Samt Elon Musk har selv uttalt og snakket om garasje i forbindelse med Smart Summon. Det har du sett før, men du mener at det han sier ikke betyr noe, siden man uansett skal være oppdatert på Manualen? Hvordan foreslår du at man skal sørge for at folk er oppdaterte når bilen kan oppdateres gjennom OTA? Burde bilen skru seg av etter hver oppdatering, og påtvinge sjåføren et kurs først kanskje? 

 

Samt kan du forklare forskjellen i måten systemet utfører sjekken på utsiden av garasjen inntil en vegg, kontra inni garasjen inntil tre vegger? Distinksjonen du har på dette, om at man kun kan bruke denne ute, kontra inne gir absolutt null mening. 

 

Så du påstår at en person som bryter fartsgrensen ikke forstår hva tallet 80 betyr?

 

Det at noen ikke forholder seg til reglene betyr selvfølgelig ikke at de ikke kan språket, bare at de ikke bryr seg om reglene.

 

Men da er det altså deres egen feil om det går galt. Ikke systemet.

 

Jeg har forresten tidligere spurt deg om du kunne finne noe link til Musk sin uttalelse om smart summon og garasjen, noe du nektet å gjøre.

 

Når bilen utfører en oppdatering så får man forresten manualen på skjermen i bilen, slik at man kan lese de nye punktene.

Men det var du vel ikke klar over...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes dette sitatet fra artikkelen oppsummerer situasjonen ganske godt:

 

 

Musk er kjent for å overvurdere selskapets tidslinjer, og estimatene er ofte altfor optimistiske. 

Han har hele tiden flyttet på datoen for når de klarer å ha helt selvkjørende biler. Det første estimatet hans for flere år siden var 2017, før det ble utsatt til 2018. I 2018 utsatte han estimatet til 2019, og nå har det altså blitt til «før året er omme. Kanskje».

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så du påstår at en person som bryter fartsgrensen ikke forstår hva tallet 80 betyr?

Nei, jeg sier at det er forvirrende å forstå hva Tesla mener Smart Summon skal brukes til. Tallet 80 er tallet 80, og er umulig å missforstå. Det samme kan ikke sies om "definisjonen" til Tesla angående Smart Summon, særlig når sjefen selv sier at man kan bruke den til å vente på bilen mens man står med hendene fulle av handleposer. I hvilke situasjoner har man hendene fulle av handleposer? 

 

Så hvis det er motstridende informasjon selv innenfor Teslas eget konsern, hvordan skal man forvente at brukerne vet eksakte bruksområder? 

 

Jeg har forresten tidligere spurt deg om du kunne finne noe link til Musk sin uttalelse om smart summon og garasjen, noe du nektet å gjøre.

 

Du har fått flere linker, som du åpenbart ikke ser på. 

 

Når bilen utfører en oppdatering så får man forresten manualen på skjermen i bilen, slik at man kan lese de nye punktene.

Men det var du vel ikke klar over...

 

Forstod du ikke spørsmålet? Hvordan skal man sikre at folk kan og vet bruksområdene? 

 

Samt hvorfor unngår du å svare? Hva utgjør forskjellen teknologisk sett mellom det å bruke funksjonen i en garasje, mot det å gjøre det ute? Hvorfor skal funksjonen plutselig fungere ute, mens den ikke fungerer i en garasje? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Smart summon ser ut å fungere ganske så bra til å være "første release".

Det som kan skje fremover, er at det blir bedre...

 

Systemet prosesserer alt i sanntid der og da, og "ingenting" lagres. Dvs. for bilen, så er oppkjørselen til huset ditt ukjent område hver gang.

 

Jeg har parkert i et parkeringshus nesten daglig i 2 år. For noen måneder siden, klarte jeg å ripe opp bilen på en søyle.

Ut i fra denne hendelsen, burde jeg slutte å kjøre bil, for jeg kan tydeligvis ikke kjøre bil?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, jeg sier at det er forvirrende å forstå hva Tesla mener Smart Summon skal brukes til.

 

Det burde ikke være så vanskelig, ettersom det står med klar skrift.

"Private parking lots and driveways"

 

I hvilke situasjoner har man hendene fulle av handleposer?

 

Når man holder en handlepose...

Det er ingenting som stopper deg fra å holde handleposer utenfor huset ditt.

 

Du har fått flere linker, som du åpenbart ikke ser på.

