Gå til innhold

Slik er Volvo-elbilen mot konkurrentene


Anbefalte innlegg

Ja, jeg venter på kilde takk, at de kan justere bremse, og endre kjøreopplevelsen via OTA.

 

Jeg forstår hva OTA kan gjøre med en Tesla, noe som du med tydelighet viser at du ikke skjønner bæret av.

 

Ja, hold deg til halmstråett om Android Auto eller Android Automotive du. Er som å snakke ned til en liten drittunge hehe...

Det blir bedre for alle om du fanboyer litt mindre. Svært få bryr seg egentlig noe særlig om OTA, for min del er det til større irritasjon enn nytte. At noen bygger en bil og slipper den på markedet med vesentlige mangler som blir fikset i ettertid får stå for deres regning. Det er faktisk ganske rart at det i hele tatt er lovlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Nei, nettopp, du kan ikke engang gi kilde på Volvo eller Polestar kan gjøre det Tesla gjør OTA. Siden du unnskylder deg med de ikke er ute ennå, så finn gjerne andre produsenter som kan gjøre det Tesla gjør. Da snakker jeg om andre bilprodusenter som er langt større enn Polestar og Volvo. Ok? Hvis ikke er det faktisk du som synser og ønskedrømmer. Og attpåtil anklager andre for å gjøre det når det er selv du som gjør det. Patetisk hele greia.

 

2. Ja hvor har du fra at det ikke er "høy-teknologisk". Igjen viser du med tydelighet at du ikke forstår bæret av hva Tesla's OTA er. Du får google opp hva Consumers Report mente om at Tesla endret på bremselengden via OTA. Jeg kan gi deg et lite stikkord: sjokk.

 

3. Hvem bryr seg om forskjellen på Auto og Automotive. Ikke jeg ihvertfall. Og hvorfor skal folk bry seg? 

 

Du viser bare med tydelighet  hvor lite du forstår av Teslas OTA.

Endret av advale
  • Liker 1
Lenke til kommentar

1. Nei, nettopp, du kan ikke engang gi kilde på Volvo eller Polestar kan gjøre det Tesla gjør OTA. Siden du unnskylder deg med de ikke er ute ennå, så finn gjerne andre produsenter som kan gjøre det Tesla gjør. Da snakker jeg om andre bilprodusenter som er langt større enn Polestar og Volvo. Ok? Hvis ikke er det faktisk du som synser og ønskedrømmer. Og attpåtil anklager andre for å gjøre det når det er selv du som gjør det. Patetisk hele greia.

 

2. Ja hvor har du fra at det ikke er "høy-teknologisk". Igjen viser du med tydelighet at du ikke forstår bæret av hva Tesla's OTA er. Du får google opp hva Consumers Report mente om at Tesla endret på bremselengden via OTA. Jeg kan gi deg et lite stikkord: sjokk.

 

3. Hvem bryr seg om Auto og Automotive. Ikke jeg ihvertfall. Og hvorfor skal folk bry seg? 

 

Du viser bare med tydelighet  hvor lite du forstår av Teslas OTA.

Ikke ett svar på noen av mine spørsmål, selv om jeg besvarte på alle av dine. Så da kan vi bare konkludere med at du har null snøring på hva du snakker om. 

 

Det å tru at "OTA" er imponerende er rimelig fantastisk, når vi har opplevd dette i årevis siden første smart-telefon kom på markedet som gjorde funksjonaliteten populær. 

 

EDIT: Hekomo, er det deg? :p 

Endret av oophus3do
Lenke til kommentar

Dette skrev jeg til deg som første innlegg:

 

"Android Auto OTA? LOL.. du sammenligner en OTA på Android Auto og Tesla? Tesla kan konfigurere bilens bremselengde og kjøreegenskaper ved OTA, hva kan Android Auto gjøre på en OTA?

 

Når det gjelder MEB-platformen så er det riktig at den også får OTA, men de har selv sagt den er svært begrenset i starten. Tar nok noen år til, om noen gang, om den greier å nå opp til Tesla sin OTA for å si det slikt. Så nei, det er ikke rimelig nært."

 

Hvilken del av det forstår du ikke? Android Auto OTA kan IKKE sammenlignes med Teslas OTA. Og jeg har prøvd å si dette for n'te gangen.

 

Og har du googlet hva Consumers Report har sagt? Hva sa de om at Tesla endret på bremselengden??

 

Edit: Ja og hvor er kilden din, bare velg og vrak blant alle bilprodusentene du, med at endre bremselengden er null problem!

Endret av advale
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette skrev jeg til deg som første innlegg:

 

"Android Auto OTA? LOL.. du sammenligner en OTA på Android Auto og Tesla? Tesla kan konfigurere bilens bremselengde og kjøreegenskaper ved OTA, hva kan Android Auto gjøre på en OTA?

