Gå til innhold

Skal ha nye hodetelefoner til pc. Lurer på en ting


Hacknsaw

Anbefalte innlegg

I lange tider har jeg brukt Hyperx Cloud 2 til gaming og musikk. Mikrofonen sluttet å funke etter bare noen mnd. og lyden er ikke det beste verken til gaming eller musikk vil jeg si. 

 

 Så derfor kommer jeg til å kjøpe en dt770 pro, og kombinere det med en dac eller mikrofon. 

 

Jeg lurer på hva den beste løsningen er; Bare kjøpe en dt 770 pro 32 eller 80ohm hodetelefon + en mic og kjøre det rett i hovedkortet (Realtek® ALC892 Codec).

 

Eller gå for 250ohm + en creative sound blaster omni surround 5.1 og bruke mikrofonen(e) som er innebygd i den?

 

Lydkortet på hovedkortet er et Realtek® ALC892 Codec. regner med Creative kortet er bedre..

 

 

Noen med erfaring med disse produktene som har noen formeninger?

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med mindre du har ett heftig lydkort i maskinen din så må du ha en forsterker for å få drevet DT770 Pro 80Ohm eller høyere.

32Ohm går nok fint rett i pc'en men de har mindre bass.

 

Har testa litt selv med mine DT770 Pro 80Ohm og de låter utrolig mye bedre med en forsterker kontra direkte fra mitt lydkort.

 

Men i dag er det sikkert mye annet å velge mellom? 770 Pro er vel ikke akkurat årets modell :p

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Jeg ville ha kjøpt en 80 Ohm uansett,men det er fordi jeg ikke liker den kveilete kabelen på 250 Ohm. Også en mic, som f.eks mod mic. Det er strengt tatt ikke nødvendig å kjøpe en DAC. Vurder først om hovedkortet ditt klarer å spille høyt nok og lm det ikkr er fullt i støy.

 

Et DT770p vil knude alt av gaming headset når det kommer til kvalitet, med unntak av de gamingheaset som er baser på tilsvarende hodetelefoner som DT770p.

DT770p er heller ikke "for nøytral og kjedelig". Kan ikke helt se hvor det utsagnet skal komme fra.

Lenke til kommentar

Jeg ville ha kjøpt en 80 Ohm uansett,men det er fordi jeg ikke liker den kveilete kabelen på 250 Ohm. Også en mic, som f.eks mod mic. Det er strengt tatt ikke nødvendig å kjøpe en DAC. Vurder først om hovedkortet ditt klarer å spille høyt nok og lm det ikkr er fullt i støy.

 

Et DT770p vil knude alt av gaming headset når det kommer til kvalitet, med unntak av de gamingheaset som er baser på tilsvarende hodetelefoner som DT770p.

DT770p er heller ikke "for nøytral og kjedelig". Kan ikke helt se hvor det utsagnet skal komme fra.

Jeg har DT770 80 Ohm + ATH MX50 og synes de var meget kjedelige i forhold til HyperX og Arctis( alt forbi 3 og oppover), men de førstnevnte er mest laget for "studio monitoring" og ikke helt i "fun" kategorien spør du meg.

Lenke til kommentar

Skulle jeg kjøpt meg nye DT770 pro i dag, hadde jeg gått for 32 Ohm modellen pga de er mye lettere å drive enn de andre.

Har Arctis pro også, grei lydkvalitet. Litt varmere enn DT770’ene. Men byggkvaliteten er litt hit and miss, er oppe i mitt tredje par nå pga på de 2 andre så ble mic’en dårlig etter noen måneder. Kabelen til hodetelefonene er litt kort også.

Lenke til kommentar

Jeg bruker et Sound blaster Z lydkort. Skal kunne drive opp til 600 Ohm. 

 

Jeg hører mye på metal, da vil man gjerne ha litt trøkk. 

 

Mobilen min klarer nok og å drive 600 Ohm, men det blir verket trøkk eller volum av den grunn :p

 

Hører mest på drum and bass selv, og der er det vel helt annen bass så kanskje derfor jeg ikke oppfatter den som grøtete.

Men kjører det jo og som sagt gjennom en Pre-amp og en Amp så blir vel litt annerledes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...