Gå til innhold

– Cyberpunk 2077 kan selge 20 millioner eksemplarer på ett år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Har såpass trua på CDPR at jeg har allerede kjøpt det for lenge siden :D

 

Fy fy, aldri pre-order, uansett hva.

Det er en teit "regel" for liker å slenge rundt. Pre-order er dumt når du ikke vet hva du får, som f.eks EA-spill. CDPR har en temmelig god track record i å levere hva de lover så langt. Jeg preordrer gjerne fra de, og Rockstar.

Lenke til kommentar

Har brent meg på noen pre-orders men... det var stortsett Ub..*host*..soft spill, men måten jeg har brent meg på da var at spillene ikke var godt optimalisert etc.
Med rockstar og div andre utviklere så vet man hva man får nå til dags.
Den eneste grunnen til at jeg ikke preorder noe selv nå fortiden om jeg støtter utvikleren, er fordi jeg vil gjerne kjenne selv hvordan spillet/karakteren/skyting osv funker for MEG før jeg kjøper.

Endret av MOO-
Lenke til kommentar

Det er en teit "regel" for liker å slenge rundt. Pre-order er dumt når du ikke vet hva du får, som f.eks EA-spill. CDPR har en temmelig god track record i å levere hva de lover så langt. Jeg preordrer gjerne fra de, og Rockstar.

Det er den beste regelen regelen noensinne. Hilsen en som kjøpte Sim City.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er en teit "regel" for liker å slenge rundt. Pre-order er dumt når du ikke vet hva du får, som f.eks EA-spill. CDPR har en temmelig god track record i å levere hva de lover så langt. Jeg preordrer gjerne fra de, og Rockstar.

 

Det er en god regel, fordi det ikke finnes gode grunner til å forhåndskjøpe digitale varer. Ihvertfall ikke fra store firmaer, som ikke er avhengig av å få inn penger underveis i utviklingsløpet. Jeg har full tro på at CDPR kommer til å levere et veldig godt spill, men velger fortsatt å ikke forhåndskjøpe det. Preorders har en lei tendes til å føre til noe negativt, enten i form av eksklusive fordeler/skins/whatever, scope creep, generell skuffelse osv. Eneste positive ved det er muligheten til å preloade spillet før lansering.

 

For Rockstar kan vi f.eks se på preorder bonus for RDR2:

Forhåndsbestillingsbonusene for Red Dead Redemption 2 omfatter War Horse, «Outlaw Survival Kit» og kontantbonus for Red Dead Redemption 2 Story Mode.

 

 

Hva er det for noe tull? Skal man få fordeler i et singelplayer spill fordi man forhåndskjøpte spillet? Hvordan påvirker det balansen ellers i spillet? Litt avhengig av svaret på det er godene man får enten meningsløse eller ødeleggende. Eller bare pene å se på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er en teit "regel" for liker å slenge rundt. Pre-order er dumt når du ikke vet hva du får, som f.eks EA-spill. CDPR har en temmelig god track record i å levere hva de lover så langt. Jeg preordrer gjerne fra de, og Rockstar.

Jeg var langt ifra 100% seriøs, men klart det er vanskelig å se det i tekst.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Det er en teit "regel" for liker å slenge rundt. Pre-order er dumt når du ikke vet hva du får, som f.eks EA-spill. CDPR har en temmelig god track record i å levere hva de lover så langt. Jeg preordrer gjerne fra de, og Rockstar.

Du vett strengt talt aldri hva du får før spillet er ute, det er jo det som er hele poenget med ingen preorders.

At du holder enkelte utviklere til en høyere standard enn andre endrer ikke det faktumet.

Et eksempel på dette er Bethesda, som hadde en god "track record" som du kaller det, før det surnet med Fallout 4, og gikk skikkelig i dass med 76. 

 

Du som forbruker har ingenting å tjene på å forhåndsbestille spill, spesielt i disse digitale dager (som regel masser av fysiske kopier tilgjengelig i butikken dag 1, pga. flere og flere velger digitalt).

Utviklerne prøver å få det til å se ut som forbrukerne er godt tjent med å forhåndsbestille, ved å gi div. bonuser og tidlig tilgang.

Bonusene gir sjeldent noen bedre opplevelse av spillet, og tidlig tilgang er nesten det samme som å betale for å være en beta tester. 

Lenke til kommentar

Du vett strengt talt aldri hva du får før spillet er ute, det er jo det som er hele poenget med ingen preorders.

At du holder enkelte utviklere til en høyere standard enn andre endrer ikke det faktumet.

Et eksempel på dette er Bethesda, som hadde en god "track record" som du kaller det, før det surnet med Fallout 4, og gikk skikkelig i dass med 76. 