 

Når det gjelder MEB-platformen så er det riktig at den også får OTA, men de har selv sagt den er svært begrenset i starten. Tar nok noen år til, om noen gang, om den greier å nå opp til Tesla sin OTA for å si det slikt. Så nei, det er ikke rimelig nært."

 

Hvilken del av det forstår du ikke? Android Auto OTA kan IKKE sammenlignes med Teslas OTA. Og jeg har prøvd å si dette for n'te gangen.

 

Og har du googlet hva Consumers Report har sagt? Hva sa de om at Tesla endret på bremselengden??

 

Edit: Ja og hvor er kilden din, bare velg og vrak blant alle bilprodusentene du, med at endre bremselengen er null problem!

Du forstår ikke hva "OTA" er. Du forstår heller ikke forskjellen mellom Android Auto og Android Automotive OS. 

 

Jeg trenger igrunnen ikke si noe mer. Noe jeg ikke kommer til å gjøre heller, om dette er Hekomo i ny drakt... 

Endret av oophus3do
Lenke til kommentar

Hehe, bare kom med kilde du og forhold deg til FAKTA. Ikke ønsketenkninger og viser at du har null snøring på Teslas OTA.

 

Edit: Hekomo? Huff. Du er på et IT-nettside men har altså ikke snøring på hva du snakker om og har flere tusen innlegg  :nei:

Endret av advale
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det blir bedre for alle om du fanboyer litt mindre. Svært få bryr seg egentlig noe særlig om OTA, for min del er det til større irritasjon enn nytte. At noen bygger en bil og slipper den på markedet med vesentlige mangler som blir fikset i ettertid får stå for deres regning. Det er faktisk ganske rart at det i hele tatt er lovlig.

OTA funksjon i seg selv er jo greit da. Ting som oppdatert Google Maps f.eks er jo fordeler uten særlig store ulemper syns jeg. Det at andre velger å justere kjøre-egenskaper fordi de ikke har vært ferdige når bilen ble lansert er jo ikke en ulempe direkte knyttet til OTA. Men kun en egenskap man kan ha med funksjonen. Dog jeg trur neppe de Tyske merkene, med flere vil velge å utvikle biler på samme måten. De har nok sine regler og "vaner" plantet for dypt ned i roten rundt kvalitetssikring til at vi ser dette. 

Lenke til kommentar

I forhold til tabell i artikkelen ang lading på Model s/x, så skal disse støtte 200kw nå. Altså om man kjøper ny i dag.

Men ingen tesla stasjoner har vel dette enda i norge?

tesla 3 makser vel ut på 190 kW på ionity, da den stanger i taket på 500 A ved ca 360-370 volt på batteriet.

Lenke til kommentar

Ingen supercharger V3 i Norge enda nei, så Ionity er raskest med sine 190kW.

 

På Tesla Norge sine sider:

 

Når vil V3-Supercharger være tilgjengelige i området mitt?

Tesla åpnet den første, permanente offentlige V3 Superchargeren ved Tesla Factory i Fremont, California i juni 2019. Vi vil fortsette å utvide V3-infrastrukturen globalt i løpet av 2019.

 

 

Så kommer vel.

Lenke til kommentar

Blant disse punktene gjør at jeg ikke klarer å bytte til noen andre biler enn Tesla:

1. Autopiloten + NOA ++

2a. Ladenettverket

2b. Ladenettverkets intuitive integrering i bilens systemer.

2c. Så enkel å koble til som det går an.

3. Stor skjerm som er god å bruke.

4. Mangel på dill og dall-knapper

5. OTA som gjør de øvrige tingene bedre, OMG!

 

m.m.

 

Blant disse punktene gjør at jeg ALDRI har vurdert tesla:

Skjermene som går i svart ( eldre model s modellene )

Speil og håndtakk som faller av ( nyere model s )

Tok snarveier i produksjonen av model 3 med bla ved å bruke teip istedenfor ekte deler.

Bakdøra som åpnes i farta ( både s og model x )

Laaaaang ventetid på å få til service eller reparasjon spesielt hvis det gjelder garanti

Dårlig og upålitelig kundeservice

På toppen av klagelista med god margin hos Forbrukerrådet

Sist men ikke minst verditap og vanskelig å selge. Finn.no er full av tesla biler som ikke blir solgt for ingen vil ha dem. Det er teslaer overalt og markedet er beinhard for å selge brukt tesla.

Lenke til kommentar

Blant disse punktene gjør at jeg ALDRI har vurdert tesla:

Skjermene som går i svart ( eldre model s modellene )

Speil og håndtakk som faller av ( nyere model s )

Tok snarveier i produksjonen av model 3 med bla ved å bruke teip istedenfor ekte deler.

