Gå til innhold

Klar for en nostalgitripp? 2.500 nye MS-DOS-spill er nå gratis tilgjengelig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei. Noen som husker et klikk og gå Windows95/dos spill der man var et jorbær som løste oppgaver? I begynnelsen mener jeg at man måtte ned i en kjeller i en "by", så gikk man i skogen og snakket med noen på et træ.

Husker og at det var et tog som skulle startes.

 

Det var en bugg i spillet som gjorde det umulig og starte toget. Var bare og begynne på ny savegame.

 

Det var et barnespill. Har søkt gjennom mye lister for og finne. Fant Connections, husker ikke om jeg fant spillet C.H.A.O.S også.

Lenke til kommentar

Alt var veldig flott rundt sånn midten av 80 til tidlig 90-tallet. Mange retninger som lengter tilbake til denne tiden, som Vaporwave og Outrun. Selv er jeg veldig glad i denne tiden og blir veldig nostalgisk av kunst innen Synthwave og musikk innen Retrowave. Absolutt noe å sjekke ut om dette som ble vist her falt i smak.

 

En blir nesten litt deppa, vi hadde jo så mye tro på fremtiden. Hvor er den flyvende bilen min!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Finnes "Black & White" blant disse? Har forsøkt å få tak i den lenge, helst lovlig og som funker til nyeste windows. Har jo spillet i hylla, men det hjelper lite uten en windows 98.

Eg har ikkje prøvd sjølv, men fann raskt mange forslag til korleis ein kan få det til å fungere med eit Google-søk.

 

B&W var veldig moro, sjølv om det var frustrerande og tidvis vanskeleg. Eg runda det vel aldri.

 

Archive.org er vel kun MS-DOS-spel, så ein finn det ikkje der. Fann det ikkje på GOG heller, men om du har originalen så er det kanskje håp.

Endret av Zeph
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei. Noen som husker et klikk og gå Windows95/dos spill der man var et jorbær som løste oppgaver? I begynnelsen mener jeg at man måtte ned i en kjeller i en "by", så gikk man i skogen og snakket med noen på et træ.

Husker og at det var et tog som skulle startes.

 

Det var en bugg i spillet som gjorde det umulig og starte toget. Var bare og begynne på ny savegame.

 

Det var et barnespill. Har søkt gjennom mye lister for og finne. Fant Connections, husker ikke om jeg fant spillet C.H.A.O.S også.

Spillet du tenker på heter "Det Magiske Jordbær", eller originalt "Strawberry Magic". En fetter av meg hadde dette spillet da vi var små.

 

Du finner videoer av det på YouTube, men det er nærmest umulig å få tak i en kopi av spillet i dag. Det ble ikke så populært, så svært få husker eller har hørt om det. Selskapet bak ble avviklet i 1997.

Endret av Scopperloit
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Finnes "Black & White" blant disse? Har forsøkt å få tak i den lenge, helst lovlig og som funker til nyeste windows. Har jo spillet i hylla, men det hjelper lite uten en windows 98.

 

Ser den ligger ute som "abandonware" men også på en invite only torrentside. Visstnok vanskelig å kjøre på win7 og nyere men det går. Utifra det jeg kan se går det ikke å kjøpe spillet lenger.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...