Gå til innhold

Når skal vi ta et oppgjør med inkompetent mitært personell?


Anbefalte innlegg

Nå uttaler forsvarsministeren seg arrogant som vanlig, at det ikke er noe å bekymre seg over i Irak. Etter at USA drepte den fremste generalen til Iran, 1 million shiaer i gatene er det ingenting å bekymre seg over. Det er farlig å undervurdere situasjonen i Irak akkurat nå. Etter mitt syn er forsvarsministeren vi nå har den verste vi har hatt i moderne tid. Han viser en holdning som ikke inngir tillit og hva vi kommer til å se fremover vil avhenge av hvor god ledelse vi har i forsvaret. Denne mannen som vi nå har er ikke egnet etter mitt syn. Et arrogant selsikkert vesen signaliserer akkurat hva jeg ikke vil se.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Oddvardm skrev (På 6.1.2020 den 19.41):

Nå uttaler forsvarsministeren seg arrogant som vanlig, at det ikke er noe å bekymre seg over i Irak. Etter at USA drepte den fremste generalen til Iran

Trykkfeil, mannen som ble eliminert var en terrorist, ikke overaskende, ikke i venstreekstremisters øyne 

Oddvardm skrev (På 6.1.2020 den 19.41):

,. Etter mitt syn er forsvarsministeren vi nå har den verste vi har hatt i moderne tid.

Heldigvis er ikke ditt syn gjennomsnittet i Norge, men i RV nikker de nok anerkjennende  

Oddvardm skrev (På 6.1.2020 den 19.41):

. Et arrogant selsikkert vesen signaliserer akkurat hva jeg ikke vil se.

Nei en klovn med flakkende blikk, og som lett lar seg manipulere av MSM og venstre ekstremister ville nok vært og foretrukke. NOT

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 8 måneder senere...

Nå er det liv i Helge Ingstad saken igjen. Staten vil at private selskaper skal betale for inkompetansen til militærets sørgelige miserr. De saksøker DNV for at Helge Ingstad sank. https://nyhetsbrev.tumedia.no/nyhetsbrev/tuweekly/2020-11-06

Dette blir mer og mer absurd. Først prøvde de å klandre oprasjons sentralen for å ikke gjøre jobben og være delaktig i fadesen. Nå prøver de igjen. Inkompetansen roper ut -- Det var ikke oss --- det var Dem!

La oss kreve at dette skal belyses skikkelig. Munnkurven til det maritime personalet må oppheves og pressen må få adgang til å interjue alle som var på brua. https://www.tu.no/artikler/endelig-knm-helge-ingstad-rapport-i-mars-2021/502057?utm_source=newsletter-tumaritim&utm_medium=email&utm_campaign=newsletter-2020-11-05

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Forklaringen, eller unskyldningen om du vil, er at verden stadig er i endring.

Hvis vi ikke bytter ut materiell og omdisponerer arbeidskraft, så vi får vi et ineffektivt forsvar som er dårlig tilpasset sikkerhetssituasjonen i Norge og i verden, og som også er mye dyrere enn nødvendig. Faktisk enda dyrere enn nye materiellanskaffelser.

Dog... svir det på pungen å tenke på ting som står på lager eller er hugget opp, eller for den sakens skyld, KNM Helge Ingstad.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...