Gå til innhold

Nettbutikk tok 148 Euro i frakt for en pakke på drøyt 17 kg


cuberen

Anbefalte innlegg

Jeg handlet 3 ting (hvorav frakt var 44, 47 og 57 per ting = 148 totalt) fra en nettbutikk/butikk i Tyskland. Men pakken ble sendt som en sending med Fed EX på drøyt 17 kg.  Jeg angret innen angrefristen ( av div grunner) og pakken ble returnert før den kom helt frem til meg. Da de fikk pakken fikk jeg 148 Euro mindre tilbake fra dem (mye mindre også pga valuta). De hevdet at jeg ikke får frakt, selv om de faktisk opplyser at man skal få tilbake alt utenom hvis en velger en annen fraktmetode enn standard. Jeg valgte ikke noe annet.

 

En ting er 148 Euro for en sending og du ikke angrer, ganske så vill pris. En annen ting er at de fortsatt skal ha de pengene selv om de får varene helt fine tilbake. De har med andre ord "tjent" penger på meg. Jeg handlet en pakke på drøyt 10 kg fra en annen nettbutikk i Tyskland tidligere også, den kostet en del over 300 kr i frakt. Noe som er forståelig. 

 

Hva syntes dere om dette?

Jeg klaget til de og sa at jeg kan godta den ene frakten på 57 Euro som maks. Det burde jo være mer enn nok for en 17 kg eske. Men de svarer ikke på det.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, planen var ikke å angre i det heletatt, men det skjedde ting som gjorde at jeg valgte det. Jeg la merke til fraktprisene før de sendte, men visste ikke at det gjaldt alle 3 for en sending også, dette er ikke normalt etter min mening. Dette var ikke som en handlevogn på Komplett hvor du ser total pris inklusiv frakt prisen og trykker kjøp.

 

Skal gjelde hele Europa.  

Endret av cuberen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GTrad9iY
Det er vel normal praksis å ikke refundere frakt. (?)

 

Det at du får tilbake mindre pga valuta, med VISA-kortbruk, selv om kurser ikke har endret seg eller til og med vært fordelaktige for deg i mellomtiden, er vel også standard praksis for idiotbankene som mener at det skal du liksom bare godta...

Endret av Slettet-GTrad9iY
Lenke til kommentar

 

Det er vel normal praksis å ikke refundere frakt. (?)
 
Det at du får tilbake mindre pga valuta, med VISA-kortbruk, selv om kurser ikke har endret seg eller til og med vært fordelaktige for deg i mellomtiden, er vel også standard praksis for idiotbankene som mener at det skal du liksom bare godta...

 

 

Jeg fikk en god del mindre pga valuta ja. Så du mener det er det ingenting man kan gjøre noe med? Jeg spurte DNB, ikke fått svar.

Lenke til kommentar

Hele nettsiden skal gjelde Europa og de sender kun til Europa slik jeg forstår, men det står også EU flere ganger på nettsiden. Mener du hvis det kun gjelder Eu, så har vi norske ikke noe å komme med eller?

Vi er ikke med i EU, så ja

Mye dyrere frakt til Norge

Noe jeg tenkte å bestille kostet 600 til Sverige og 1600 til Norge

Lenke til kommentar

Stemmer, ser nå at EU fraktprisen er 34, 34 og 44 dvs 112 Euro totalt kontra 148 til Norge.

 

Nå ringte jeg Fed Ex og spurte hva nettbutikken faktisk betalte dem for frakten til Norge, det var 60 dollar. Så 9-950 kr ekstra tok de for "frakt". Det er jo mye penger fordi som velger å kjøpe dette.

 

Jeg spurte også om de betalte noe for returen fra der pakken sist stoppet i Norge og han sa samme beløp. Dvs ca 1100 kr med dagens kurs (toll.no). Så nesten 400 kr mer enn de tok i frakt for min del. Det har jeg litt mer sympati for da de faktisk måtte legge ut såpass totalt, men fortsatt så mener jeg det er litt sleipt da det er ikke bare selve fraktkostnaden de tar penger for.

Endret av cuberen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...