Gå til innhold

Lager Model S og Model X av «sentimentale årsaker»


Anbefalte innlegg

Vanskelig å se for seg hvordan de i det hele tatt skulle ha rigget for tap i Q1 ved å gjøre noe i Q3/Q4. Tapet i Q1 var i hovedsak et resultat av redusert salg av Model S/X og priskutt på Model 3 pga nedtrapping av det føderale skatteinsentivet i USA fra $7500 til $3750.

 

Man må egentlig regne det å selge mange biler som "rigging"... Og ja, i så fall er jeg med på at Tesla rigget for profitt i Q3/Q4 2018 og Q3 2019. De vil også fortsette å rigge for profitt hvert kvartal fremover.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanskelig å se for seg hvordan de i det hele tatt skulle ha rigget for tap i Q1 ved å gjøre noe i Q3/Q4. Tapet i Q1 var i hovedsak et resultat av redusert salg av Model S/X og priskutt på Model 3 pga nedtrapping av det føderale skatteinsentivet i USA fra $7500 til $3750.

 

Man må egentlig regne det å selge mange biler som "rigging"... Og ja, i så fall er jeg med på at Tesla rigget for profitt i Q3/Q4 2018 og Q3 2019. De vil også fortsette å rigge for profitt hvert kvartal fremover.

 

At man tilpasser tilbudet til markedet er vel ikke rigging i denne sammenheng. Rigger man regnskapet er man veldig kjapt over i kategorien kriminalitet, og skal man påstå slikt bør man gjerne har litt kjøtt på beina.

Lenke til kommentar

 

Tesla tapte mer på det påfølgende kvartalet alene enn hva regnskapene var rigget til å vise «overskudd» de to foregående kvartalene.

 

 

Er du regnskapsfører eller revisor med førstehåndskjennskap til regnskapene eller bare lirer du av deg surmagede oppstøt nå? Du bruker ordet "rigget" - som slik jeg tolker det legger temmelig sterke føringer. I bunn og grunn sier du jo at Tesla har forfalsket regnskapene i de kvartalene de har gått med overskudd. 

 

Om du har belegg for dine kommentarer er det fint om du kommer med kilder. Om du bare er en hater så ønsker jeg deg riktig god bedring og håper at du får orden på ditt fremover og ikke trenger å ventilere på alle artikler om Musk for fremtiden. Du er raskt ute å slenger med leppa når det skrives om Tesla. Sliter med å skjønne hvor alt det hatet kommer fra. Er du like engasjert i feks VW konsernet? De er jo både tatt for juks og har innrømmet juks. Eller hva med Nissan? Hater du de også? Er det overgangen til elbil som er vanskelig for deg, eller er du kanskje en som på generell basis er imot nyvinninger og fremgang? Vasker opp for hånd kanskje? Tviholder på fasttelefon også da? Og foretrekker feiebrett og kost fremfor støvsuger? Kanskje du skulle forsøkt en robotstøvsuger bare for løye? Du kan jo fortsatt feie opp manuelt det roboten overser. 

Butthurt much? Tror du bør ta deg en pause fra tastaturet - eller iallefall la det du skriver stå noen minutter, før du trykker på "Post".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Butthurt much? Tror du bør ta deg en pause fra tastaturet - eller iallefall la det du skriver stå noen minutter, før du trykker på "Post".

 

Gikk en kule varmt i toppen der ja. Beklager. Igjen. 

 

Du er forresten lovlig sent ute med den kommentaren, andre har sagt det før deg og jeg har tatt imot kritikken og svart på den. Tipset du gir er greit nok det så det noteres ned så slipper jeg kanskje å stå med lua i hånden å si sorry neste gang det blir varmgang i toppen. 

 

Mitt tips til deg må bli å lese ut hele tråden før du kommenterer, spesielt når du kommenterer i en tråd som har stått noen dager, for da har gjerne andre sagt det du ønsker å få fram alt. 

 

Ha en fin helg. 

Endret av bojangles
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til dere som har kjøpt, eller venter på deres nye Tesla. Det må være hyggelig for dere å se så mange positive kommentarer om bilmerket. Aldri noe problemer med kvaliteten. Både teknisk og lakkkvaliteten er helt på topp. Inntjening til firmaet er jo også positiv, så alt går bare til himmels :) Synd at vi som kjøper konservative merker har så liten oppmerksomhet. Kanskje ikke så rart, forresten. For våres biler går også jamt og trutt uten at noen bryr seg om det. Så gratulerer til alle fornøyde Tesla-eiere og kos dere med bilen :) Regner med å se flere hyggelige kommentarer og bilene i fremtiden også. Det er jo tross alt et bilkonsern som leverer kvalitet i alle ledd, også på service :) (Har jeg hørt flere har skrytt av, inkl en tidligere kollega som har en Tesla S)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til dere som har kjøpt, eller venter på deres nye Tesla. Det må være hyggelig for dere å se så mange positive kommentarer om bilmerket. Aldri noe problemer med kvaliteten. Både teknisk og lakkkvaliteten er helt på topp. Inntjening til firmaet er jo også positiv, så alt går bare til himmels :) Synd at vi som kjøper konservative merker har så liten oppmerksomhet. Kanskje ikke så rart, forresten. For våres biler går også jamt og trutt uten at noen bryr seg om det. Så gratulerer til alle fornøyde Tesla-eiere og kos dere med bilen :) Regner med å se flere hyggelige kommentarer og bilene i fremtiden også. Det er jo tross alt et bilkonsern som leverer kvalitet i alle ledd, også på service :) (Har jeg hørt flere har skrytt av, inkl en tidligere kollega som har en Tesla S)

 

Hva var egentlig poenget med dette innlegget, foruten at sarkasmen ligger så tykt at halve kunne være nok?

