Gå til innhold

Trådløs lading gir varm telefon


zanta

Anbefalte innlegg

Jeg har hittil ladet min iPhone 8 med ledning, og den har aldri blitt varm. For noen dager siden kjøpte en trådløs lader, og merker at telefonen blir ganske varm under lading. Er dette vanlig? Bør jeg ta den ut av coveret før jeg lader? Laderen er en Samsung, og det er en standardlader (1A/5V), hvis det har noen betydning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som noreng over sier så er det normalt at det blir varmt mellom de 2 enhetene.  ikke noe å bekymre seg over

 

Er du sikker på at det ikke er noe å bekymre seg over, har lest at det største problemet med lading av batterier er høye temperaturer. Høye temperaturer ødelegger battericellene. Usikker på om QI og hurtiglading medfører høye nok temperaturer til at dette er noe problem, men skulle likt å vite. Har selv vært skeptisk til QI lading pga varmeutviklingen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt

Er du sikker på at det ikke er noe å bekymre seg over, har lest at det største problemet med lading av batterier er høye temperaturer. Høye temperaturer ødelegger battericellene. Usikker på om QI og hurtiglading medfører høye nok temperaturer til at dette er noe problem, men skulle likt å vite. Har selv vært skeptisk til QI lading pga varmeutviklingen.

 

Så lenge du ikke kjøper noe billig Kina lader/telefon så er det ikke noen fare, båre lader og telefon skal ha temperatur sensorer som reduserer spenning hvis det blir for varmt.

Lenke til kommentar

Men hva er greia med trådløs lading? Aldri prøvd og aldri sett på det som nødvendig. Kabel funker fjell.

Ingen tvil om at kabel funker best, men trådløs gjør lading enklere og mer praktisk.

Eksempel:

Når du kommer inn på soverommet for å legge deg, må du, for å finne ladeledning og koble til telefonen, slå på lyset. Partneren, som allerede har sovnet, våkner (og er ikke mye blid).

Du våkner om morgenen, strekker ut armen for å slå av alarmen på mobilen. Du har glemt at du har koblet til ladeledningen,og idet du trekker telefonen med ledningen mot deg, velter du vannglasset og river ned nattbordlampen.

Lenke til kommentar

Dere som har trådløs lader, står den tilkoblet døgnet rundt? Er det meningen at den skal være det?

Best for batteriet å avbryte lading en plass mellom 80 og 90%

Edit: Det er sikkert større problem for batteriet at det lades i timesvis på 100% enn eventuell ekstra varme fra trådløs lader.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...