Gå til innhold

Automatisering på iPhone


Teria

Anbefalte innlegg

etter siste oppdatering har iPhone kommet med noe de kaller automatisering og som jeg ble veldig glad for. Det eneste jeg ikke skjønner er hvorfor det ikke fungerer av seg selv, det er mer som en snarvei til funksjoner. F.eks kan jeg få iPhonen til å si fra når jeg er et bestemt sted f.eks jobben og da slå på "ikke forstyrr". Jeg trodde først telefonen gjorde det for meg, men den minner meg bare på det. Husker android-telefoner kunne laste ned appen som gjorde at telefonen gjorde det av seg selv, og ble derfor litt skuffet da alt iPhonen gjorde var å minne meg på det. Det går ikke an på iPhonen? Skulle gjerne hatt automatisk "ikke forstyrr" på kalenderoppføringer også, men det ser ikke ut til å gå an.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker som at Apple lager ting som på papiret virker bra, men som i realitieten fungerer sånn halvveis. Jeg irriterer meg over noe lignende, og det er skjermtid. Hvorfor kunne de ikke gitt oss oversikt over hvor mange timer vi har brukt telefonen siden forrige lading som på Android? Istedenfor må man tyde en graf og huske å sjekke nøyaktig 24 timer etter man tok telefonen ut av laderen. Eller så må man sitte å trykke seg bortover i grafen og regne seg frem til hvor mange timer skjermtid man har. 

Lenke til kommentar

Skjønner ikke dette med automasjon. Når jeg ber mobilen slå seg på "ikke forstyrr" ved tilkobling av hjemmenettet fungerer det, men når jeg gjør det samme på et annet nett fungerer det ikke i det hele tatt. Det er få funksjoner som har "ikke spør før aktivering". Skulle hatt en enkel måte å slå på "ikke forstyrr" f.eks når jeg ankommer jobb. Det burde vært en utløser gjennom kalenderen ved visse kalenderoppføringer. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...