Gå til innhold

Ny kontorstol eller gamingstol?


Anbefalte innlegg

:utakt skrev (10 timer siden):

Ingen konkrete tips, for min kropp og rygg er annerledes enn din. Men sånn generelt pleier HÅG å ha gode stoler. 

Slike stoler bør egentlig prøvesittes. 

Allright. :) 

OlaHaldor skrev (10 timer siden):

Om du har mulighet, se på Finn etter brukte Herman Miller-stoler. Uten tvil de beste stolene jeg har prøvd.

 

Har enda til gode å kjøpe en selv - men en vakker dag..... :)

Tror det får bli om/når jeg blir rik. :)

Men kan alltids se om jeg finner noe brukt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snakket med IKEA og det ser ut til at jeg får byttet stolen. 

Etter noen dagers bruk synes jeg nå selve stolen er OK. Problemet er armlenene som stikker omtrent 20 cm lenger ut til hver side enn hva jeg ønsker. Jeg får med andre ord ikke hvilt hendene mine skikkelig på de når jeg skal skrive. Litt slitsomt.

Så får se hva jeg gjør. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
On 1/26/2020 at 9:35 PM, :utakt said:

Denne så kjekk ut, med justerbar korsryggstøtte. Hadde vært en drøm over den forferdelige Markus stolen jeg har nå.

Men koster så mye :(

https://www.kjellmann.no/catalog/product/view/id/6883/s/kontorstol-hg-futu-fotkryss-slv-aluminium-1020-1/category/120/

Lenke til kommentar
ObscureScience skrev (På 8.2.2020 den 23.34):

Denne så kjekk ut, med justerbar korsryggstøtte. Hadde vært en drøm over den forferdelige Markus stolen jeg har nå.

Men koster så mye :(

https://www.kjellmann.no/catalog/product/view/id/6883/s/kontorstol-hg-futu-fotkryss-slv-aluminium-1020-1/category/120/

Så ikke dum ut den, men samtidig ganske basic. 

Vedr. pris tror ikke jeg at jeg har inflasjonsjustert mine forventninger de siste 10 årene. Det virker rett og slett som om kr 3000 er et absolutt minimum skal man kjøpe en skikkelig kontorstol. Og aller helst må man nok regne med det dobbelte og gjerne enda litt til.

Markus er forferdelig, ja? :)

Er jo mange her i tråden som mener den er bedre enn langt dyrere stoler. Inntrykket mitt etter å ha forsøkt den var at den ikke var spesielt god, særlig med tanke på begrenset justeringsmulighet.

IKEA-stolen jeg kjøpte vil jeg nå si er helt grei, men problemet forblir de statisk armlenene som ikke kan justeres og som er ganske spinkle. 

Avventer litt, men tenker jeg burde nok hatt en bedre stol så mye som jeg jobber foran PC-en nå.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
ObscureScience skrev (13 timer siden):

Om det stemmer, kan man virkelig gå på en blemme med dyrere stol da.

Selv tør jeg ikke kjøpe en så dyr stol uten prøvesitting.

Nei. Alltid lurt å prøvesitte. Jeg prøvde Markus og synes IKKE den var spesielt god.

Sitter fortsatt i IKEA-stolen min og antar jeg nå er forbi noen mulighet for en retur. Den er helt grei, men ikke noe mer enn det. :)

Lenke til kommentar

Jeg har hatt Markus både hjemme og på jobb i perioder. Den er helt OK - for min del ble det en belastning over tid å ikke ha ordentlig korsryggstøtte. Setet er også litt for dypt for en med korte bein, så jeg endte opp med å sitte fremoverlent og på kanten mer enn jeg satt rygg mot rygg.

Lenke til kommentar

Kjøpte meg en Savo selv, som jeg trodde skulle bli dyr. Stakk innom den nærmeste kontorutstyrsbutikken som også leverer til sykehuset der jeg jobbet, og fikk en demomodell til godt under halv pris. Kom på ca 2500,-

Så har du noe slikt i nærheten er det verdt å høre om de har noe stående som de skal kvitte seg med.