 

Jeg har jobbet en del innenfor bilbransjen, og at alle andre biler går så jevnt og trutt uten kvalitetsproblemer er en jækla illusjon. Forskjellen er som du skriver at "ingen" gidder skrive spesielt mye om det. Siden du nevner lakk er det ikke ekstremt lenge siden Mercedes måtte tilbakekalle over 700000 biler på grunn av dårlig lakk. Eller at Toyota måtte tilbakekalle 8 millioner biler pga en gasspedal som hengte seg opp, for så en ny tilbakekalling av en halv million pga problemer med styringen året etter. Eller Volvo som nå måtte tilbakekalle en halv million biler pga fare for brann i motorrom. Det er eksempel på eksempel på tilbakekalling av andre merker, noen ting kritiske, andre potensielt kritiske, og atter andre pga kvalitet. I tillegg er det millioner av biler som får stile tilbakekalling, der det oppdages feil på bilene som rettes uten at eieren får vite om det, eller som kanskje kommer som en kjapp notis, når han/hun tar service på merkeverksted.

 

Hvorfor hyler ikke folk på forum om dårlig kvalitet der? Vel de gjør det, på diverse bilforum for spesielt interesserte. Der folk flest ikke nødvendigvis ferdes. Men, Tesla, der skal alle ha en kvalifisert mening om kvalitet.

 

Ja, det er vanskeligere å bygge er verdensomspennende servicenettverk som fungerer optimalt, mye vanskeligere enn å designe, bygge og selge en bil. Det er en kjempejobb å få på plass infrastruktur, rutiner, riktig folk, og bygge kunnskap. Det er ikke noen hemmelighet at Tesla har slitt en del, noen venter lenge. Men, det hører også til i denne historien at ikke alle har denne opplevelsen, eller i det minste ikke i den grad at det fremstår som veldig problematisk.

 

Svært mange er veldig fornøyd med oppfølgingen de får, og de er veldig fornøyd med bilene. Hvorfor skal de ikke være fornøyde, det er faktisk veldig gode biler, og Tesla, selv om de også sliter noen steder, gjør ting som andre merker ikke gjør. Den vedvarende oppdateringen og lanseringen av ny funksjonalitet gjennom mye av bilens levetid er ikke noe du nødvendigvis får andre steder. Eksempelvis når de oppdaterte bremsene på M3. Jeg har ikke fått en eneste dugelig eller merkbar oppdatering på min bil, ikke en gang på service, og en oppdatering av kart kostet sist jeg sjekket nesten 5000kr. Om jeg skulle oppdatert hvert andre år ville bare det kostet meg 15000 kr nå. Og ja, jeg vet at noen nå oppdaterer kart over nett.

Lenke til kommentar

Hvorfor hyler ikke folk på forum om dårlig kvalitet der? Vel de gjør det, på diverse bilforum for spesielt interesserte. Der folk flest ikke nødvendigvis ferdes. Men, Tesla, der skal alle ha en kvalifisert mening om kvalitet.

 

Fordi andre merker tar ansvar og kaller tilbake.

 

I tillegg har ikke andre merker CEO som pedo-tvitrer i tide og utide. Andre merker har heller ikke rabiate fans som forsvarer helt opplagt uakseptable feil og pedo-tvitrende CEO. Bare sinnet i dit eget svar er nok til at resten av verden ser på Tesla-menigheten i vanntro.

Lenke til kommentar

Fordi andre merker tar ansvar og kaller tilbake.

 

I tillegg har ikke andre merker CEO som pedo-tvitrer i tide og utide. Andre merker har heller ikke rabiate fans som forsvarer helt opplagt uakseptable feil og pedo-tvitrende CEO. Bare sinnet i dit eget svar er nok til at resten av verden ser på Tesla-menigheten i vanntro.

Nei, andre merker har sjefer som må i fengsel pga. utslippsjuks, korrupsjon osv...

Lenke til kommentar

Fordi andre merker tar ansvar og kaller tilbake.

 

I tillegg har ikke andre merker CEO som pedo-tvitrer i tide og utide. Andre merker har heller ikke rabiate fans som forsvarer helt opplagt uakseptable feil og pedo-tvitrende CEO. Bare sinnet i dit eget svar er nok til at resten av verden ser på Tesla-menigheten i vanntro.

Haha, sinne? Jeg har ikke en gang Tesla. Det handler utelukkende om at jeg har behov Tesla ikke dekker. Men, jeg kjører en del Tesla på innenlandsreiser, samt til nabolandene.

 

Og, da synes du det er bedre med rabiate hatere som skal overdramatisere en hver liten ting som bruker timer hver dag på å spa opp dritt om et bilmerke er bedre enn den såkalte menigheten. Folk må ta en titt i speilet.

 

"According to Former McLaren detailing specialist and AP3 Paint Protection Services owner Tiaan Krige, Tesla’s alleged paint issues are, for the most part, exaggerated."

Men, det er det samme våset, om og om igjen. Ja, det var en periode der bilene hadde i overkant mange lakkproblemer, dette er mye godt fikset. Det er ting som skjer, og ting som forbedres. Da er det så meningsløst å banke på denne døde hesten dag ut og dag inn, som om det er noe unikt med Tesla. Og om du tror de andre merkene kjører callback på alt sånn uten videre så må du tro om igjen. Det sitter langt inne.

 

Ja, jeg er enig i at den pedo-uttalelsen godt kunne vært droppet. Men jeg kan ikke se at noen har har forsvart denne uttalelsen her. Det er ikke spesielt relevant for diskusjonen nå er det vel?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...