 

Har fått en enkelt link til en Twitter konto, hvor ingen påstod noe av det du påstår.

 

Hvordan skal man sikre at folk kan og vet bruksområdene?

 

Forstod du ikke svaret?

Bilen sørger selv for dette.

 

Hvordan sørger Audi for at folk ikke bryter reglene?

Lenke til kommentar

Smart summon ser ut å fungere ganske så bra til å være "første release".

Det som kan skje fremover, er at det blir bedre...

Når det er snakk om 2 tonn tynge biler som forflyttes, så er ikke "ganske bra" godkjent, til å bli sluppet ut blant folk. 

 

Systemet prosesserer alt i sanntid der og da, og "ingenting" lagres. Dvs. for bilen, så er oppkjørselen til huset ditt ukjent område hver gang.

 

Hva er vitsen med å tvinge systemet til å måtte tolke ting på nytt hver gang? Hvis formålet er bruk kun ved eget WiFi nett, så hadde det vært mye bedre om systemet lagret området, og at man selv genererte geo-fencing for systemet. 

 

Det er trist når gress-klippere ser ut til å fungere bedre enn bilen. 

Endret av oophus3do
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det burde ikke være så vanskelig, ettersom det står med klar skrift.

"Private parking lots and driveways"

Hva betyr "private parking lots, and driveways"? Jeg vil tru at mange vil tolke en "privat parkeringsplass" til å inkludere parkeringen i garasjen i tillegg. Særlig når det ligger null logikk i at det ikke skal fungere. 

 

Jeg spør deg igjen:

 

Hva er forskjellen mellom det å kjøre ut av en garasje, med vegger på to sider, kontra det å starte bilen på parkeringsplassen ute inntil garasjen, med en vegg på den ene siden? Hvordan definerer du "private parking lots"? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Smart summon ser ut å fungere ganske så bra til å være "første release".

Det som kan skje fremover, er at det blir bedre...

Når det er snakk om 2 tonn tynge biler som forflyttes, så er ikke "ganske bra" godkjent, til å bli sluppet ut blant folk. 

 

Systemet prosesserer alt i sanntid der og da, og "ingenting" lagres. Dvs. for bilen, så er oppkjørselen til huset ditt ukjent område hver gang.

 

Hva er vitsen med å tvinge systemet til å måtte tolke ting på nytt hver gang? Hvis formålet er bruk kun ved eget WiFi nett, så hadde det vært mye bedre om systemet lagret området, og at man selv genererte geo-fencing for systemet. 

 

Det er trist når gress-klippere ser ut til å fungere bedre enn bilen. 

Hvordan var din første øvelseskjøring i trafikken? Perfekt på alle måter?

 

Ahh, det forklarer alt. Du forstår ikke hvorfor nevnte fremgangsmetode benyttes kontra geofencing.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva betyr "private parking lots, and driveways"? Jeg vil tru at mange vil tolke en "privat parkeringsplass" til å inkludere parkeringen i garasjen i tillegg. Særlig når det ligger null logikk i at det ikke skal fungere. 

 

"Parking lot" har en bestemt betydning.

Navn har betydning.

Selv om du ikke kan engelsk så bør du ikke pålegge andre å misforstå enkle ord.

Parking space, parking lot, garage, driveway. Alle er forskjellige ord, med forskjellige betydninger.

Lenke til kommentar

Hvordan var din første øvelseskjøring i trafikken? Perfekt på alle måter?

Når jeg øvelseskjørte med min far tilbake i sin tid, så var han på ingen måte trygg på at ting skulle gå perfekt, så han var nok i overkant fokusert på sine arbeidsoppgaver for å sørge for at det gikk fint. Problemet med autonome funksjoner er at man forventer at maskin er bedre enn mennesker. Det er jo det "ekspertene" sier. 

Jo tryggere man er, jo mindre konsentrert er man på oppgavene sine. Det er bevist i flere områder, og ulykker kommer som oftest av brudd av rutiner grunnet trygghet. Enten på utstyr, eller på seg selv. 

 

Ahh, det forklarer alt. Du forstår ikke hvorfor nevnte fremgangsmetode benyttes kontra geofencing.

 

Ja, forklar. Hvorfor er geo-fencing en dårlig ide? 

 

Waymo som bruker geo-fencing er milevis foran Tesla, så det er åpenbart uenigheter her rundt dette. 

Hvorfor blir droner solgt med geo-fencing muligheter i større grad? 

Endret av oophus3do
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...