Bakdøra som åpnes i farta ( både s og model x )

Laaaaang ventetid på å få til service eller reparasjon spesielt hvis det gjelder garanti

Dårlig og upålitelig kundeservice

På toppen av klagelista med god margin hos Forbrukerrådet

Sist men ikke minst verditap og vanskelig å selge. Finn.no er full av tesla biler som ikke blir solgt for ingen vil ha dem. Det er teslaer overalt og markedet er beinhard for å selge brukt tesla.

Fin liste du har der men følgende er enda viktigere for meg: Svært mange toxic Tesla fanboys jeg ikke vil bli assosiert med, som til enhver anledning absolutt skal preke om ett eller annet dilldall de kan gjøre med sin vidunderbil. Det er også sjokkerende å se hvor mye dritt de absolutt skal snakke om alle andre biler som eksisterer.

Lenke til kommentar

Blant disse punktene gjør at jeg ALDRI har vurdert tesla:

Skjermene som går i svart ( eldre model s modellene )

Speil og håndtakk som faller av ( nyere model s )

Tok snarveier i produksjonen av model 3 med bla ved å bruke teip istedenfor ekte deler.

Bakdøra som åpnes i farta ( både s og model x )

Laaaaang ventetid på å få til service eller reparasjon spesielt hvis det gjelder garanti

Dårlig og upålitelig kundeservice

På toppen av klagelista med god margin hos Forbrukerrådet

Sist men ikke minst verditap og vanskelig å selge. Finn.no er full av tesla biler som ikke blir solgt for ingen vil ha dem. Det er teslaer overalt og markedet er beinhard for å selge brukt tesla.

Veldig bra at det er andre merker å velge mellom da, som f.eks Volvo.

 

Model S og X har nå "gammel og utdatert" batteriteknologi, som dessverre gjør de veldig lite interessante i forhold til Model 3 som har mye bedre saker.

 

Så en 3-4 år gammel brukt vs en helt ny Model 3 til samme pris gjør at folk velger model 3 og derfor er det ikke så lett å få solgt en "gammel" Tesla.

 

Forøvrig lite kø når det gjelder service da der ikke er noe service på Tesla. Garantisaker derimot er det mye kø på - spesielt sør i landet.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Men ingen tesla stasjoner har vel dette enda i norge?

tesla 3 makser vel ut på 190 kW på ionity, da den stanger i taket på 500 A ved ca 360-370 volt på batteriet.

 

Det stemmer. Venter på V3 SuperCharger. Men bilen i seg selv skal støtte 200kw. Om det blir annerledes i Europa av en eller annen grunn, gjenstår å se. Ser Tesla har fjernet veldig mye specs på Model S på nettsidene sine.

Lenke til kommentar

Blant disse punktene gjør at jeg ALDRI har vurdert tesla:

Skjermene som går i svart ( eldre model s modellene )

Speil og håndtakk som faller av ( nyere model s )

Tok snarveier i produksjonen av model 3 med bla ved å bruke teip istedenfor ekte deler.

Bakdøra som åpnes i farta ( både s og model x )

Laaaaang ventetid på å få til service eller reparasjon spesielt hvis det gjelder garanti

Dårlig og upålitelig kundeservice

På toppen av klagelista med god margin hos Forbrukerrådet

Sist men ikke minst verditap og vanskelig å selge. Finn.no er full av tesla biler som ikke blir solgt for ingen vil ha dem. Det er teslaer overalt og markedet er beinhard for å selge brukt tesla.

Er på min andre Model S nå (snart 2 år gammel). Det jeg har opplevd av det som står på lista di, så er det dårhåndtak på venstre bakdør som har gått i stykker 2 ganger på 4 måneder. Dette var innen de 6 første månedene. Men siden da, så har alle håndtakene fungert uten problemer. Håndtak/speil har derimot aldri falt av, håndtaket bare reagerte ikke når man vil åpne døra.

 

Kundeservicen har vært både og. Har måttet krangle på helt banale ting, men i det siste, så har jeg fått gjennomslag for alt (hører dog at de er mye vanskeligere for andre). Bestilte service denne uka for b.la. sjekking av bremsevæske (siden bilen straks er 2 år gammel) og for service på klimaanlegg (også anbefalt hver 2. år på Model S). Fikk time i midten av desember. Helt innafor spør du meg.

 

Jeg tror nok det bare er Model S som er litt vanskelig å få solgt nå. Mest fordi at Model 3 er mer moderne og har nyere teknologi. Har man ikke bruk for plassen, så er jo valget enkelt. X tror jeg blir solgt ganske så kjapt. 

 

Solgte Model S85 for 2 år siden, fikk det jeg ville ha og lå ute 1 måned før den var den var solgt. Men da solgte jeg privat også.

Endret av MrMarbles
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...