Gå til innhold

Blokkering av reklame - VG/Dagbladet


Gjest Slettet+1234gfd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet at reklame kan være irriterende, men se på det på denne måten. Uten reklame har nettstedene mye mindre inntekt, og dermed dårligere mulighet til å lage det innholdet du vil se.

 

Dersom du finner en måte å fjerne reklame på, så lemper du i bunn og grunn ansvaret for avisenes inntjening på oss andre, og det er ikke særlig kult synes jeg.

 

Kanskje får du mindre reklame om du kjøper et abonnement?

Lenke til kommentar

Jeg vet at reklame kan være irriterende, men se på det på denne måten. Uten reklame har nettstedene mye mindre inntekt, og dermed dårligere mulighet til å lage det innholdet du vil se.

 

Dersom du finner en måte å fjerne reklame på, så lemper du i bunn og grunn ansvaret for avisenes inntjening på oss andre, og det er ikke særlig kult synes jeg.

 

Kanskje får du mindre reklame om du kjøper et abonnement?

VG og DB tjener mer en nok. Dessuten er reklame en fin måte å hjernevaske individer til å tro de trenger noe de ikke trenger. 

 

Har inntrykk av at raspberri pi med PiHole er beste måten å sperre for reklamer. https://pi-hole.net

 

De som er integrert i web browser som extension tar ikke alt. 

Endret av morgan_kane
Lenke til kommentar

Hvordan tror du medie-norge hadde sett ut dersom alle hadde tenkt som deg? Eller er det slik at du forventer at jeg skal betale for deg også?

For å være helt ærlig kunne jeg ikke brydd meg mer om medie norge. Jeg støtter lokalavisa og det får være nok. De store avisene spyr ut møkkaartikler daglig og kjeder vettet av meg. Og når det kommer til økonomien min tjener jeg mer en godt nok til å betale for meg selv og har finansiert staten med mye gjennom skatt ;)

Lenke til kommentar

For å være helt ærlig kunne jeg ikke brydd meg mer om medie norge. Jeg støtter lokalavisa og det får være nok. De store avisene spyr ut møkkaartikler daglig og kjeder vettet av meg. Og når det kommer til økonomien min tjener jeg mer en godt nok til å betale for meg selv og har finansiert staten med mye gjennom skatt ;)

 

Synes det er litt morro at så mange rettferdiggjør annonseblokkering med "møkkaartikler". Kanskje på tide å innse at tjenesten ikke er så møkk likevel, når man faktisk må bruke energi på å blokkere annonser på den.

 

At du "gjør nytte for deg" ved å betale skatt har heller ingenting med annonseblokkering av en privat tjeneste å gjøre.

Skal jeg rettferdiggjøre piratnedlastning av filmer fordi jeg betaler skatt?

 

Kan man ikke bare kalle en spade for en spade, å innse at man bare ikke liker den jævla reklamen - istedenfor å komme med dårlige unnskyldninger?  :roll:

Lenke til kommentar

Det store spørsmålet; slipper man å se reklamen hvis man tegner abonnement? Jeg er ikke så sikker ... jeg abonnerer på Aftenposten og mener jeg fikk opp en reklame før en video en gang.

 

DB fortjener dessuten iskaldt buksevann for at de lar videoer autostarte når man surfer på mobil. Autoplay er deaktivert i Chrome, men DB har funnet en måte å omgå det på likevel. Jævler.

Lenke til kommentar

Synes det er litt morro at så mange rettferdiggjør annonseblokkering med "møkkaartikler". Kanskje på tide å innse at tjenesten ikke er så møkk likevel, når man faktisk må bruke energi på å blokkere annonser på den.

 

Jeg er nesten aldri inne på vg, db eller tv2 etc, gikk lei for mange år siden. Og det er ikke mye energi man trenger å bruke på å blokkere annonnser. Er ganske rett fram dersom man bruker tillegg til nettleser eller om man vil bruke raspberry pi til det. Man bruker kanskje 3 minutt med energi for å slippe en livstid med reklame ;) 

Har også kutta ut alt av tv kanaler, er for mye reklame.

 

 

 

At du "gjør nytte for deg" ved å betale skatt har heller ingenting med annonseblokkering av en privat tjeneste å gjøre.

Skal jeg rettferdiggjøre piratnedlastning av filmer fordi jeg betaler skatt?

 

Du feiler helt på konteksten her. Vis du leste hva jeg siterte så var det et motsvar på at det svakt ble antydet at jeg var snylter.

Og du trenger ikke rettferdiggjøre piratnedlastning pga at du betaler skatt, det kan du heller rettferdigjøre på bakgrunn av all møkke filmbransjen spyr. Har du noen gang fått pengene tilbake fordi filmen du så på kino sugde hardt? Du kan piratkopiere med god samvittighet. Og liker du en film kjøper du den på blueray :)

 

 

 

Kan man ikke bare kalle en spade for en spade, å innse at man bare ikke liker den jævla reklamen - istedenfor å komme med dårlige unnskyldninger?  :roll:

Har aldri likt reklame. Det er fordi de bruker skitne virkemiddler for å påvirke folk til å kjøpe mansjit. 

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Skjønner at man trenger inntekter for å finansiere innhold, men skulle ønske det var mulig betale for tjenester får å slippe dette (e.g. slik som Youtube gjør med sin Youtube Premium).  Trodde det var det jeg gjorde når jeg abonnerte på VG+ (men som forklart, VG+ ikke er det samme som VGTV🙁)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...