Lenke til kommentar
DukeRichelieu skrev (På 31.1.2020 den 23.30):

Snakket med IKEA og det ser ut til at jeg får byttet stolen. 

Etter noen dagers bruk synes jeg nå selve stolen er OK. Problemet er armlenene som stikker omtrent 20 cm lenger ut til hver side enn hva jeg ønsker. Jeg får med andre ord ikke hvilt hendene mine skikkelig på de når jeg skal skrive. Litt slitsomt.

Så får se hva jeg gjør. :)

Har selv en Secretlab Titan 2020 modell gamingstol som jeg virkelig kan anbefale. Ikke bare finner de den rette stolen deg for deg mtp høyde/vekt, men de er av topp kvalitet og med masse av muligheter, både justerbar albuestøtte(høyre, venstre, fram, tilbake, opp og ned) og ikke minst ryggstøtten som du kan justere nesten så du ligger i den. Du kan også velge om du vil ha den i PU leather eller et nytt stoff som de kaller Softweave fabrikk som jeg valgte selv da det skal puste bedre og stolen skal holde lenger. Du kan også justere hvor mye støtte du vil ha i korsryggen med en justerbar rulle på siden av stolen. 

 Er ikke noe fan av vanlig kontorstoler selv, liker mer kompakte gamingstoler, spesielt denne typen her. Ellers har jeg hørt mye bra om Noblechairs og Maxonomic. Disse stolene ligger på alt fra 2500 og oppover, etter hva jeg har sett. 

Så at den testen av gamingstoler fra Tek.no var nevnt. Det som var litt morsomt med den var jo at den ikke hadde tatt med de beste og mest anerkjente merkene til test, nemlig Secretlab, Noblechair og Maxonomic. 

https://www.komplett.no/category/11075/gaming/gaming-utstyr/gamingstoler?nlevel=10431§21603§11075&manufacturer=Noblechairs

https://secretlab.eu/

Min Secretlab Titan stol ser forsåvidt slik ut(nakkepute er inkludert, og den er sykt deilig!): 

3d0cde9acfb2c809e9c3d479554ed5c0.png

Endret av Iterion
Lenke til kommentar
ObscureScience skrev (3 timer siden):

Skal man absolutt ha Ikea så er vel denne bedre med mer justeringsmuligheter. Fantes ikke da jeg kjøpte min stol.

https://www.ikea.com/no/no/p/jaervfjaellet-kontorstol-med-armlener-gunnared-mork-gra-svart-s99275632/

Var den jeg kjøpte. 

Er halvveis fornøyd. Stort minus at armlenene er vonde (løste dette ved å polstre de selv) og ikke justerbare hverken opp eller til siden.

 

Pop skrev (3 timer siden):

Kjøpte meg en Savo selv, som jeg trodde skulle bli dyr. Stakk innom den nærmeste kontorutstyrsbutikken som også leverer til sykehuset der jeg jobbet, og fikk en demomodell til godt under halv pris. Kom på ca 2500,-

Så har du noe slikt i nærheten er det verdt å høre om de har noe stående som de skal kvitte seg med.

Godt tips. Takk. :)

Iterion skrev (21 minutter siden):

 

https://secretlab.eu/

Min Secretlab Titan stol ser forsåvidt slik ut(nakkepute er inkludert, og den er sykt deilig!): 

 

Godt innspill! Den så både pen og veldig komfortabel ut. Snublet over disse tidligere når jeg søkte rundt.

Bestilte du denne direkte fra de og hva betalte du?

Jeg flytter i løpet av våren, så det er mulig jeg avventer med nytt kjøp til da. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja @DukeRichelieu, du får kun kjøpt dem via deres egen nettside. Betalte litt over 4 lapper for den, men som sagt så er det ikke sikkert denne passer deg i forhold til høyde/kg. Det kan jeg finne ut for deg hvis du vil ganske kjapt. Omega stolene(samme merke, bare en annen modell) er litt billigere, også har de en del tilbud på 2018 modellene ser jeg. 

Endret av Iterion
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...