 

Du som forbruker har ingenting å tjene på å forhåndsbestille spill, spesielt i disse digitale dager (som regel masser av fysiske kopier tilgjengelig i butikken dag 1, pga. flere og flere velger digitalt).

Utviklerne prøver å få det til å se ut som forbrukerne er godt tjent med å forhåndsbestille, ved å gi div. bonuser og tidlig tilgang.

Bonusene gir sjeldent noen bedre opplevelse av spillet, og tidlig tilgang er nesten det samme som å betale for å være en beta tester. 

 

Ikke alltid du vet hva du får før du kjøper spillet selv, med halvsanne anmeldelser og lignende.

Lenke til kommentar

Det er en god regel, fordi det ikke finnes gode grunner til å forhåndskjøpe digitale varer

Pre-loading av spill er eneste bonusen jeg ser, foruten om evt. pre-order bonuser.

 

Som med CoD som slippes i natt. Jeg har kjøpt spillet for noen dager siden, fordi da er det ferdig installert (120gb ca). Skulle jeg latt være å pre-ordre så måtte jeg ventet til i natt med å kjøpe og så laste ned.

Lenke til kommentar

Pre-loading av spill er eneste bonusen jeg ser, foruten om evt. pre-order bonuser.

 

Som med CoD som slippes i natt. Jeg har kjøpt spillet for noen dager siden, fordi da er det ferdig installert (120gb ca). Skulle jeg latt være å pre-ordre så måtte jeg ventet til i natt med å kjøpe og så laste ned.

Derfor jeg skrev "Eneste positive ved det er muligheten til å preloade spillet før lansering.". Men samtidig synes jeg argumentene mot veier så tungt at det ikke endrer noe. Et godt spill er nok like godt en dag eller to senere også, så jeg venter gjerne på tilbakemeldinger fra både anmeldelser og faktiske spillere.

 

Har forøvrig en kode til CoD liggende, men venter på ny pc. ? (koden fulgte med ny pc)

Endret av XmasB
Lenke til kommentar

Derfor jeg skrev "Eneste positive ved det er muligheten til å preloade spillet før lansering.". Men samtidig synes jeg argumentene mot veier så tungt at det ikke endrer noe. Et godt spill er nok like godt en dag eller to senere også, så jeg venter gjerne på tilbakemeldinger fra både anmeldelser og faktiske spillere.

 

Har forøvrig en kode til CoD liggende, men venter på ny pc. ?

Så ikke det i innlegget. Men da er vi i grunn enig.

 

Jeg synes det er godt nok hvis jeg vet hva jeg går til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Pre-loading av spill er eneste bonusen jeg ser, foruten om evt. pre-order bonuser.

 

Som med CoD som slippes i natt. Jeg har kjøpt spillet for noen dager siden, fordi da er det ferdig installert (120gb ca). Skulle jeg latt være å pre-ordre så måtte jeg ventet til i natt med å kjøpe og så laste ned.

For meg er det ikke lenger preorder, om nøytrale anmeldelser er sluppet i forkant.

 

Slik som The Outer Worlds gjorde denne uken.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Det er vel bare en kar som gjetter hvor mye det selger i utgangspunktet. Da gjetter jeg 21 millioner, jeg har samme kredibilitet :)

 

Og er fortsatt pre-load en bonus folk tenker på om de preorder spillet? Har ikke "folk flest" mer enn 56k modem slik at det går nogenlunde greit å bare laste det ned når det kommer ut?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Det er vel bare en kar som gjetter hvor mye det selger i utgangspunktet. Da gjetter jeg 21 millioner, jeg har samme kredibilitet :)

 

Og er fortsatt pre-load en bonus folk tenker på om de preorder spillet? Har ikke "folk flest" mer enn 56k modem slik at det går nogenlunde greit å bare laste det ned når det kommer ut?

Har hatt fiber i over 15 år, så tar meg ofte i å tenke det samme, og har iallefall ikke hatt noe særlig behov for preloading. 

 

Men inni mellom blir jeg faktisk overrasket av og til over hvor dårlig tilbud noen har tilgjengelig, selv her i Norge. 

Lenke til kommentar

Det er vel bare en kar som gjetter hvor mye det selger i utgangspunktet. Da gjetter jeg 21 millioner, jeg har samme kredibilitet :)

 

Og er fortsatt pre-load en bonus folk tenker på om de preorder spillet? Har ikke "folk flest" mer enn 56k modem slik at det går nogenlunde greit å bare laste det ned når det kommer ut?

 

Nei, markedsanalytikere finnes innen alle forretningsområder. Han hadde såpass kredibilitet at han ble sitert, blir spennende å se hvor mange som siterer deg :D.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...