Gå til innhold

TEST: Philips Hue Play HDMI Sync Box


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ifølge den må du vel ha et ambilight tv, som allerede har lysene på baksiden, som kan sende signaler til en hue bro, for så å snakke med Ikea sine pærer?

Poenget med denne boksen i testen er jo at du hopper over ambilight tv, og får funksjonen på hvilket som helst annet tv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så for å få HUE-opplevelsen i sync med TV'en, må du ofre alt annet? Ubrukelig boks med andre ord! Har ventet på at Philips skal lage noe som gir oss som ikke har Philips tv, samme mulighet. Har også HUE i hele stuen. Men har neppe lyst å miste Atmos lyden, Dolby Vision og HDR til fordel for blinkende lys. For å ikke snakke om input laggen. Ingen poeng å spille med de lysene da. Digital flaskehals til 4000kr... Produktet vil kun være av interesse for de som ikke har bra tv og ikke har atmos i stua. Og da er vel prisen alt for høy uansett. Hadde den støttet ARC/eARC, hadde boksen vært av interesse med en gang. Veldig synd.

Lenke til kommentar

Så for å få HUE-opplevelsen i sync med TV'en, må du ofre alt annet? Ubrukelig boks med andre ord! Har ventet på at Philips skal lage noe som gir oss som ikke har Philips tv, samme mulighet. Har også HUE i hele stuen. Men har neppe lyst å miste Atmos lyden, Dolby Vision og HDR til fordel for blinkende lys. For å ikke snakke om input laggen. Ingen poeng å spille med de lysene da. Digital flaskehals til 4000kr... Produktet vil kun være av interesse for de som ikke har bra tv og ikke har atmos i stua. Og da er vel prisen alt for høy uansett. Hadde den støttet ARC/eARC, hadde boksen vært av interesse med en gang. Veldig synd.

 

De fleste som bruker Dolby Atmos sender vel dette gjennom en receiver, ikke gjennom tv?

Altså spiller - receiver - TV.

Legger du inn denne mellom receiver og tv så skulle vel det gå helt greit?

 

HDR får du jo fortsatt, bare ikke Dolby vision, som for øyeblikket ikke støttes av så mye.

 

Spilling blir 7ms tregere, noe du ikke vil oppdage på en konsoll.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fungerer dette sammen med innebygde apper på en smart tv? Ellers er poenget bortimot vekk, da jeg ikke har annnet enn en ps4 og en Chromecast som går på HDMI. Chromecast er jo greit nok det, men er mer tungvindt enn LGs smart platform.

Akkurat dette lurer også jeg på. Riktignok har jeg HDMI tilkobling fra satelitt-tuner, fra X-box samt en chromecast. Men 90 prosent av tv titting er flyttet til innhold fra apper som er innstallert i Tv(Netflix,HBO,Amazon, Youtube og Amazon). Disse kan man jo også streame fra pc, da via chromecast og til Tv,men det forekommer meg tungvint,og dessuten mer sårbart,enn den kablede tilkobling som går rett fra router og inn i TV. 

 

Men er det noe jeg har oversett hva gjelder innstallering av Hue boksen?Vil den virke på apper innstallert i TV?

 

Kom også i tanker om, at jeg i neste mnd får altibox innstallert. Der er HBO valgt som en del av Tv-pakka(110 kr spart \mnd!). Her er det rimelig å anta at Hue-boksen vil virke,om den kobles mellom tv og altiboxen?. Samme gjelder vel også om man bruker de andre appene fra altiboxen?

 

Og her er vel løsningen,om en absolutt vil bruke HDMI boksen til Hue:

https://prisguiden.no/produkt/amazon-fire-tv-stick-4k-347414?

gclid=CjwKCAjw3c_tBRA4EiwAICs8CoPRxiZkvWVm7q-XCs-60TmJU11rVQ4wqXheiK9-dYI0Bd9pOJOoRBoCfO0QAvD_BwE

 

Dette fordyrer herligheten med ytterligere hundrelapper.

Endret av terjehom
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...